Trådløst netværk
Fra : Peter Malling

Dato : 22-01-03 01:02

Jeg overvejer at investere i et trådløst netværk til hjemmet. Det
lyder besnærende at alle familiemedlemmer kan komme på, ligegyldigt
hvor i huset (eller i haven) man befinder sig, der skal ikke trækkes
kabler, og man undgår ledninger til at ligge og flyde. Er det en god
ide, er der nogen ulemper (bortset fra prisen).

Omkring opsætningen: Jeg tænker at der skal være en server som er
forbundet til vores ADSL, og det bedste ville være hvis det fungerer
som en filserver også, således at der automatisk gemmes på den når man
gemmer via en af klienterne i netværket (som på et professionelt
client/server netværk). Hvilket operativsystem skal jeg bruge? Kan det
betale sig at begynde at rode med Linux, eller kan det gøres under
Windows platformen?

Kan netværksserveren også fungere som webserver, således at jeg kunne
få adgang til samtlige dokumenter udefra? Hvordan skulle det i så fald
sættes op?

/Peter