MS Windows
briani 27239
WinXP installation uden CD-boot?
Fra : Poul

Dato : 22-01-03 01:07

Min computer kan ikke boote fra XP CD'en (har endevendt BIOSEN) og hvad kan
jeg så gøre for at installere XP?

Hilsen Poul

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-01-03 01:13

Poul 's insignificant opinion was stated in: news:b0kn7a$4cr$1@sunsite.dk

> Min computer kan ikke boote fra XP CD'en (har endevendt BIOSEN) og
> hvad kan jeg så gøre for at installere XP?

Hent de 6 bootdisks fra M$, og boot på dem.Så spørger de efter cd'en senere
i forløbet.

Til XP pro
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290
Home edition:
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

/Sune

Fra : Poul

Dato : 22-01-03 01:25

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> wrote in message

> Til XP pro
> http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290
> Home edition:
> http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Tak for hjælpen

Fra : Poul

Dato : 22-01-03 14:13

"Poul" <______@_____.com> wrote in message
> Tak for hjælpen

Jeg fandt ud, at jeg hellere ville installere Windows 2000 og her er mit
bidrag til andres evt. google-groups-søgninger på dette spørgsmål:

Microsoft skriver http://support.microsoft.com/?kbid=197063 :

Sådan opretter du installationsdisketter:
1. Indsæt Windows 2000-cd'en i cd-rom-enheden.

2. Klik på Start og derefter på Kør.

3. Skriv følgende i tekstboksen, og klik derefter på OK:

enhed:\bootdisk\makeboot a:

(hvor "enhed" er cd-rom-enhedens enhedsbetegnelse)

Bemærk! Du behøver ikke at køre Windows for at oprette
installationsdisketter. Du kan f.eks. starte computeren ved hjælp af en
startdiskette til Windows 98 og derefter køre programmet MAKEBOOT.EXE.

Fra : Pico

Dato : 22-01-03 21:56

Poul wrote:
> [...]

Du kan også installere fra en Win 98 bootdiskette. Du indsætter bare
disketten, lader den boote med CD drivere og når den står i promten
manøber du til CD drevet og videre til mappen I386 og skriver WINNT
hvorefter installationen starter. Gælder for både Win 2000 & XP.
Det er klogt at have Smartdrive klar enten på en diskette eller på
HD, det går noget hurtigere og installationsprogrammet foreslår det
selv. Det er ikke nødvendigt, men øger installationshastigheden.
Pico