Forbidden
Fra : Robin Hood

Dato : 21-01-03 14:27

Hej allesammen

Jeg er helt ny indenfor PHP og forsøger at få det til at køre på min
windows XP prof under en Apache1.3.26 server

Men når jeg forsøger at se min første PHP side på
http:\\min_ipadresse\index.php får jeg følgende fejl:

You don't have permission to access /index.php on this server
Apache/1.3.26 Server at localhost Port 80

Jeg gemmer min side under C:\Inetpub\wwwroot som jeg har fortalt
php.ini filen er min: doc_root = C:\Inetpub\wwwroot

Hvis jeg går ind under filen, højreklikker på den og vælger åbn med,
Internet Explorer, så ser jeg filen i fin form!? Er der nogen der ved,
hvad jeg har gjort galt?

Takker på forhånd i denne meget aktive grupper - håber jeg har postet
i den rigtige gruppe...

Mvh
Lars-Henrik

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 21-01-03 15:06

"Robin Hood" <nobody@wigwam.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> windows XP prof under en Apache1.3.26 server
>
> Men når jeg forsøger at se min første PHP side på
det er ikke det der er problemmet

> [...]
>
> Jeg gemmer min side under C:\Inetpub\wwwroot som jeg har fortalt
> php.ini filen er min: doc_root = C:\Inetpub\wwwroot
Er Apache sat op til C:\Inetpub\wwwroot?
C:\Inetpub\wwwroot er IIS's standardbibliotek.

> Hvis jeg går ind under filen, højreklikker på den og vælger åbn med,
> Internet Explorer, så ser jeg filen i fin form!?
Det er fordi at index.php kun indeholder html, hvis den indeholdt php ville
du kunne se php koden.

Fra : Lars-Henrik Braun

Dato : 21-01-03 16:38

Tak for hjælpen Asbjørn
Jeg fandt filen httpd.conf under Apache-directoriet, der kunne jeg
tlrette så den nu kigger det rigtige sted...'
Og ja, det hele stammer fra en IIS+ASP installation, som jeg nu vil
have over på Apache+PHP...
Takker igen

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-03 18:22

On Tue, 21 Jan 2003 16:37:52 +0100, Lars-Henrik Braun
<lhb5808@hotmail.com> wrote:

> [...]
>tlrette så den nu kigger det rigtige sted...'
>Og ja, det hele stammer fra en IIS+ASP installation, som jeg nu vil

Nu ved jeg ikk rigtig hvor langt du er...
Men tag og slet ALT vedrørende ASP og IIS og så installer PHP og
Apache

også kan du følge vejledninger til at installere begge tingene på
www.webcafe.dk - Den er ret grundig - og hvis du vil "tættere" ind på
livet af apache og php så kig i deres manual
henholdsvis
www.apache.org
www.php.net

Fra : Aagaard

Dato : 22-01-03 08:30

"Robin Hood" <nobody@wigwam.de> skrev:
> Hej allesammen
>
> Jeg er helt ny indenfor PHP og forsøger at få det til at køre på min
> windows XP prof under en Apache1.3.26 server

Hent Apache 1.3.27 - der er huller i 1.3.26.

http://httpd.apache.org/

Mvh.
Aagaard
http://link4you.dk - Freeware portal med link til Apache, php m.m.