24/7 ???
Fra : Klitte Egeberg

Dato : 21-01-03 22:17

Hej gruppe..

foranlediget af indlægget om brændemærkning vil jeg høre om der er nogen som
vil indvie mig i hvad det betyder at leve i et 24/7 forhold...?...

Tak...

Fra : Morten Therkildsen

Dato : 21-01-03 22:39

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> wrote

| foranlediget af indlægget om brændemærkning vil jeg høre om der er nogen
| som vil indvie mig i hvad det betyder at leve i et 24/7 forhold...?...

24 timer, 7 dage om ugen - i modsætning til "en gang imellem".

Mvh. Morten

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-01-03 22:46

"Morten Therkildsen" <morten@REMOVEtherkildsen.com> writes:

> "Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> wrote

> 24 timer, 7 dage om ugen - i modsætning til "en gang imellem".

Måske skulle vi lige have med at vi snakker S/M her. :) Jeg lever
nemlig også i et 24/7-forhold, vi er gift hele tiden.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-03 22:44

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev :

>foranlediget af indlægget om brændemærkning vil jeg høre om der er nogen som
>vil indvie mig i hvad det betyder at leve i et 24/7 forhold...?.

At det er noget man er hele tiden, 24 timer/7 dage i ugen.

Fra : EspenE

Dato : 21-01-03 22:46

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i melding
> [...]
nogen som
> vil indvie mig i hvad det betyder at leve i et 24/7 forhold...?...

Det innebærer å praktisere et SM forhold 24 timer i døgnet
7 dager i uken.
--
Espen

---

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-01-03 00:12

Klitte Egeberg <sanbo@post8.tele.dk> skrev:

Hej Klitte

> foranlediget af indlægget om brændemærkning vil jeg høre om der er
> nogen som vil indvie mig i hvad det betyder at leve i et 24/7
> forhold...?

Det er jo ikke sådan til at gennemskue, hvis man ikke lige ved det.

Personligt fandt jeg først selv ud af, at det er den engelske vending for
"alle ugens dage", da jeg undrede mig over hvad George Michael mente i
sangen "Outside":

And yes I've been bad
Doctor won't you do with me,
What you can
You see I think about it all of the time
24/7

Senere kom der jo så Compaq-reklame-føljetonen, hvor de havde givet den et
hak mere i deres firmanavn: 24-7-365.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 22-01-03 19:28

Hej igen..

Tak for svarene på det helt overordnede med hvad begrebet 24/7 betyder..

Men jeg kan altså stadig ikke helt forstå konceptet... S/M 24 timer i
døgnet??? Altså at være i hersker-herskerinderollen altid og 100%. Hvordan
kan man dog leve en hverdag med arbejde og familie i sådan et forhold???

?? Sandra

Fra : LR

Dato : 22-01-03 21:53

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ?? Sandra
>hmmm, jeg havde præcist den samme tanke.
Har man børn? Hvilket slags arbejde har man osv.?

Venlig hilsen Lena

Fra : Tomas O.

Dato : 22-01-03 23:17

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> wrote in

> [...]
> døgnet??? Altså at være i hersker-herskerinderollen altid og 100%.
> Hvordan kan man dog leve en hverdag med arbejde og familie i sådan et

De to par jeg kender gør det 24/7

Det ene par har små børn og de ved intet, de 'spiller' normale forældre når
de er oppe.. Det andet par er et hvor pigne er forholdsvis ung og ikke vil
have børn og mandens unger er flyttet hjemmefra.

hvordan man kombinerer det med at have børn.. I mine øjne slet ikke!

Man kan 'lege' når de er hos bedsteforældre eller andet..

Tomas

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 23-01-03 22:05

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev
> [...]
>
> hvordan man kombinerer det med at have børn.. I mine øjne slet ikke!
>
> Man kan 'lege' når de er hos bedsteforældre eller andet..

Hej Tomas - jeg kan heller ikke lade være med at tænke på at det da ikke kan
lade sig gøre at skjule den magtfordeling for børn, ligegyldigt hvor meget
man "spiller normale forældre".. Ligegyldigt hvad må det give børnene nogle
rollemønstre med sig i bagagen som ikke er ligeværdige i traditionel
forstand. Jeg tror ikke at børnene kan gennemskue at mor altid gør som far
siger fordi hun selv har bestemt det selv inddirekte... (eller omvendt)
Men okay - børn bliver bestemt udsat for værre påvirkninger, det var bare en
tanke....

Sandra

Fra : Tomas O.

Dato : 24-01-03 10:02

> [...]
> det selv inddirekte... (eller omvendt) Men okay - børn bliver bestemt
> udsat for værre påvirkninger, det var bare en tanke....

Jeg kender et par hvor ungerne i alle tilfælde slet ikke er påvirket.. de
lege rnu heller ikke 24/7, men det ligger alligevel lidt under overfladen
og lurer men ikke så andre end dem der VED det kan se det. De undgår at
nogle hverdags ting bliver til kriser på den måde..

