Skærme
Fijala 3554
Hvilken TFT til (ca) at matche en Sony G42~
Fra : mdj

Dato : 21-01-03 19:31

Jeg har totalt forelsket mig i det små flade, så nu vil jeg skifte min kære
CRT skærm ud med endnu et eksemplar af en fladskærm.... Men hvilken???

Jeg har set på fladskærme, med en opløsning på 1600x1200 men min pengepung
får vinger og flyver langt langt væk, hver gang... så det må jeg altså
glemme i første omgang.

Så 1280x1024, må være opløsningen, og tja, 18" er jeg jo vant til så det
skal ligesom også være mindste kravet.

Nu kommer så det svære, hvilken skærm i 18-19" klassen, har en fornuftigt
refreshrate? samt nogle bare nogenlunde farver? jeg har overvejet lidt en
Samsung T181, (jeg har en 151S allerede og den er ganske ok) men findes der
noget bedre? - hvad med sonys MultiScan SDM-S81B?

Håber på lidt hjælp :)

Mvh
Morten

Fra : Peter Holm

Dato : 22-01-03 19:45

Jeg har selv lige købt en Sony X82.
Den er jeg enormt glad for.
Kommer selv fra en Sony Wega skærm og blev ikke negativt overrasket.

Skulle såvidt jeg er orienteret være en smule bedre end S81 til spil da den
har en intern processor på 200mHz.
Præcis hvad den gør ved jeg ikke, men ifølge Sony er det vældigt smart...

mvh Peter

Fra : mdj

Dato : 24-01-03 15:33

Hej Peter, hvor har du købt din skærm? jeg kan ikke finde en eneste model
fra X-serien, på edbpriser.dk?

Mvh
Morten