MS Windows
briani 27239
Ændring af defaulf image i Win 2000
Fra : Luftkaptajnen

Dato : 21-01-03 20:40

Nu har jeg spurgt både på Eksperten og kandu.dk uden hel, der må da være en
der ved det :
Jeg har et program som jeg bruger til at grabbe billeder fra et camera, når
jeg "saver" vælger win 2000 altid den extension som hedder *.tif, har jeg
nogen mulighed for at ændre det til *.jpg, da det er det jeg bruger mest.
Programmet jeg bruger er et der hedder Easy Grab, bruger det til at grabbe
billeder fra et overvågnings camera.

Hilsen

Luftkaptajnen.

Fra : scn

Dato : 21-01-03 21:00

Luftkaptajnen wrote:
> [...]
> det er det jeg bruger mest. Programmet jeg bruger er et der hedder
> Easy Grab, bruger det til at grabbe billeder fra et overvågnings

har du et link til producenten?
Tror ikke det er Win2000 som vælger tif, men Easy Grab

Ellers kan du jo efterfølgende konvertere dine *.tif til *.jpg

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk\akvarie

Fra : Leony

Dato : 22-01-03 12:06

"Luftkaptajnen" <elm@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er det jeg bruger mest. Programmet jeg bruger er et der hedder
> Easy Grab, bruger det til at grabbe billeder fra et overvågnings

Når du gemmer dit billede, så skulle du, under der hvor du taster
filnavnet, kunne ændre filtype (måske findes der en default extension i
options/preferences for det program du bruger).
Hvis dette ikke er muligt så er det programmet der ikke kan gemme i
andre formater end tif.

Du kan bruge Irfanview til at konvertere dine billeder til jpg.
Programmet er gratis og kan hentes på www.irfanview.com

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/