problemer med upload
Fra : M. Roed-Sørensen

Dato : 22-01-03 11:07

Jeg har problemer med at uploade min hjemmeside i Frontpage XP, jeg har
lavet en gæstebog, og er derfor nødt til at bruge Frontpage. Jeg bruger
normalt et FTP program, det er der ingen problemer i, men efter jeg har
lavet gæstebogen, kan jeg ikke bruge dette.

Når jeg prøver at uploade, kommer Frontpage hele tiden tilbage og fortæller,
at mit password er forkert, jeg bruger Win XP-pro, hvordan løser jeg dette
problem ?

Hilsen Merethe Roed

Fra : M. Roed-Sørensen

Dato : 22-01-03 11:17

"M. Roed-Sørensen" <meroed@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fortæller,
> at mit password er forkert, jeg bruger Win XP-pro, hvordan løser jeg dette

Jeg glemte lige at fortælle, at jeg har talt med udbyderen hvor jeg har min
hjemmeside, og den er Frontpage understøtte.>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-01-03 16:41

M. Roed-Sørensen wrote:
> "M. Roed-Sørensen" <meroed@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg glemte lige at fortælle, at jeg har talt med udbyderen
> hvor jeg har min hjemmeside, og den er Frontpage understøtte.>

Hvad med et link til hjemmesiden eller i det mindste navnet på udbyderen?
(firma)
--
ahw

Fra : M. Roed-Sørensen

Dato : 22-01-03 17:31

"Arne H. Wilstrup" <karl@megetsmart.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med et link til hjemmesiden eller i det mindste navnet på udbyderen?
> (firma)
> --
> ahw

Udbyderen er NettoNet Webhotel

Linket til hjemmesiden er: http:/www.danskslaegtshistoriskforening.dk

men det er vores gamle hjemmeside der ligger der nu, fordi jeg ikke kunne
uploade den nye med gæstebogen.

Hilsen Merethe Roed

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-01-03 19:33

M. Roed-Sørensen wrote:

> [...]
>
> men det er vores gamle hjemmeside der ligger der nu, fordi jeg
> ikke kunne uploade den nye med gæstebogen.

Det kan skyldes at du måske har fået FP extensions på siden. Hvis firmaet
har installeret FP-extensions på´siden, kan du ikke benytte FTP-programmet,
og da du har valgt at lave en gæstebog, så kan det være at man af den grund
har installeret disse extensions. Hvis ikke, kan det være at du har undladt
et eller flere af nedenstående ting og naturligvis kan udbyderen også have
fået problemer.

Firmaet skriver på sin hjemmeside følgende:
a.. Sørg for at du har installeret "Client for Microsoft Networks" under
Netværk i kontrolpanel
b.. Fjern "Microsoft Family Logon", hvis det er installeret under Netværk
c.. Benyt ikke Proxy-server
d.. Under din opkaldsforbindelse i Netværk via modem, skal der være kryds
i "Log på netværket"

e.. Sørg for ikke at have kryds i "Logon til NT domæne" under "Client for
Microsoft Networks" under Netværk i kontrolpanel

f.. Mon det er nogle af de ting, du har glemt?
Udbyderen kan også have problemer med deres adgang - men måske skal du bede
om at få lavet FrontPage Extensions på serveren i stedet for FTP-adgangen.
Det er lettere at vedligeholde.

Desuden står der også at læse på hjemmesiden:
Hvis har bestilt FrontPage-understøttelse, og udelukkende vil benytte
FrontPage, så skal du IKKE benytte din FTP-adgang. Hvis du samtidig benytter
FTP-adgang kan der opstå problemer, da FrontPage opretholder en del
styrefiler.

Et FrontPage Web, der benytter FrontPage-komponenter eller andre
FrontPage-afhængige specialiteter, virker kun når det overført til serveren
via FrontPage Publish-funktionen.

Hvis du vil sende dataene til en fil, e-mail-adresse eller database, skal en
webserver med Microsoft FrontPage-serverudvidelser være installeret. Hvis
indholdet skal udgives i en bestemt database, skal den pågældende database
være understøttet på serversiden.

Det vil med andre ord sige: serveren skal have FP-extensions for at
gæstebogen kan fungere, med mindre du har lavet den på anden måde end FP
giver mulighed for og udbyderen så accpeterer dette.

Du bliver nødt til at kontakte udbyderen i dette tilfælde, eftersom du ikke
kan løse dette selv uden videre.
--
ahw