/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Et nødråb...
Fra : Ove Jensen


Dato : 21-01-03 18:59

Hej, alle.

For at gøre en kort historie lang(...):
3/8-02 købte jeg en Apple iBook 700Mhz G3, 12,1" skærm, Combo-drev hos
Musikhuset Aage Jensen, sammen med en masse grej. Jeg er musiker, og da
jeg skulle have musikhard- og software til at komplimentere maskinen
alligevel, forekom det mig naturligt at købe alting samme sted.
Computeren kostede 16500, som de gjorde alle steder på det tidspunkt.
Jeg købte ind for kr. 31000, hvilket var hele den opsparing, jeg havde
fået udbetalt på min 18 års fødselsdag.
Jeg har været MEGET glad for den investering, men jeg er nu løbet ind i
et problem: Omkring juletid satte min skærm ud, og computeren ville til
tider ikke tænde. Jeg indleverede den hos Aage Jensen 23/12-02, som
sendte den til reperation hos Cannon (det tror jeg firmaet hedder,
ihvertfald).
I dag, knap en måned efter, har jeg snakket med min meget hjælpsomme og
flinke kontakt hos Aage (som det hedder blandt venner); han fortalte
mig, at reperatøren, da han ville skifte mainboardet(?) ud, havde fundet
ud af, at noget var irret i maskinen, og at dette kun sker hvis der var
kommet væske ind i maskinen, og at garantien ikke dækker slige skader.
Han var nærmest ligeså ked af det som mig, men det ændrer ikke ved det
faktum, at jeg nu står og mangler mit hovedinstrument, og ikke har andet
at forholde mig til, end et fuldstændigt forrykt reperationstilbud på
14.507 kroner - 1500 kroner mere, end modellen koster fra ny af nu.
Er der NOGET jeg kan gøre? Kan jeg klage eller tigge mig til et bedre
reperationstilbud? Jeg har ingen reel mulighed for at skaffe de penge,
og computeren som den så ud, da jeg afleverede den, er ubrugelig.

Hvad skal jeg dog gøre?! Som sagt er jeg musiker, med computeren som mit
instrument. Derudover står jeg med software til en værdi af ca. 8000
kroner, uden en maskine at køre det på, samt hardware for ligeså meget,
der også er blevet ubrugeligt for mig.

Med håb om hjælp,
/Niklas
mail på: revolution808@hotmail.com

PS: For en god ordens skyld skal det siges, at jeg naturligvis IKKE har
hverken spildt eller hældt væsker af nogen art i/på min computer. Altså
må det være en fugtskade - men det ændrer vel ikke noget?

 
 
Peter Kiil (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 21-01-03 19:02

in article nisbeth-283933.18591421012003@news.tele.dk, Ove Jensen at
nisbeth@post4.tele.dk wrote on 21/01/03 18:59:

> Jeg har været MEGET glad for den investering, men jeg er nu løbet ind i
> et problem: Omkring juletid satte min skærm ud, og computeren ville til
> tider ikke tænde. Jeg indleverede den hos Aage Jensen 23/12-02, som
> sendte den til reperation hos Cannon (det tror jeg firmaet hedder,
> ihvertfald).
> I dag, knap en måned efter, har jeg snakket med min meget hjælpsomme og
> flinke kontakt hos Aage (som det hedder blandt venner); han fortalte
> mig, at reperatøren, da han ville skifte mainboardet(?) ud, havde fundet
> ud af, at noget var irret i maskinen, og at dette kun sker hvis der var
> kommet væske ind i maskinen, og at garantien ikke dækker slige skader.

Der er ingen grund til at foretage reparation gennem din, tilsyneladende
langsomme, forhandler. Få maskinen tilbage og tag kontakt direkte til Apple
på 70102007. Forklar dem at din maskine ikke virker (du behøver ikke nævne
at du allerede har sendt den ind til din forhandler). Efter forholdvis kort
tid bør samtalen munde ud i at Apple tilbyder at afhente din iBook på din
adresse, reparere den og returnere den til dig. Reparation burde tage 5-7
dage incl. transport.

--
/peter

http://spacerent.dk - Webhosting fra 49,-/md.