Tomas

Fra : Henning

Dato : 23-01-03 05:17

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen..

Selv Hej

> [...]
> døgnet??? Altså at være i hersker-herskerinderollen altid og 100%.
> Hvordan kan man dog leve en hverdag med arbejde og familie i sådan et

Jo det kan sådan set godt lade sig gøre med ungerne omkring sig,
når det dreje sig om dominans og underkastelse.
Den dominerende udtaler sine ønsker og *slaven* siger ja og
opfylder ønskerne, som måske skal udføres senere på dagen, er der
straf involveret, kan slaven sige nej, med den viden, at når børnene
er ude af huset, falder straffen.

Jeg har levet i et SM forhold og vi havde 4 børn, der var ikke tale om 24/7
forhold og det var ( som altid) M'eren der bestemte hvad og hvornår
gennem sit oplæg (adfærd)
I perioder var det meget påtrængende, i andre perioder skete der
ingen ting,

F. eks. Når min X blev gravid, havde hun ikke behov for at dyrke
sin masochistiske seksualitet og det blev lagt på hylden, indtil
ca.½ år efter fødslen.

Den Reelle slave i et BDSM forhold, er ofte ikke *slaven*, for
hvis *herskeren* ikke opfylder slavens krav, kan forholdet
ikke eksisterer.

Hvert enkelt par dyrker det som det passer til dem og det kan
udad til være så usynligt, at det kun er parret selv, der ved/kan
se at der er tale om et sådan forhold

En kvinde der kalder sig modesty har denne hjemmeside, som
jeg synes giver nogle gode svar på mange af de spørgsmål
der stilles omkring BDSM.
http://www.passioner.dk/

MVH
Henning

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 23-01-03 22:01

Hej Henning

Tak for linket og dine egne forklaringer.

Sandra

Fra : Alexander Anderson

Dato : 26-01-03 11:25

Det er lidt interessant det med børn og forældres "abnormaliteter".
Min kone bruger nylonstrømper og strømpeholder næsten dagligt. Det må vel
siges at være ret atypisk i dagens Danmark.

Gad vide hvornår børnene begynder at kommentere det?

/Alex

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 26-01-03 00:00

"Alexander Anderson" <stockings@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Det må vel
> siges at være ret atypisk i dagens Danmark.
>
> Gad vide hvornår børnene begynder at kommentere det?

Hvis de er vokset op med at det gør mor bare, så er det vel
naturligt for dem.

For mig var det ganske naturligt at min far klappede min mor
bagi, kyssede hende offentligt, og tog kærligt om hendes bryster,
medens jeg ved at nogle af mine kammerater tvivlede på om deres
forældre overhovedet nogensinde havde rørt ved hinanden. Jeg
kommenterede det da ikke, jeg synes at det var dejligt og
naturligt.

Åbenhed er vel det bedste, uden at man behøver at gå i detaljer.

Lars

Fra : Jimmi W.

Dato : 03-02-03 23:27

hedder det ikke 24/7/365??

24 timer 7 dage om ugen 365 dage om året??

MVH
Jimmi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-03 00:37

"Jimmi W." <jimmi1311XXX@stofanet.dk> skrev :

>24 timer 7 dage om ugen 365 dage om året?

Og når det er skudår?

Fra : John Sahl

Dato : 04-02-03 07:32

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Og når det er skudår?

Så er der fridag

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 06-02-03 21:53

"Jimmi W." <jimmi1311XXX@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hedder det ikke 24/7/365??
>
> 24 timer 7 dage om ugen 365 dage om året??

Det er da dobbeltkonfekt:

24 timer om dagen, 7 dage om ugen, 365 uger om ???

Det rigtige må da være 24/7 eller 24/365!

Lars

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-02-03 13:14

Klitte Egeberg wrote in dk.snak.seksualitet:

> Hej gruppe..
>
> foranlediget af indlægget om brændemærkning vil jeg høre om der er nogen
> som vil indvie mig i hvad det betyder at leve i et 24/7 forhold...?...

For lige at svare på dit spørgsmål.
Et 24/7 forhold er et S/M forhold som foregår hele tiden. Pia Larholm har
tidligere beskrevet det meget godt (i
http://n.5cm.dk/?3D158847.9070501@larholm.dk ):

24/7 forhold er et S/M forhold som foregår 24 timer om dagen, 7 dage om ugen
- altså hele tiden. Alt hvad slaven/den underkanstende gør og siger er en
del af legen, alt kan have konsekvenser. Men i 24/7 er slaven stadig et
selvstændigt individ som har sin egen økonomi og job mv.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://henrik.boegh.net/?usenet

"Når I har sovet en halv time er Finnsk fjernsyn forbi"
-- Hanzen i dk.medier.tv