10 eller 100Mbps
Fra : P.N.

Dato : 22-01-03 00:39

Jeg har netop anskaffet en Telia 2 megabit internet forbindelse.
Men når jeg prøver at downloade kører den på 28.8 modem hastighed.
Nu tænker jeg, kan det være det netværkskort jeg bruger der er årsagen.

Den kan stå på 2 hastigheder 10.0 Mbps og 100 Mbps.
Men stiller jeg kortet på 100 Mbps står det af og ophører med at funke.

Er "Mbps" megabyte eller megabit.

MVH Poul

Fra : Niels Svendsen

Dato : 22-01-03 01:48

Det er megabits og 10 megabits er da tilstrækkeligt.
Det må være et gammelt kort, nyere kort detekterer selv hastigheden.
Det med den lave hastighed kan måske også skyldes travlhed på den server du
henter fra evnt. tidspunkt.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-01-03 08:44

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den kan stå på 2 hastigheder 10.0 Mbps og 100 Mbps.
> Men stiller jeg kortet på 100 Mbps står det af og ophører med at funke.

Lad være med det, sæt det til auto.

Hvis du stiller dit kort på fast 100 så skal "den anden ende" også være fast
100 og det tror jeg ikke den er hos din udbyder

hth
/Brian