Ove Jensen (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Ove Jensen


Dato : 21-01-03 19:37

In article <BA5349A7.3774B%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:


> Der er ingen grund til at foretage reparation gennem din, tilsyneladende
> langsomme, forhandler. Få maskinen tilbage og tag kontakt direkte til Apple
> på 70102007. Forklar dem at din maskine ikke virker (du behøver ikke nævne
> at du allerede har sendt den ind til din forhandler). Efter forholdvis kort
> tid bør samtalen munde ud i at Apple tilbyder at afhente din iBook på din
> adresse, reparere den og returnere den til dig. Reparation burde tage 5-7
> dage incl. transport.

Og det mener du ville gå, når de nu siger, at garantien ikke dækker?
Kender du reperationsfirmaet, jeg nævnte?
Jeg synes nu selv det er mærkeligt, at reperatøren ikke bare siger 'det
kan ikke betale sig', men prøver at malke mig for 15000 kr...
Eller er det sådan man gør? Det kunne selvfølgelig være, jeg var tæt
knyttet til netop den computer...

/Niklas

Thomas Alexander Fre~ (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Alexander Fre~


Dato : 21-01-03 19:36

Ove Jensen wrote:

<snip>
> Og det mener du ville gå, når de nu siger, at garantien ikke
> dækker? Kender du reperationsfirmaet, jeg nævnte?
> Jeg synes nu selv det er mærkeligt, at reperatøren ikke bare
> siger 'det kan ikke betale sig', men prøver at malke mig for
> 15000 kr... Eller er det sådan man gør? Det kunne selvfølgelig
> være, jeg var tæt knyttet til netop den computer...
<snip>

Canon sender /altid/ tilbud ud, selv når de er håbløse.

I øvrigt ville jeg, af årsager jeg ikke kan komme nærmere ind på,
vælge også at lade flere end blot et firma kigge på den i et
sådant tilfælde, så at sende den til Apple lyder som en god ide.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
LinuxForum 2003, årets bedste konference! http://linuxforum.dk

Flemming Rubini (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 21-01-03 19:58

Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote:
> Ove Jensen wrote:
>
> <snip>
> > Og det mener du ville gå, når de nu siger, at garantien ikke
> > dækker? Kender du reperationsfirmaet, jeg nævnte?
> > Jeg synes nu selv det er mærkeligt, at reperatøren ikke bare
> > siger 'det kan ikke betale sig', men prøver at malke mig for
> > 15000 kr... Eller er det sådan man gør? Det kunne selvfølgelig
> > være, jeg var tæt knyttet til netop den computer...
> <snip>
>
> Canon sender /altid/ tilbud ud, selv når de er håbløse.
>
> I øvrigt ville jeg, af årsager jeg ikke kan komme nærmere ind på,
> vælge også at lade flere end blot et firma kigge på den i et
> sådant tilfælde, så at sende den til Apple lyder som en god ide.
Spekuler ikke mere over det, og kom videre med at bruge de effektive
kanaler:

Prøv at ringe til

70 10 20 07/04 Apple Kundeservice

med henblik på at de tager sig af det videre forløb.
Det er muligt de nævner du skal aflevere den til Aage såfremt de har en
kontakt med autoriseret værksted på netop din model, ellers ryger den
til Holland.

No problemos i det.

vh Flemming Rubini

Peter Kiil (21-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 21-01-03 20:00

in article nisbeth-76ACB0.19370421012003@news.tele.dk, Ove Jensen at
nisbeth@post4.tele.dk wrote on 21/01/03 19:37:

> Og det mener du ville gå, når de nu siger, at garantien ikke dækker?
> Kender du reperationsfirmaet, jeg nævnte?
> Jeg synes nu selv det er mærkeligt, at reperatøren ikke bare siger 'det
> kan ikke betale sig', men prøver at malke mig for 15000 kr...
> Eller er det sådan man gør? Det kunne selvfølgelig være, jeg var tæt
> knyttet til netop den computer...

Der er svjv ikke nogen i DK der reparerer iBooks selv. Så længe de er under
garanti bliver de alle sendt til Apple i Holland for at blive repareret.
Derfor lyder en pris på 15000 kr. mærkelig. Apple opererer med flatrate
repair priser på maskiner uden for garanti, og der er den højeste pris jeg
kan finde på en iBook omkring 900 Euro. Så 15000 luder lidt vildt. Prøv
Apple direkte, jeg tror det giver gevinst.

--
/peter

http://spacerent.dk - Webhosting fra 49,-/md.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste