Elektrisk hundehegn
Fra : Martin

Dato : 21-01-03 11:47

Hej

Er der nogen som kender til en dansk forhandler af nævnte subj? Min Labrador
VIL bare ikke blive i indhegningen og det duer bare ikke, hun risikere at
blive kørt over.

på forhånd tak
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-03 12:10

"Martin" <marclausen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Labrador
> VIL bare ikke blive i indhegningen og det duer bare ikke, hun risikere at

Do not feed the Trolls er min første indskydelse, og hele tråden bliver nu
markeret med Ignore.
Jeg gider simpelthen ikke til at debattere med endnu en klaphat der tror at
elhegn kan afhjælpe hans manglende evner som hundeejer.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Martin

Dato : 21-01-03 12:26

Drop det din Buttnakke

Christian B. Andresen <mailto:username@domain.country> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2d2a72$0$83836$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : x Vuf x

Dato : 21-01-03 12:27

Tue, 21 Jan 2003 12:09:33 +0100, "Christian B. Andresen" wrote:
> [...]

>Jeg gider simpelthen ikke til at debattere med endnu en klaphat
>der tror at elhegn kan afhjælpe hans manglende evner som hundeejer.

Jooo men det er da positivt, at han tænker på, at hunden kan blive
kørt over...Jeg vil hellere spørge, hvad den nuværende indhegning
består af, siden det ikke kan holde hunden inde.

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Martin

Dato : 21-01-03 14:12

Jeg har sådan et grønt havehegn som er lagt dobbelt og gravet 10 cm ned, for
hver ½ meter er der en jernstok til at holde det fast. Det hele står presset
op imod en gammel hæk, så det kan ikke trykkes. Det tager hende kun 3
minutter at grave sig under hegnet og det betyder, at hun ikke kan være i
haven uden opsyn, hvilket er både kedeligt for hunden og os andre. Jeg havde
tænkt at lægge elhegnet på den anden side af havehegnet.

Martin

x Vuf x <nospam@sonpet.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vdbq2vk8hpr8sm8ca4upfcsog4tm5i0skq@4ax.com...

Fra : Stine Frandsen

Dato : 21-01-03 15:07

"Martin" <marclausen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
havde
> tænkt at lægge elhegnet på den anden side af havehegnet.

Hej.
Hvis din hund GRAVER sig under hegnet, hvorfor tror du så et el-hegn vil
hjælpe ???
Læg fliser i hundegården, så er det slut med at grave

Og toppen af hegnet kan du evt. sætte en 45 grader vinkel på ind mod
hundegården så hjælper det på at hoppe over.
og husk at hegnet skal være mindst 180 cm højt

Stine

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-01-03 18:28

> Hej.
> Hvis din hund GRAVER sig under hegnet, hvorfor tror du så et el-hegn vil
> hjælpe ???

Ikke for at forsvare Martin's søgen efter eller lyst til at bruge et
hundehegn, men altså nu er det jo sådan at den advarer med bip ca. 1 meter
inden hunden er ved hegnet... dvs. INDEN den får et stød... Enhver normal
hund vil derfor så allerede inden den får stød holde sig fra den grænse, når
først den har lært det og uanset om den forsøger at komme over eller under
vil den stadig få stød... Så hvorfor skulle det ikke virke?

Dog vil jeg anbefale en mildere metode... Vip hegnet ind under fliser på
indersiden af hegnet... Dvs. der hvor hunden graver... Jeg vil gerne se en
hund grave igennem en køreflise! Grunden til at hunden stikker af kan
være mangel på oplevelser, men men men det behøver altså nødvendigvis IKKE
at være mangel på opdragelse når en hund stikker af! De fleste hund har vel
på et eller andet tidspunkt forsøgt at snuse lidt på egen hånd uden for
haven. Hvis ikke man med det samme har fået fat i hunden, er den måske løbet
på en der lige gir' den en godbid eller venlige klap eller noget... og
vupti, så har hunden fået ros for at stikke af... Helt uden ejeren ville
det!

