/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Er i tvivl om min T65 er defekt ?
Fra : Johnny Haugaard


Dato : 21-01-03 23:07

Hej i gruppen,

Har lige købt en Ericson T65 brugt, alt virker som det skal men dem som jeg
har ringet til klager over at de næsten ikke kan høre hvad jeg siger (selvom
jeg hæver stemmen)

Jeg har nu prøvet at ringe til min egen telefonsvare på min fastnet telefon,
for at selv høre det og jeg må indrømme det er næsten umuligt at høre det
der er indtalt.

Er mikrofonen generelt så dårlig på en T65 (den sidder jo på bagsiden) eller
er den defekt.
Eller er der nogen muligheder for at regulere på styrken i mikrofonen

hjælp ønskes Johnny Haugaard




 
 
Johnny Haugaard (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Johnny Haugaard


Dato : 22-01-03 01:35


Hej igen,

Til nedenstående/tidligere mail vil jeg lige tilføje.
Jeg tror det er opstået efter at jeg købte og satte et sæt (Fone Data Suite)
USB kabel med software til telefonbog kalender osv. på telefonen. efter her
har det været dårligt.

Dette kabel klikkes jo på i bunden ligesom lader og hovedtelefon.
Vil et håndfrit sæt (hovedtelefon) afkoble den interne mikrofon ?.
Så det kan være at der ikke sker en genindkobling af mikrofon når jeg tager
kablet af igen.

Har prøvet at adskille telefon og kikket på mikrofon og bundstik, der ser
ikke ud til at være fysisk defekt på disse dele.

Har været inde i servicemenuer for at se om der er noget der kan resettes,
dog ikke fundet noget ud over den der hedder "mikrofon"

Når jeg aktivere den kommer der blot en meddelse på skærm at mikrofon og
hovedtelefon udføre audioloop, men kan hverken høre eller se noget
testforløb (som i de andre testmenuer)
Hvad skal jeg kunne se/høre i denne menu ?

hjælp hvad gør jeg

mvh Johnny Haugaard

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse
news:b0kg9b$sn4$1@sunsite.dk...
> Hej i gruppen,
>
> Har lige købt en Ericson T65 brugt, alt virker som det skal men dem som
jeg
> har ringet til klager over at de næsten ikke kan høre hvad jeg siger
(selvom
> jeg hæver stemmen)
>
> Jeg har nu prøvet at ringe til min egen telefonsvare på min fastnet
telefon,
> for at selv høre det og jeg må indrømme det er næsten umuligt at høre det
> der er indtalt.
>
> Er mikrofonen generelt så dårlig på en T65 (den sidder jo på bagsiden)
eller
> er den defekt.
> Eller er der nogen muligheder for at regulere på styrken i mikrofonen
>
> hjælp ønskes Johnny Haugaard
>
>
>



H3nrik V! (22-01-2003)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 22-01-03 08:14

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> wrote in message
news:b0koup$b51$1@sunsite.dk

> Når jeg aktivere den kommer der blot en meddelse på skærm at mikrofon
> og hovedtelefon udføre audioloop, men kan hverken høre eller se noget
> testforløb (som i de andre testmenuer)
> Hvad skal jeg kunne se/høre i denne menu ?

Du skal kunne høre det, mikrofonen opfanger, i højttaleren - med andre ord
bør du tydeligt kunne høre dig selv...!


--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...



Johnny Haugaard (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Johnny Haugaard


Dato : 22-01-03 11:27


Har lige prøvet, jeg kan intet høre. Jo hvis jeg "tapper" med fingeren lige
oven på mikrofon hullet.

Er mikrofonen så defekt (mulighed for at regulere styrke ???)

mvh Johnny


"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b0lgbu$sfd$1@sunsite.dk...
> "Johnny Haugaard" <hau@image.dk> wrote in message
> news:b0koup$b51$1@sunsite.dk
>
> > Når jeg aktivere den kommer der blot en meddelse på skærm at mikrofon
> > og hovedtelefon udføre audioloop, men kan hverken høre eller se noget
> > testforløb (som i de andre testmenuer)
> > Hvad skal jeg kunne se/høre i denne menu ?
>
> Du skal kunne høre det, mikrofonen opfanger, i højttaleren - med andre ord
> bør du tydeligt kunne høre dig selv...!
>
>
> --
> /H3nrik!
>
> If it ain't broken - break it... Then - fix it...
>
>



Johnny Haugaard (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Johnny Haugaard


Dato : 22-01-03 15:16

Nå Jeg har fået ordnet den.

