Liste over installerede plug-ins, hvor?
Fra : Torben

Dato : 22-01-03 14:23

Hej NG!

Jeg er i den situation at min browser har installeret et plugin ukorrekt.
Det drejer som om M2S plugin'et, men det er nu underordnet hvad det er for
et.

Hvor finder jeg en liste over hvilke plugin's der er installeret, således at
jeg evt. kan afinstallere dem som måtte være forkerte eller bare dem som jeg
ikke længere bruger?

NB. Jeg kan ikke se disse plugin's i "tilføj/fjern programmer". Jeg bruger
IE6.

På forhånd tak for hjælpen
M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Madsen

Dato : 22-01-03 14:48

Torben skrev:

> Hvor finder jeg en liste over hvilke plugin's der er installeret,
> således at jeg evt. kan afinstallere dem som måtte være forkerte
> eller bare dem som jeg ikke længere bruger?

Nu er det lidt afhængig af styresystem, men her på den engelske WinXP
Pro bliver plugins til Internet Explorer gemt i følgende mappe:
Drev:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS.

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 22-01-03 15:25

> Nu er det lidt afhængig af styresystem, men her på den engelske WinXP
> Pro bliver plugins til Internet Explorer gemt i følgende mappe:
> Drev:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS.

Jeg bruger win2000.

I den mappe du omtaler, har jeg kun to filer:
nppdf32.DAN
nppdf32.dll

Hvilket jeg ikke på nogen måde kan få til at passe med de plugins jeg har
installeret.
Jeg ved at jeg mindst har installeret to andre plugins, nemlig flash og m2s.

Ved du om der er andre muligheder?

M.v.h.
Torben

Fra : Madsen

Dato : 22-01-03 15:47

Torben skrev:

> [...]
> nppdf32.DAN
> nppdf32.dll
>
> Hvilket jeg ikke på nogen måde kan få til at passe med de plugins

Jeg har så en del flere filer i den mappe.

> Jeg ved at jeg mindst har installeret to andre plugins, nemlig
> flash og m2s.

Flash gemmer sig i WINDOWS\Downloaded Program Files her.

> Ved du om der er andre muligheder?

Du kan muligvis også se det ved at gå ned i Start > Kør og skrive:
msinfo32

Under Internet Settings > Internet Explorer > Cache > List of Objects
skulle du kunne se installerede plugins.

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 23-01-03 08:15

OK, nu begynder det at ligne noget.

Nu kan jeg se en liste over de plugins jeg har installeret, men hvordan
fjerner jeg dem så. Umiddelbart kan jeg ikke lige se at der er nogen
muligheder herfor??

M.v.h.

Torben

Fra : Madsen

Dato : 23-01-03 15:24

Torben skrev:

> Nu kan jeg se en liste over de plugins jeg har installeret, men
> hvordan fjerner jeg dem så. Umiddelbart kan jeg ikke lige se at
> der er nogen muligheder herfor??

Du kan fjerne dem direkte ved at slette dem fra enten plugins-mappen
hvis de findes dér, eller også i WINDOWS\Downloaded Program Files,
hvis det er dér de befinder sig. Du kan ikke slette dem vha. msinfo32.

Det smarteste ville dog nok være at bruge Disk Cleanup til det.
Start > Kør: cleanmgr.exe eller den lange vej: Start > Programs >
Accessories > System Tools > Disk Cleanup.

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 24-01-03 13:05

OK, alletiders. Jeg siger mange tak for hjælpen.

M.v.h.
Torben Philippsen