SAVNES: Hylende sjovt adventure spil!
Fra : Andrew

Dato : 22-01-03 21:10

Hej

Jeg mangler et spil til de lange vinteraftener her foran skærmen.
Det jeg er ude efter er et sjovt adventurespil á la Monkey Island serien som
jeg bare havde det SÅ sjovt med. Lucas Art havde virkelig lige den
spil-humor som ramte mig.

Hvad kan i anbefale i adventure-genren som minder om Monkey Island 3-4?
Både nyt og gammelt har interesse, bare det stadig kan fås i forretningerne

Mvh Anders

Fra : danni plougmann

Dato : 22-01-03 21:21

prøv at kigge 10 inlæg ned
der er nogle gode bud.
21-01-2003 15:21 "Adventure spil?"

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 23-01-03 15:24

Tjaa der er altid Monkey Island 1+2 der er temmelig sjove.

Men det bedste efter min mening er Discworld Noir, du skal nok kende lidt
til bøgerne for at forstå noget af humoren, men det er det sjoveste
adventure spil jeg nogensidne har prøvet.

Vil tilgengæld ikke anbefale Grim Fandango, det er lidt kedeligt imho.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 24-01-03 00:11

> Men det bedste efter min mening er Discworld Noir, du skal nok kende
lidt
> til bøgerne for at forstå noget af humoren, men det er det sjoveste
> adventure spil jeg nogensidne har prøvet.

Helt enig. Og bøgerne kan også helt klart anbefales (mine favoritter:
Reaper Man, Hogfather, The Lost Continent og Thief of Time). De to
første bøger i serien (The Color of Magic og The Light Fantastic) synes
jeg dog er lidt hårde at komme igennem, men giver en god introduktion
til Discworld.

> Vil tilgengæld ikke anbefale Grim Fandango, det er lidt kedeligt imho.

Uenig

Det har IMHO den bedste historie jeg hidtil har set i et adventurespil.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 24-01-03 00:15

> [...]
synes
> jeg dog er lidt hårde at komme igennem, men giver en god introduktion

PS: Discworld II: Missing Presumed har også en fed humor, og minder nok
lidt mere om LucasArts humoren end Discworld Noir gør. Den minder
forresten meget om historien i Reaper Man.

Fra : Morten Granild Jense~

Dato : 23-01-03 16:03

Prøv monkey island 1+2 De er for fede!!

--
Morten Granild Jensen aka KEMICASE aka Jamse__Bond
morten.granild@mail.tele.dk ICQ# 120333653

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 23-01-03 16:22

Morten Granild Jensen wrote:

> Prøv monkey island 1+2 De er for fede!!

Øhm... hvad var det nu lige for nogle spil han nævnte at han HAVDE spillet?
Andrew, prøv følgende spil, også fra Lucasarts:

Sam And Max Hit The Road
Day Of The Tentacle
Grim Fandango

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : René Schnoor

Dato : 23-01-03 17:10

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse news:nMTX9.43262

> Sam And Max Hit The Road
> Day Of The Tentacle
> Grim Fandango

Day of the Tentacle er klart det sjoveste af de 3 (IMO)

Ellers er der jo også Zak McKraken and the Alien Mindbenders, som skulle
være sjov - er ikke selv kommet så langt i det.

Fra : Morten Granild Jense~

Dato : 26-01-03 16:47

On Thu, 23 Jan 2003 16:21:56 +0100, Jacob Skaaning was forced by a great
<nMTX9.43262$Hl6.5158374@news010.worldonline.dk>:

>Øhm... hvad var det nu lige for nogle spil han nævnte at han HAVDE spillet?
Han nævnte at han havde spillet monkey island 3+4 og ikke 1+2 som jeg
nævnte!!

Fra : Silver

Dato : 24-01-03 15:01

> [...]
>
> Hvad kan i anbefale i adventure-genren som minder om Monkey Island 3-4?
> Både nyt og gammelt har interesse, bare det stadig kan fås i

Prøv Stupid Invaders...den humor der er i det spil er komplet forrykt....kan
huske det blev anmeldt i troldspejlet og at Hr. Stegelman kunne lide
humoren.

Mvh
Silver

Fra : / / dentro / /

Dato : 24-01-03 15:48

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

| Prøv Stupid Invaders...den humor der er i det spil er komplet
forrykt....kan
| huske det blev anmeldt i troldspejlet og at Hr. Stegelman kunne lide
| humoren.

Jep, det skulle jeg også til at anbefale!

Et gammelt spil som hedder "The Neverhood" er også rigtig sjovt så hut jeg
visker. Dog fik jeg vist aldrig spillet andet end demoen.

/ / dentro / /