Jeg havde det med Bimmer... Han løb ud bag i haven, fik klap og haps af
bagboen og listede så ind uden vi opdagede det... Vi troede dælme da at
haven var tæt, for når vi kiggede ud så var han der jo da visittene kun var
korte... Vi fandt først ud af det en dag hvor bagboen flippede fordi han
havde knækket en af hendes roser... SÅ var det pludselig galt at han besøgte
hende... Men jeg fik da ud af hende at han plejede at få godbidder der nede,
så i kan lige tro vi havde et hus med at lære ham at holde sig inde, for nu
ville hun pludselig, istedet for at klappe ham, ringe til politiet hvis han
løb frit! Bimmer kunne jo ikke forstå det for hun plejede at klappe ham og
være sød...! Hun plejede at rose ham for at stikke af!!

(Ja, hun fik også en mega skideballe af mig og fik forklaret en ting eller
to...!)

Essensen er dog, som sagt at det ikke behøver at være en opdragelsesfejl fra
ejeren... Det kan lige så vel være en velmenende nabo der "roser hunden for
at stikke af!"

Rinnie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-01-03 18:30

....vil lige tilføje at selvom jeg ikke går ind for elhundehegn eller
fårehegn eller hvad det hedder, så er det alternativ da langt bedere end en
hund der bliver kørt ned!!

Rinnie

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 22-01-03 23:40

Det har en bekendt forsøgt på sin hund for ca 8 år siden.
Hunden virkede ikke trykket over at få stødene.
Næ - den blev bare stående stille i hjørnet indtil bipperiet holdt op.
Så var batteriet fladt og den kunne passere hegnet UDEN at få stød.

sååå DET DUER IKKE.
I øvrigt slår det RET hårdt.
Jeg var nysgerrig og lånte halsbåndet, holdt det i hånden og stak det ned
til tråden.
...... ZAP - og jeg hoppede ca ½ meter op i luften.

Det er nu ikke noget at byde en hund.

--
Jens B. Pedersen
Langeskov / Fyn

Fra : R. Ilsøe

Dato : 23-01-03 08:02

> [...]
> til tråden.
> ..... ZAP - og jeg hoppede ca ½ meter op i luften.

Det kan man da kun ta' hatten af for!! Hvorfor byde sin hund en smerte...
Eller bare overveje det, uden først selv at ha' prøvet hvordan det føles!
En bøn til de lede svin der banker deres hund(e)... Gi' jer selv samme lag
tæsk inden det går ud over hunden... Så kan man da håbe i når at gokke jer
selv ud inden i når til hunden!

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-03 14:21

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
Jeg vil hellere spørge, hvad den nuværende indhegning
> består af, siden det ikke kan holde hunden inde.

Det er næsten umuligt at hegne hvis en hund vil ud kommer den ud .. så
det der skal til er simpelthen at lære hunden at hegnet betyder stop
ikke længere end hertil .. har hunden lært det behøves der kun et lavt
trådhegn til lige at minde om at her er grænsen ... så må give Kristian
ret i at det er opdragelse og ikke hegn der skal holde hunden hjemme ...
hejhils fra Ami

Fra : Martin

Dato : 21-01-03 14:59

Bevares, hun ved skam godt at det er forbudt og skammer sig meget, når jeg
fanger hende i at forsøge at komme ud. Hunden er ikke undermotiveret, nok
nærmere hyperaktiv. Det er glad og dygtig hund som også er meget selvstændig
og gerne vil opleve verden. Jeg vil ikke have hende kørt over inden hun får
lært at blive hjemme!, men jeg har bare ikke hele dagen til at træne med
hunde. Så indtil videre må det blive den nemme løsning.

Martin
Anne-Marie Prange Madsen <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b0jhfp$bsh$1@sunsite.dk...

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 21-01-03 22:00

Hej Martin

Jeg må sige at jeg ikke er tilhænger af at bruge noget der giver
hunden en negativ oplevelse, og det må man jo sige at et el hegn
giver...hellere positiv forstærkning frem for negativ.

Og så kan jeg ikke lade være at stille dette ? - hvis du ikke har tid
til at holde øje med din hund, men vælger at lukke den ud i haven,
hvorfor fik du så hund?

Og hvis hunden vil ud og opleve mere af verden som du siger, hvorfor
så ikke give den flere oplevelser sammen med dig? - jeg ved ikke hvor
meget du træner, men man ved jo ved anskaffelsen af en hund at de
kræver en stor del af ens tid til aktivering...kan du ikke give hende
andre sjove ting at foretage sig i din have hvis du mener at det nu er
stedet hun bør opholde sig når du ikke har tid til at være sammen med
din hund?

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-01-03 01:04

> Og så kan jeg ikke lade være at stille dette ? - hvis du ikke har tid
> til at holde øje med din hund, men vælger at lukke den ud i haven,
> hvorfor fik du så hund?

Altså hvis min hund skal tisse eller bliver overfaldet af en pludselig
skide-trang midt imens jeg er ved at putte børn, så kaster jeg altså ikke
børnene fra mig og går med ham! Så bliver han lukket ud i haven imens jeg
putter dem færdig. På den måde kan han også hygge sig lidt ude imens... Og
det' uden jeg står med næsen op af ruden og holder øje med ham!! Det er vel
ikke forbudt at ha' andre ting i sin hverdag end hunden? Nu kan jeg selvf.
ikke tale på Martin's vegne, men en hund tager altså ikke skade af at lege
selv ude i haven! Min Balto har en masse legetøj der uden som han bare
elsker at lege med... og han elsker at være selv der ude også! Han får
sine daglige lufteture og go' træning, men haven, hvor han kan løbe og lege
og bestemme selv på hele det område er altså et stort hit for ham også!
Jeg synes nu det er at være lige rigelig hellig at sige sådan... Men det er
jo så bare min mening!

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 22-01-03 21:28

Hej

Hvis du mener jeg er hellig ved at sige dette må det jo så vlre din
mening, jeg fik ikke selv hund for at de skulle aktivere sig selv
alene, jeg vidste at den race jeg valgte kræver to timers aktivering
om dagen, og det var det jeg mente ud fra det du har klippet ud af en
sammenhæng.

Det er jo desværre en kendsgerning at mange der har hund i hus med
have blot lader hundene rende rundt derude det meste af dage for kun
at få korte ture rundt i kvarteret, om morgenen og om aftenen, det får
hundene jo pip af i længen og ikk noget at sige til de så derved
finder på ting som strejferi og anden aktivering af dem selv...

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko - der også bare har min mening

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-01-03 23:06

Vi er helt enige, Jeanette, men IMO fremgår det at Martin altså bruger tid
på sin hund... Og selvom hunden får den fornødne aktivering tar' de absolut
ikke skade af at lege i haven og hygge sig der.

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 23-01-03 22:43

Hej igen

Det er heller ikke det jeg skriver, at de tager skade af at være i en
have, jeg ville personligt bare IKKE lade mine hunde uden opsyn i en
have, da de hurtigt dels kan få div. dårlige oplevelser (fyrværkeri
m.m.) og hvis de keder sig som Martins hund måske gør prøver de jo på
deres måde at gøre opmærksom på dette, og de har ikke så mange
muligheder for at udtrykke dette, så måske bør man overveje HVAD det
er hunden forsøger at sige, for den signalerer jo noget, ? er så bare
om man gider ta' sig af det eller man bare vælger at lukke øjnene ved
at bruge grimme metoder man end ikke ville udsætte et barn for....som
f.eks. et elhegn, hvad så hvis det heller ikke duer, er det så
pighalsbånd på hunden, tøjret til en pæl eller??????

Mange hilsener igen

Jeannette Svensson/asko

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-01-03 02:17

Rolig nu... du behøver jo ikke at råbe Jeg har jo på intet tidspunkt
kritiseret dig i din holdning, blot forsvaret Martin lidt ved at beskrive,
feks. en situation hvor det ikke er opdragelse eller motivation der er skyld
i at hunden smutter, samt eksempler på at vi er nogen der kan ha' behov for
at lukke hunden ud i haven uden opsyn. Ja, der er farer ved at lukke dem ud
i haven... Der er risiko ved stort set alt, men der må man så overveje om
det kan betale sig at ta' den risiko... Fornøjelsen for hunden kontra faren
ved oplevelsen... Tror der dør flere jagthunde på jagt end der dør hunde i
haver!

Jeg lukker med sindsro Balto ud i haven uden opsyn. Tjekker selvfølgelig
jævnligt til ham... Men for det første har vi en stor, godt tillukket og
indhegnet hundegår, der er placeret midt på grunden ud fra bagdøren. Der er
lukket i den 1. afdeling, -tag over det halve og sider hele vejen rundt på
nær 1 låge og en dør der så fører ud i næste afsnit, som ligger dækket af
carporten. Fra 2. afsnit til 3. afsnit af gården er der en låge og 3. afsnit
ligger på den anden side af en stor teresse der ligger imellem hækken og
gården og for det andet så elsker han at blæse rundt der ude... Ude i _hans_
hundegård med hans helt eget legetøj... Der ude hvor vi ikke blander os...
Man kan vel kalde det hans helt egen lille legeplads/fristed. Det er også
der han får lov at ræse med sine hunde-venner og der ude han asocierer med
om sommeren når vi griller. (Grill foregår selvf. aldrig uden opsyn af
hunden) Når han så vil ind, ja så åbner han selv døren og går ind (-forslag
til "luk-døren-efter-dig-øvelser modtages! hihi)

Jeg ved ikke om jeg forstår rigtigt, at du har forstået at jeg gik ind for
det el-hegn? Så vil jeg da lige understrege, at det gør jeg ikke! Under
ingen omstændigheder!! Personligt har vi jo løst problemet med en stor gård
med fliser, højt træ-hegn og dels overdækket. Den udgift tror jeg på er
langt større end udgiften til et el-hegn! ...skal dog lige ha' pillet
nogen fliser op, gravet et hul og smidt noget lækkert jord i så han også kan
få styrret sin grave-lyst.

At vi har valgt at ofre så meget på en hundegård er stadig ikke ensbetydende
med at Balto er understimuleret, for jeg tror som sagtens han ville kunne gå
frit i den åbne have uden at rende, -men hvorfor løbe den risiko, når nu vi
har en lækker indhegnet gård der er indrettet specielt til ham!

Som hunde-elskere gør vi jo de ting vi gør fordi vil vil vores hunde det
bedste. Det er så om man gør som du, som jeg eller som en tredie. Den der
kender sin hund bedst og kender dens behov er ejeren (sådan skulle det da
gerne være) og vi handler ud fra vores kendskab til vores hund(e). Kunsten
er så bare at acceptere at det man selv gør ikke altid er det rigtige for
andre... Og nej, det er jeg ikke altid go' til... Det tror jeg ingen er
mester til, for når vi får en anden holdning i hovedet (som feks. vores
uenighed om, hvor vidt hunden bør være alene ude i haven) føler vi os
pludselig ramt på et ømt punkt. Du føler dig måske ramt fordi du tror jeg
synes du "jeg-ved-ikke-hvad" og jeg kunne føle mig ramt fordi jeg føler du
anklager mig for at være en uansvarlig hunde-ejer der lukker sin hund ud i
haven og tror jeg går ind for elhegn... Er du med på hvor jeg vil hen? Bare
fordi vi gør tingene forskelligt er det jo ikke ensbetydende med at den ene
måde er mere rigtig end den anden. Det er en vurderingssag hvad man vil
gøre. Det vigtigste er at man gør det af et godt hjerte til sin hund og IKKE
tilfører den unødvendig smerte!

(Og forstå nu ikke dette indlæg som negativt eller som et angreb, for jeg
har altså bedre ting at gi' mig til end at angribe en der i mine øjne gør
sit bedste for sin hund (dig i det her tilfælde)

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 24-01-03 20:53

Hej igen

Jeg mener nu ikke at jeg råbte, det er ikke min stil, så beklager hvis
du fik det indtryk, jeg hæver aldrig min stemme hverken overfor hunde
eller mennesker...

Og jeg mente heller ikke dig da jeg hentydede til hvad det næste blev
men til martin der jo ønsker at bruge el hegn...jeg har fattet fra
start at du ikke er tilhænger af dette...

Jeg tror også på at du har sørget for at der er ting din hund kan
foretage sig, men der er mange der jo end ikke har tænkt i de baner
men blot bliver dybt irriterede over deres hund stikker af og så
forstår de ikke at en af grundene måske kunne være at den kedede
sig...

