Adventure spil?
Fra : Bagle-2605

Dato : 21-01-03 15:21

Hej er der nongen der ved om der er blevet udgivet nogen gode adventure spil
for nylig? Savner de dage med Day of the tentackle, Full throttle, blade
runner, indianer jones osv..

-Bagle

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-01-03 15:36

Bagle-2605 wrote:
> Hej er der nongen der ved om der er blevet udgivet nogen gode adventure spil
> for nylig? Savner de dage med Day of the tentackle, Full throttle, blade
> runner, indianer jones osv..

Jeg kan ikke komme på nogen, men LucasArts er vist igang med
efterfølgere til et par af deres.

Eneste alternativ jeg kan komme på er to FirstPersonShooter spil, No One
Lives Forever 1 & 2, som begge indeholder en masse humor og spøjse
indfald mht. våben som fx. i NOLF2 hvor man kan bruge bananer og
bjørnefælder.

Der er på ingen måde tale om eventyrspil i traditionel forstand, men
mere fps der har hentet en del inspiration uden for hvad der normalt er
grundlaget for fps spil.

Du kan hente demoer af begge spil, men bemærk at især demoen til 2'eren
slet ikke giver et ordentlig billed af humoren i spillet.

Mvh

Bruno

Fra : danni plougmann

Dato : 21-01-03 16:55

de nyeste jeg kunne lomme i tanke om.

monkey island 3: the cirse of the monkey island.
monkey island 4: escape from monkey island
grim fandango

alle 3 er lucas spil og er absolut være at kigge efter.

Fra : Nordhild

Dato : 22-01-03 22:16

"Grim fandango" er et rigtigt godt Lucas Arts spil, men et af de bedste er
dog "the Dig" jeg husker at det engang blev kåret til det bedste adventure.

\Maja

Fra : Kasper

Dato : 21-01-03 20:05

On Tue, 21 Jan 2003 15:21:12 +0100, "Bagle-2605"
> [...]

>for nylig? Savner de dage med Day of the tentackle, Full throttle, blade

Kommer lidt an på hvad du mener med "for nyligt". Syberia udkom
sidste år, og har fået gode anmeldelser:

<http://gamespot.com/gamespot/filters/products/0,11114,545345,00.html>

Og prøv desuden også at kigge på www.adventuregamers.com

--
Kasper

Fra : Bagle-2605

Dato : 23-01-03 12:37

Det lyder som et godt bud, vil straks kaste mig ud i butikkerne

-Bagle

Fra : Kasper

Dato : 23-01-03 17:21

On Thu, 23 Jan 2003 12:37:12 +0100, "Bagle-2605"
<bagle2605@sjokoladeland.dk> wrote:

>Det lyder som et godt bud, vil straks kaste mig ud i butikkerne

Du kan ligeledes prøve The Longest Journey:

http://www.longestjourney.com/

<http://gamespot.com/gamespot/stories/reviews/0,10867,2594178,00.html>

--
Kasper

Fra : Mads Kristensen

Dato : 21-01-03 20:50

Syberia er virkelig godt! Det er helt sikkert en anbefaling værd, selv
om det måske var lidt for let?

Mads

On Tue, 21 Jan 2003 20:04:35 +0100

Fra : Seth

Dato : 21-01-03 22:35

"Bagle-2605" <bagle2605@sjokoladeland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
spil
> for nylig? Savner de dage med Day of the tentackle, Full throttle, blade

Slutter mig til de andre og kan også kun klart anbefale Syberia!
Grafikken er til at savle over & suveræn historie...

Mvh

Bo

Fra : danni plougmann

Dato : 22-01-03 17:37

nogen der gidder at give en kort beskrivelse af syberia
jeg kender heller ikke spillet.
rart at komme lidt væk fra cs og rtwc engang imellem.

Fra : Seth

Dato : 22-01-03 19:31

> nogen der gidder at give en kort beskrivelse af syberia
> jeg kender heller ikke spillet.
> rart at komme lidt væk fra cs og rtwc engang imellem.

Ok beskrivelse her http://fourfatchicks.com/Reviews/Syberia/Syberia.shtml

Mvh

Bo

Fra : arc@na

Dato : 04-02-03 10:44

> Hej er der nongen der ved om der er blevet udgivet nogen gode
> adventure spil for nylig? Savner de dage med Day of the tentackle,
> Full throttle, blade runner, indianer jones osv..

Der bliver ikke lavet ret mange adv-spil for tiden - gad egentlig vide
hvorfor?

Men jeg spillede The Longest Journey for et stykke tid siden - det er et
ret fedt spil - kan anbefales.

arc@na

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-02-03 16:04

On 04 Feb 2003 09:44:16 GMT, "arc@na" <this.is.@n.invalid.email.com>
wrote:

>"Bagle-2605" <bagle2605@sjokoladeland.dk> wrote in

>Der bliver ikke lavet ret mange adv-spil for tiden - gad egentlig vide
>hvorfor?

Folk har ingen tålmodighed idag.
Jeg håber blot at Myst-serien fortsætter, så er jeg glad

>Men jeg spillede The Longest Journey for et stykke tid siden - det er et
>ret fedt spil - kan anbefales.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : wilburt

Dato : 06-02-03 16:04

Myst är 'on the top' men

Syberia !!!

Är man avancerad är det förhållandevis lätt att ta' sig
igenom Kate Walkers äventyr, men mycket underhållande och
välgjort.
Demo finns att hämta - sök på Google.

wilburt