DCOM is disabled (på trods af ændringer i ~
Fra : Søren Søby

Dato : 22-01-03 14:11

Hej allesammen

Jeg vil gerne starte Word (ved hjælp af en PHP-fil, der kører på min
server) ved hjælp af DCOM. Den kode hvormed det burde kunne lade sig
gøre er...

$word = new COM("word.application", "xxx.xxx.xxx.xxx") or die("Unable
to instanciate Word");

....hvor xxx.xxx.xxx.xxx erstattes af IPnummeret på den computer hvor
Word skal startes (og hvor jeg kalder php-filen fra). Jeg har
"aktiveret" linien med "com.allow_dcom = True" i min php.ini-fil men
alligevel får jeg hver gang samme fejl:

Warning: DCOM is disabled in...

Er der nogen der vil hjælpe mig?

Med venlig hilsen
- Søren Søby
EDB-Nørd

Fra : Tinky Winky

Dato : 22-01-03 15:31

> [...]
> Word skal startes (og hvor jeg kalder php-filen fra). Jeg har
> "aktiveret" linien med "com.allow_dcom = True" i min php.ini-fil men

Hvad siger phpinfo(); ? Noter om "Configuration File (php.ini) Path" er den
du har rettet i.

Fra : Søren Søby

Dato : 22-01-03 19:53

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> wrote in message news:<b0m9v1$8fp$1@sunsite.dk>...

> Hvad siger phpinfo(); ? Noter om "Configuration File (php.ini) Path" er den
> du har rettet i.

Jeg har foretaget rettelsen i alle php.ini*-filer på harddisken for en
sikkerheds skyld. Phpinfo() melder at DCOM IKKE er aktiveret. Jeg HAR
genstartet såvel Apache som selve serveren (der kører NT4).

Er der andre ini-filer end dem der starter med "php.ini" som jeg skal
være opmærksom på i mit tilfælde?

Med venlig hilsen
- Søren Søby
EDB-Nørd.

Fra : Tinky Winky

Dato : 22-01-03 21:46

> [...]
> genstartet såvel Apache som selve serveren (der kører NT4).
>
> Er der andre ini-filer end dem der starter med "php.ini" som jeg skal

Hvad siger phpinfo() om "Configuration File (php.ini) Path" ?