Det kostede ½ teknikertime og en ny mikrofon.

Der er åbenbart sket et eller andet i forbindelse med at jeg har taget det
sæt (Fone Data suite) med USB kabel ibrug.

Må man ikke putte dette kabel i telefon mens den er tændt ??? kan det være
det der har gjort det.

Johnny


"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse
news:b0lrl3$rvb$1@sunsite.dk...
>
> Har lige prøvet, jeg kan intet høre. Jo hvis jeg "tapper" med fingeren
lige
> oven på mikrofon hullet.
>
> Er mikrofonen så defekt (mulighed for at regulere styrke ???)
>
> mvh Johnny
>
>
> "H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:b0lgbu$sfd$1@sunsite.dk...
> > "Johnny Haugaard" <hau@image.dk> wrote in message
> > news:b0koup$b51$1@sunsite.dk
> >
> > > Når jeg aktivere den kommer der blot en meddelse på skærm at mikrofon
> > > og hovedtelefon udføre audioloop, men kan hverken høre eller se noget
> > > testforløb (som i de andre testmenuer)
> > > Hvad skal jeg kunne se/høre i denne menu ?
> >
> > Du skal kunne høre det, mikrofonen opfanger, i højttaleren - med andre
ord
> > bør du tydeligt kunne høre dig selv...!
> >
> >
> > --
> > /H3nrik!
> >
> > If it ain't broken - break it... Then - fix it...
> >
> >
>
>



Lars Schmidt (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Schmidt


Dato : 22-01-03 20:58

Davs.

Jeg har også købt Fone Data Suite som jeg anvendte til at overføre
kalenderen mv til min PC..
Min kone har efterfølgende klaget over ikke at kunne høre hvad jeg sagde...
Måske er der en "løs" forbindelse?
Jeg tager ned til teknikeren i morgen for at få opdateret softwaren i
telefonen. Måske kan det også hjælpe dig.

Mvh

Lars

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse
news:b0kg9b$sn4$1@sunsite.dk...
> Hej i gruppen,
>
> Har lige købt en Ericson T65 brugt, alt virker som det skal men dem som
jeg
> har ringet til klager over at de næsten ikke kan høre hvad jeg siger
(selvom
> jeg hæver stemmen)
>
> Jeg har nu prøvet at ringe til min egen telefonsvare på min fastnet
telefon,
> for at selv høre det og jeg må indrømme det er næsten umuligt at høre det
> der er indtalt.
>
> Er mikrofonen generelt så dårlig på en T65 (den sidder jo på bagsiden)
eller
> er den defekt.
> Eller er der nogen muligheder for at regulere på styrken i mikrofonen
>
> hjælp ønskes Johnny Haugaard
>
>
>



Johnny Haugaard (22-01-2003)
Kommentar
Fra : Johnny Haugaard


Dato : 22-01-03 22:51

Hej Lars,

Det lyder interresant, hvis du læser mit indlæg 22.01.03 kl.15:16

Kan du se at jeg har fået lavet telefonen, det kostede 318-kr. for ½
teknikertime en ny mikrofon og opdateret software hos Teleservice. Garantien
dækkede nemlig ligepludselig ikke, fordi jeg selv havde åbnet den, på
opfordring af teknikeren hos Teleservice, som mente det måske bare var skidt
på kontakstykker i bund eller på mikrofon.

Den samme tekniker stod for telefonisk rådgivning og senere på dagen rep. af
telefonen.

Sådan kan man jo også tjene penge.

Men det der er sjovt her, er at du også har dette Fone Data Suite sæt og får
de samme problemer med telefonen (også en T65 ?)

Det kunne jo tyde på at den vare "FDS" som jeg har købt hos Thansen måske
har et generelt problem.

Det er da et spørgsmål om man skulle returnere det til forhandler og få
penge tilbage, inden man ødelægger sin telefon en gang til.
Og kan bruge 300-kr. rep. hver gang man har brugt dette "FDS" sæt

Jeg kunne godt tænke mig at hører om andre har haft lign. problemer med
dette "Fone Data Suite" sæt

mvh Johnny Haugaard



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste