Hvilken Switch og netkort
Fra : Masterpuf

Dato : 21-01-03 14:02

Hej

Jeg overvejer at købe en switch mellem 2 pc´er, som skal dele en
bredbåndsforbindelse (512/512).
Jeg har kigget på:
Surecom 5 Port 10/100 Switch
Vegas 5 Port 10/100 Mbit Switch
set hos http://www.bj-trading.dk
Hvilket skal man vælge?

Netkort der er i de 2 pc´er er:
(PC 1)Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
(PC 2)10/100 Fast Ethernet PCI Bus Adapter
Er de gode nok til at køre en ordentlig forbindelse både upload og download?

På forhånd tak

Masterpuf

Fra : Nick

Dato : 21-01-03 14:09

"Masterpuf" <no@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe en switch mellem 2 pc´er, som skal dele en
> bredbåndsforbindelse (512/512).

Til den brug er det stort set græsk-katolsk hvilket mærke du vælger, de
fleste af de små HUB/switches har samme chip indeni. Køber du 1000 stk ad
gangen, kan du også selv bestemme kassen

/Nick

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-01-03 16:33

Masterpuf wrote:
> Jeg overvejer at købe en switch mellem 2 pc´er, som skal dele
> en bredbåndsforbindelse (512/512).

Selv de billigste hubs, switcher og netkort på
10 mbit/ er 20 gange hurtigere end din ADSL
på en halv mbit, så det er underordnet......

Men hvis du også skal køre lokalnet mellem de
to PC'er, så vil det nok være en god ide med
en 10/100 mbit switch og tilsvarende netkort,
men køb roligt de billigste - der er ikke den
store forskel til dette brug

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-01-03 20:39

> [...]
> to PC'er, så vil det nok være en god ide med
> en 10/100 mbit switch og tilsvarende netkort,
> men køb roligt de billigste - der er ikke den

Hvis det kun er to maskiner du skal have netværk imellem, så er den
billigste løsning at købe et krydset netkabel og så forbinde dem direkte.

mvh Anders

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-01-03 21:58

Anders Christensen wrote:
> Hvis det kun er to maskiner du skal have netværk imellem, så
> er den billigste løsning at købe et krydset netkabel og så
> forbinde dem direkte.

Ja - det er korrekt - men han vil jo også bruge Bredbånd - så
der skal også lige et kabel til ADSL-modem'et (eller
routeren)......

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Thomas

Dato : 21-01-03 23:07

Jeg har en 8 og en 5 ports surecom switche og det er har været tændt
konstant siden jeg købte dem for ca. 4 måneder uden problemer og så er de
meget billige!
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson