Søger sted på FOTR EE DVD
Fra : Sparre

Dato : 22-01-03 15:55

Hejsa

Efter sigende skulle der på EE DVD'en være et sted hvor Ian McKellen citere
sin lille "mordor" sætning, jeg vil gerne hører helt præcist hvordan han
udtaler det, er der nogen der kan sende mig i den rigtige retning...

--
Sparre

Fra : Peter Lind

Dato : 22-01-03 16:09

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse
> [...]
> sin lille "mordor" sætning, jeg vil gerne hører helt præcist hvordan han
> udtaler det, er der nogen der kan sende mig i den rigtige retning...

Mener du at Ian McKellen selv taler mordor sproget, eller mener du den scene
hvor Gandalf taler 'Black Speech' ?

Sidstnævnte er under The Counsil of Elrond, hvor Boromir lægger op til at
tage ringen, og Gandalf rejser sig og taler det onde sprog

Kapitel 27
Tid 94:50 - 95:17

Hvis det er noget andet du mener, så kan jeg ikke lige umiddelbart hjælpe
dig - måske et kig i index'et for features ?

Mvh
Peter Lind

Fra : Sparre

Dato : 22-01-03 16:26

> Mener du at Ian McKellen selv taler mordor sproget, eller mener du den
scene
> hvor Gandalf taler 'Black Speech' ?

Nej den scene har jeg set, men der er det svært at høre hvordan han
_udtaler_ det, jeg mener stede hvor han _citerer_ det.

Her er hvad han sige, men det er jo unækteligt lidt svært at udtale

In the Black Speech it is:
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.'

This translates to:

One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the Darkness bind them.

--
Sparre

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-01-03 18:00

> [...]
> This translates to:
> One Ring to rule them all, One Ring to find them,
> One Ring to bring them all and in the Darkness bind them.

Just hvor Peter Lind angav i forrige post:

Under The Counsil of Elrond, hvor Boromir lægger op til at
tage ringen, og Gandalf rejser sig og taler det onde sprog
Kapitel 27
Tid 94:50 - 95:17

På CD 4 i ekstramaterialet udtaler Christopher Lee i øvrigt også disse
linier, af en eller anden grund synes jeg hans lidt anderledes udtale lyder
lidt mere uhyggelig. Måske er det bare hans stemme der gør det...

Fra : Sparre

Dato : 22-01-03 18:21

> [...]
lyder
> lidt mere uhyggelig. Måske er det bare hans stemme der gør det...

Kan du huske hvor ?

--
Sparre

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-01-03 18:32

> lyder
>
> Kan du huske hvor ?

Et af de første kapitler, 'The Fellowship of the Cast' eller en af dem.

Fra : Peter Lind

Dato : 22-01-03 20:56

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

> Et af de første kapitler, 'The Fellowship of the Cast' eller en af dem.

Nemlig, Fellowship of the Cast (kapitel 10 - Christopher Lee)
- helt præcist 25:21 til 25:30

Jeg ville grabbe det, men mit lydkort sucks og støjer helt ekstremt, så det
må man selv klare.
Jeg synes at Lees udtale lyder meget russisk i det, men det er måske bare
mig.

mvh
Peter Lind

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-01-03 12:31

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes at Lees udtale lyder meget russisk i det, men det er måske bare
> mig.

Nix. Det lyder lidt russisk.

/jim

Fra : No Humor Man

Dato : 22-01-03 21:16

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
lyder
> lidt mere uhyggelig. Måske er det bare hans stemme der gør det...
Det er helt sikkert hans stemme der gør det. Den er noget så skræmmende dyb
og myndig.

Derudover siger Peter Jackson vist også selv sætningen, formendligt i
kommentarsporet, og der lyder det knap så skræmmende, nemlig.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Sparre

Dato : 23-01-03 00:22

Hejsa allesammen, tak for hjælpen, poster lige sætningerne i dk.binaer, sagt
af både Ian McKellen og Christopher Lee så i kan lege med, glæder til at
tage i skole i morgen og som det første i matematik timen hoppe op på bordet
og skråle

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

!!

--
Sparre