Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skærm test
Fra : John

Dato : 22-01-03 20:11

Afledt af en tidligere tråd, angående en skærms evne til at gengive
gråtoner, er her en lille test:

http://www.jkhansen.dk/greyscale.htm
--
MVH
John K Hansen

Fra : Lotte M

Dato : 22-01-03 20:26

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev

> Afledt af en tidligere tråd, angående en skærms evne til at gengive
> gråtoner, er her en lille test:
>
> http://www.jkhansen.dk/greyscale.htm

På min skærm er der 10 trin.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/foto/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-01-03 20:40

Lotte M wrote:

> På min skærm er der 10 trin.

Jeg måtte lige ha' pudset brillerne, men så var den der også,
min 22" LaCie viser ti trin...:)

Dem der vil gå en tak videre, ka' ta' et kik på min skærmtest
http://niels-ebbesen.net/skaermtest/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-01-03 20:40

"Lotte M" <lotte_m@stofanet.dk> wrote in message
> "John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev

> På min skærm er der 10 trin.

Også her.

mvh
Preben

Fra : ha

Dato : 22-01-03 20:56

> På min skærm er der 10 trin.

også her er der 10 trin. Jeg må dog erkende, at jeg
skulle have den over på en grå baggrund før jeg
kunne se det.

mvh
ha

Fra : John

Dato : 22-01-03 21:37

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> også her er der 10 trin. Jeg må dog erkende, at jeg
> skulle have den over på en grå baggrund før jeg
> kunne se det.

Det var derfor jeg valgte en hvid baggrund...

Fra : ha

Dato : 22-01-03 22:23

> Det var derfor jeg valgte en hvid baggrund...

Jeps, det anede mig. Det minder jo lidt om den post der
var for et stykke tid siden med en ternet plade som
alligevel havde samme farve selvom det ikke så sådan
ud.

mvh
ha

Fra : Lars

Dato : 22-01-03 21:53

John wrote:
> "ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> Det var derfor jeg valgte en hvid baggrund...

Hva' - hvordan skal man så indstille - så man kan se de 10
felter med hvid baggrund - jeg har prøvet - og brugt
RGB-billedet (Monitor.bmp) downloadet fra
http://www.foto-erhardt.de/modules.php?name=Downloads&d_op=v
iewdownload&cid=11

Men det lykkedes ikke !

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Lars

Dato : 22-01-03 21:38

ha wrote:

> også her er der 10 trin. Jeg må dog erkende, at jeg
> skulle have den over på en grå baggrund før jeg
> kunne se det.
>
> mvh
> ha

Hej NG

Ditto - 10 trin - men kun med en anden baggrund.... med hvid
baggrund flyder det hele sammen :(

Prøv at se denne - den er meget mere omfattende - og så med
grå baggrund!

http://www.reeddesign.co.uk/testcard.htm

Her kan der downloades monitor kalibrerings værktøj

Fra : Sonny W.

Dato : 22-01-03 23:24

Lars wrote:

> Ditto - 10 trin - men kun med en anden baggrund.... med hvid
> baggrund flyder det hele sammen :(

Det i sig selv er vel nok til at skærmen burde få dumpekarakter til
grafikbehandling. Strømforsyningen er sandsynligvis for svag, hvilket
netop kan give udslag i forringet dynamik og udfald af de mørkeste
detaljer når der bruges strøm til at tegne store hvide flader!

Mvh.
Sonny

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-01-03 21:01

-snip-
> På min skærm er der 10 trin.
> --
> Lotte M

-snip-

====

Og på min gamle IBM P70 var der sør'me' også 10 trin.

MvH Aragorn_dk

Fra : John Sahl

Dato : 23-01-03 16:57

Aragorn Elessar wrote:
> Og på min gamle IBM P70 var der sør'me' også 10 trin.

