Kattebakkelem
Fra : Camilla

Dato : 22-01-03 13:25

Hejsa,
Jeg har en hankat som er bange for at gå i kattebakken, når jeg har lemmen i
(derfor har jeg så fjernet den)
Er der nogen måde hvorpå man effektivt kan lære katten at bruge kattebakken
når der er lem i??? (det mindsker lugtgener og mængden af grus på gulvet)
Venligst,
Camilla.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 22-01-03 13:46

Camilla skriver:

> [...]
> når der er lem i??? (det mindsker lugtgener og mængden af grus på gulvet)

Hej Camilla!
Jeg har opgivet at have lem på vores to bakker. Ingen af kattene gider bruge dem
når de sidder i. Og man forstår dem jo godt. For når lugtgenerne formindskes
uden for bakken, ja så må hørmen jo blive koncentreret inden i. Tror det er en
kombination af ikke at kunne lide lemmen det klapper ned, og så lugten derinde.

Hilsen Dorthe

Fra : Isabella

Dato : 22-01-03 20:09

Hej Camilla

Da min bamsemis Gizmo kom til os i februar sidste år havde han været vild i
knap seks måneder, så det der med kattebakke var en by i Rusland. Men
eftersom jeg har tendens til kraftige allergiske reaktioner på grund af lugt
fra kattebakke (jeg står med toiletpapir i næsen når jeg tømmer den -
utroligt klædeligt skulle jeg hilse og sige) var der ingen tvivl om at hans
kattebakke skulle være lukket.

Vi startede med kattebakken bare som den var - altså bunden - og lod ham
bruge den en uges tid. Så satte vi taget på - uden lem - og fortsatte endnu
en uge inden lemmen endelig kom i. Han har aldrig brokket sig over lemmen og
det til trods for at når han står lige i åbningen med alle sine
bamsekvaliteter, så ser det faktisk ud til at den trykker ham på ryggen
imens han graver til.

Nu har jeg så to misser der deles om den samme kattebakke og der har vi et
lidt pudsigt ritual Gizmo og mig. Sådan hen på morgenen når den har været
brugt et hel døgn af både ham og Freya, så er det altså ved at være lidt for
meget lugt for herren, så han kniber elegant sammen indtil jeg har tømt
bakken. Når det så er gjort kommer han godt nok ud i køkkenet og kigger ind
igennem lemmen. Men....han går altså ikke på toilet før jeg lukker lemmen op
for ham - sådan ligesom for at bevise at jeg rent faktisk har tømt den
Katte er altså små pudsige personligheder - den der fandt på det
reklameslogan må helt sikkert selv være katteejer.

Held og lykke med lemmen - og katten selvfølgelig

Hilsen Tina, Gizmo og Freya

Fra : Camilla

Dato : 23-01-03 10:11

Hejsa,
Ja, det må vel kunne lade sig gøre, for den anden kat jeg har, Sofus, bruger
lemmen som var det den mest naturligste ting i verden.
Venligst,
Camilla.