Lokalnetværk med TDC adsl
Fra : kcdc@tiscali.dk

Dato : 22-01-03 21:01

Hej alle i NG!

Jeg har et lille problem med at få mit lokalnetværk til at funke. Jeg
har 2 maskiner ( XP) som jeg vil koble sammen med en switch. Jeg kan
ikke få forbindelse mellem de to maskiner direkte. Men hvis jeg søger
efter maskine 1s ip adresse fra maskine 2 så får jeg maskinen frem.
Der er dog kun forbindelse hvis uplink stikket (til adsl modemmet) fra
switchen er i, sådan burde det da ikke være eller?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig!

På forhånd tak!

mvh
Kim Christensen

Fra : jens

Dato : 23-01-03 09:13

<kcdc@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> switchen er i, sådan burde det da ikke være eller?
>
> Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig!

Det er et typisk tdc problem, dine 2 maskiner har ipèr på hvert sit subnet,
og al trafik sendes over internettet hvilket ikke altid er at foretrække.

Køb en router, det er den eneste forsvarlige måde at løse det på.

mvh Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-01-03 10:12

jens wrote:
> Køb en router, det er den eneste forsvarlige måde at løse det på.

Kan man ikke også bare installere IPX eller NetBEUI og
bruge lokalnettet der?

Henter maskinerne forresten selv en IP hos TDC?
Hvis ikke, så sørg for arbejdsgruppen er den samme og
subnetmasken er den samme.

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-01-03 10:13

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Henter maskinerne forresten selv en IP hos TDC?
> Hvis ikke, så sørg for arbejdsgruppen er den samme og
> subnetmasken er den samme.

Ovenstående spørgsmål er selvfølgelig henvendt til Kim.

Mvh.
Mikael

Fra : jens

Dato : 23-01-03 11:36

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2fb1ca$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kan man ikke også bare installere IPX eller NetBEUI og
> bruge lokalnettet der?

Jo, men det er en halv løsning som ikke forhindrer at ip pakker sendes ud af
huset, og flere protokoller gør ikke en windows mere stabil......... slet
ikke ipx.
Win dåser søger efeter netværk på ip protokollen først, derfor ...........
Derudover kan man så undværre en firewall på hver maskin, og en hardwall er
bedre end en soft en, fordi den kigger på porte, ikke programmer.

(efter min mening svarer ipx/netbui til altid at køre med en tom trailer
efter bilen)

mvh Jens

Fra : kcdc@tiscali.dk

Dato : 23-01-03 14:59

Hej igen!

Jeg takker mange gange for de hurtige svar, jeg vil nu gå i tænketank
over hvordan jeg skal prøve at løse mit problem så! Ville det ikke
hjælpe hvis jeg fik lavet aftale med TDC om at få en router i stedet?

/Kim

Fra : jens

Dato : 23-01-03 19:55

> [...]
> over hvordan jeg skal prøve at løse mit problem så! Ville det ikke
> hjælpe hvis jeg fik lavet aftale med TDC om at få en router i stedet?

Det er en mulighed, men nogen af dem kan man ikke selv sætte op, og hvor
mange måneder kan du leje en for 450-500 kr som det koster at købe den ?

mvh Jens