Det samme her. Fin skaerm

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Madsen

Dato : 23-01-03 14:07

ha skrev:

> Det minder jo lidt om den post der var for et stykke tid siden med
> en ternet plade som alligevel havde samme farve selvom det ikke så
> sådan ud.

Ja, det er pudsigt som den menneskelige hjerne vælger at se farver på
en bestemt måde afhængig af omgivelserne. Et andet eksempel kan du se
her: <http://www.aim-dtp.net/aim/calibration/middle_gray/index.htm>
De to farveforløb er 100 % identiske, men de forskellige baggrunde gør
at vi ser dem som værende vidt forskellige.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 23-01-03 15:52

Ja, man kan sgutte stole på noget snart.

mvh
ha

Fra : emj

Dato : 22-01-03 21:27

On Wed, 22 Jan 2003 20:10:56 +0100, "John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk>
wrote:

>Afledt af en tidligere tråd, angående en skærms evne til at gengive
>gråtoner, er her en lille test:

Der er 10 trin, men hvorfor er der 38 farver?
Hilsen emj

Fra : John

Dato : 22-01-03 21:37

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er 10 trin, men hvorfor er der 38 farver?

Det er et RGB-billede.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-01-03 22:08

John wrote:

> Det er et RGB-billede.

Til rent S/H bruger man GIF.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John

Dato : 22-01-03 22:48

> Til rent S/H bruger man GIF.

Det er en GIF....Men lavet med RGB i Photoshop.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-01-03 23:06

John wrote:

> Det er en GIF....Men lavet med RGB i Photoshop.

Du skal da lave den som et greyscale, som du så gemmer som
en gif, men det at folk har opdaget at det er en RGB, viser
kun, at deres skærm ikke har kunnet vise de ti trin, så har
målt på den i PhotoShop...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John

Dato : 22-01-03 23:09

> Du skal da lave den som et greyscale, som du så gemmer som
> en gif, men det at folk har opdaget at det er en RGB, viser
> kun, at deres skærm ikke har kunnet vise de ti trin, så har
> målt på den i PhotoShop...!

Jeps, men så skulle jeg kunne værdierne for 70 og 80% raster. Og dem kendte
jeg ikke. Men jeg kendte dem for RGB paletten til Netscapes internet
standard.

Fra : emj

Dato : 22-01-03 23:52

On Wed, 22 Jan 2003 23:05:50 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Du skal da lave den som et greyscale, som du så gemmer som
>en gif, men det at folk har opdaget at det er en RGB, viser
>kun, at deres skærm ikke har kunnet vise de ti trin, så har
>målt på den i PhotoShop...!

Næh, det er skudt forbi. Jeg kunne fint se, at der var 10 trin i
giffilen, men tjekkede tilfældigvis også farveantallet i giffen og
fandt 38.
Et underligt antal for en giffil, som kun burde indeholde 10 farver.
Hilsen emj

Fra : Michael Holm

Dato : 23-01-03 00:16

Det er vist fordi teksten er skrevet med hvid, og der er "bløde" kanter
(antialiazing, udjævning) som bruger de resterendene 27 farver.

--Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 23-01-03 00:13

10. Incl. begge ender.

--Michael

Fra : Jens Olsen

Dato : 23-01-03 01:40

wrote:

>Afledt af en tidligere tråd, angående en skærms evne til at gengive
>gråtoner, er her en lille test:
>
>http://www.jkhansen.dk/greyscale.htm

Jeg skulle skrue op for lysstyrken på min skærm fra 200 til 220 for at
kunne skelne forskellen på de mørkeste felter, og kunne derefter se
alle 10.

Betyder det mon at min skærm skal stå i den lysstyrke for at være
nogenlunde korrekt?

Jens

Fra : Alex W

Dato : 23-01-03 10:31

10 felter.. Det var svært at se, surt.. Jeg vil lige prøve med Sony Triniton
skærmen..
For øvrigt en sjov test... ;-o

/alex