Spørgsmål om flash af ASUS A7N8X DeLuxe
Fra : Sven

Dato : 22-01-03 13:41

Hej.
Har et mb som ikke har det så godt efter en flash (intet billede), og jeg
vil derfor prøve at lave en boot-floppy med flashprg og bios på, da den godt
kan boote fra en floppy (men ikke fra andet!)

MB er ASUS A7N8X DeLuxe, og flashprg er awdflask.exe ver 8.23. Jeg kan se,
at man kan stille en masse parametre, men ved ikke helt hvilke der er
nødvendige til det jeg skal.

Bootblock. slak den skippes eller programmeres? (af programmet)
Skal den cleare DMI?
Skal den cleare PnP(ESDC)?
Skal den cleare CMOS data?
Skal den Detroy CMOS Checksum and no system halt for First boot?
Quality flash partnumber with souce file? (aner ikke hvad denne switch er)

Er her ikke en der vil hjælpe mig med at skrive hvilke parametre der skal
til? Jeg er så bange for at ødelægge det sidste der virker i denne BIOS. Jeg
forestiller mig, at man kan lave en autoexec.bat hvor awdflash med de
korrekte parametre booter floppy'en, kører programmet, flasher BIOSen og
resetter PC'en når den er klar. Kan det ikke lade sig gøre?

På forhånd tak.

Sven

Fra : Sven

Dato : 23-01-03 14:30

>Brug denne, men KUN til DeLuxe versionen af A7N8X, din virksomme bios skal
>så være 1001c.bin (ved ikke om dette virker med beta-bios'er)
>awdflash.exe 1001c.bin /py /sn /Sb /cc /cp /R

Mange tak, Peter! Nu kører bundkortet perfekt igen
Kommer du til Næstved en dag, giver jeg et par til halsen!!!!!!

Sven