dobbelt SMS
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 21-01-03 13:05

Hej

Jeg har lige købt en Nokia 8310.
Telefonen var uden abonnement.
Jeg har Telmore abonnement og flyttede bare Simkortet fra min gamle telefon
til min nye 8310.

Nu er mit problem så at når jeg modtager en sms fra en person, så får jeg
også den forrige sms fra personen sammen med den nye sms.
Hvad er der galt?
Det er fra ALLE folk jeg får dobbelt sms, så det har ikke noget at gøre med
deres abonnement.

Håber I kan hjælpe

Rune

Fra : Søren Blom

Dato : 21-01-03 13:23

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev
> Det er fra ALLE folk jeg får dobbelt sms, så det har ikke noget at gøre
med
> deres abonnement.

Det lyder som en fejl du skal have snakkede med Telmore om, så kontakt dem.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 21-01-03 14:01

> "Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev
> med
> >

> Det lyder som en fejl du skal have snakkede med Telmore om, så kontakt
dem.

Jamen, da jeg havde mit telmore kort i min 3310'er kom der aldrig dobbelt
sms'er!!!!

Det kan da ik være telmores skyld.

Rune

Fra : Christian Poulsen

Dato : 21-01-03 17:34

> Jamen, da jeg havde mit telmore kort i min 3310'er kom der aldrig

Hvad hvis du sætter kortet tilbage i 3310eren? Sletter alle beskeder på
kortet, og sætter den over i 8310en igen? Evt. vælg 'slet alle beskeder'
på 8310en. Lyder som en meget underlig fejl.

Fra : Ole

Dato : 22-01-03 09:07

Jeg havde samme fejl med min 6310i. Det var dog ikke hver gang jeg modtog
"dobbelt" sms. Men en software opdatering løste problemet for mig...

/ole

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 22-01-03 13:55

"Ole" <x@x.x> skrev i en meddelelse
> Jeg havde samme fejl med min 6310i. Det var dog ikke hver gang jeg modtog
> "dobbelt" sms. Men en software opdatering løste problemet for mig...
>
> /ole

Det er heller ik hver gang jeg modtager dobbelt har jeg fundet ud af...

Er ved at få lavet en software opdatering lige nu, så jeg håber det afhjlper
mig.
En anden ting: Kan det passe at man ik kan få byttet sin telefon når man har
taget den i brug?
Det vil de i hvert fald i gøre i Fredgaard.

Rune

Fra : Christian Poulsen

Dato : 22-01-03 14:41

> En anden ting: Kan det passe at man ik kan få byttet sin telefon når
> man har taget den i brug? Det vil de i hvert fald i gøre i Fredgaard.

Ja.

Fredgaard har været flinke.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-01-03 14:45

Rune Vestergaard skrev:

>Kan det passe at man ik kan få byttet sin telefon når man har
>taget den i brug?

Selvom den IKKE har været i brug, behøver forretningen ikke bytte den.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 22-01-03 18:21

> Selvom den IKKE har været i brug, behøver forretningen ikke bytte den.

DVS at "14 dages fuld returret" ikke gælder for Mobil telefoner som det
gælder for alle andre varer?

Rune

Fra : JMo.

Dato : 22-01-03 18:39

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in

> DVS at "14 dages fuld returret" ikke gælder for Mobil telefoner som det
> gælder for alle andre varer?

"14 dages fuld returret" gælder udelukkende for de varer som den pågældende
butik har valgt at tilbyde 14 dages fuld returret for..

Returret er noget en butik *kan* tilbyde. Det er ikke noget den *skal*.

Fra : JMo.

Dato : 22-01-03 18:51

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> wrote in

> [...]
> pågældende butik har valgt at tilbyde 14 dages fuld returret for..
>
> Returret er noget en butik *kan* tilbyde. Det er ikke noget den

Dog: Via postordre/internethandel etc - 14 dages returret fra modtagelsen
(eller fra information om fortrydelsesret såfremt den ikke er givet fra
start af).
Gælder dog ikke varer/ydelser der lavet på bestilling. Her mister man
fortrydelsesretten når produktionen er startet, eller ydelsen er påbegyndt
leveret.

Se evt. mere på http://fi.dk/ret/retpligt/butikskoeb/

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 22-01-03 19:01

> [...]
> Gælder dog ikke varer/ydelser der lavet på bestilling. Her mister man
> fortrydelsesretten når produktionen er startet, eller ydelsen er påbegyndt

ok - hvad gør man så når Fredgaard siger at det ik er selve telefonen den er
gal med og Telmore siger det ik er deres Kort den er gal med!

Så står jeg faktisk med dilleren i postkassen og ser på fra sidelinien?

Det kan sgu da ik passe man skal smide en telefon til 3500 kr. ud, fordi
ingen vil påtage sig skylden.....

Rune

Fra : JMo.

Dato : 22-01-03 19:29

> ok - hvad gør man så når Fredgaard siger at det ik er selve telefonen
> den er gal med og Telmore siger det ik er deres Kort den er gal med!

Det har ikke noget med returret at gøre. Hvis telefonen er problemet, er
det en reklamationssag. Hvis SIM-kort laver bøvl er det køberetligt også en
reklamationssag (= problemer med den ydelse du betaler for)

> Så står jeg faktisk med dilleren i postkassen og ser på fra
> sidelinien?

Start med at gå uden om Fredgaard. Deres egenskaber mht. salg af telefonen
er sikkert upåklagelige, men mht. service på telefonen kan de ikke gøre
andet end at sende den videre til et Nokia service center. Og dem kan du
lige så godt selv kontakte, det er meget nemmere.

> Det kan sgu da ik passe man skal smide en telefon til 3500 kr. ud,
> fordi ingen vil påtage sig skylden.....

Nejda.

1. Prøv dit SIM-kort i en anden telefon.
2. Prøv et andet SIM-kort i din telefon.

Nu burde du kunne se hvor problemet opstår. Er det telefonen den er gal
med, så henvend dig til EMTS eller Teleservice (Husk din købskvittering).

Se evt. http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/support/service.php

Hvordan gik det med softwareopgraderingen?? Det hjalp ikke??

Fra : Ole

Dato : 22-01-03 09:07

Jeg havde sam}e fejl med min 6310i. Det var dog ikke hver gang jeg modtog