Jeg mente ikke jeg angreb dig, men jeg ved jo at der er flere end os
der læser herinde og derfor kunne det jo være at man kunne få
bl.a. martin til at lægge legesager i haven eller finde på andre ting
inden det ender med det forrige eksempel jeg gav...

Jeg ser IKKE noget af det du skriver som negativt eller som et angreb.
Ked af hvis det er det du har følt, sorry, det var ikke møntet på
dig....men jeg hader at tænke på en stakkels hund der skal føle smerte
pga. menneskers uvidenhed, og jeg ville ønske man kunne udsætte
mennesker for det de udsætter deres hund før først. Måske ville man så
aldrig se pighalsbånd, elhalsbånd eller el hegn....hvad hvis man
prøvede det på børn først, mon man ville få nogle søde engle børn
eller nogen der måske ønsker hævn ved første mulighed? Sikke en
skræmmende tanke, måske man har en forklaring på hvorfor hunde
"pludselig" bider og går til angreb i nogle tilfælde...

Mange hilsener og smil (velment og fra hjertet)

Jeannette Svensson/asko

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-01-03 23:42

Hej Jeanette

Så du længere nede i tråden, hvor der var en dejlig person der havde prøvet
elhalsbåndet på sig selv? Hatten af for det! ...og det eksempel du kommer
med, med børn er jo egenlig glimrende... Selvom det er en frygtelig tanke
hvis nogen gjorde det! *brrrr*

En lille "sjov" regel man kunne lave... Dem der kommer ind og vil købe et
pighalsbånd til sin hund, kan først få tilladelse til at købe det, når
sælgeren har fået lov at putte det om halsen på køber og så trække til!
Ta' den, "kære" pighalsbånds-brugere! Hehehe

Rinnie

Fra : Therese

Dato : 24-01-03 14:51

"Jeannette Svensson" skrev
> [...]
> muligheder for at udtrykke dette, så måske bør man overveje HVAD det
> er hunden forsøger at sige, for den signalerer jo noget, ?

Nu kan det jo godt være, du vil betragte mig som en dårlig og uansvarlig
hundeejer, men jeg mener altså ikke, der er noget som helst galt i at lade
sin hund rende rundt ude i haven uden konstant opsyn. Man skal vel passe
lidt på med at blive for hysterisk. Havde jeg haft børn kunne jeg sikkert
også finde på at lade dem lege i sandkassen uden at glo på dem hele tiden.
Min Bernhard elsker at rende rundt og lege ude i haven i timevis. Det giver
ham en stimulans at gå og snuse og grave og piske rundt med sit legetøj, som
jeg ikke vil kunne give ham indenfor - og heldigvis da.... Selvfølgelig
kigger jeg da ud til ham ind imellem. Han keder sig da mere, når han er
inde. Jeg kan jo ikke snakke med ham hele tiden. Vi har bare et alm.
havehegn, hvor der ikke er hæk, og han har da heldigvis ikke prøvet at komme
over, selvom han sagtens kunne.

Hvad er det egentlig du mener, der er så farligt i en have? Der kan jo også
køre en spritbillist op på fortovet mens man er ude og gå tur og slå hunden
(og dig selv) ihjel? Derfor går du vel tur alligevel?
Undskyld jeg bliver lidt sarkastisk, men jeg synes du er ekstremt dømmende
over for andre mennesker!

Og til Martin: Lad være med det el-værk. Det er som Trine har skrevet
ulovligt og skadende. Brug i stedet forslaget om fliser foran hegnet eller
andre gode fremkomne.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 24-01-03 21:10

Hej Therese

Jeg har lige svaret på en mail så her finder du nok de fleste svar,
men jeg mener at MANGE lukker deres hunde ud i haven uden at aktivere
dem på nogen måde, ej heller med legetøj eller noget i den dur, det
hører jeg tit fra folk jeg møder, og de KAN IKKE forstå at fido
strejfer og laver ulykker i haven.
-Kan DU? - jeg hjælper mange af dem med de problemer og det kommer
TOTAL som NYTÆNKNING at man bør lave opgaver/arbejde med sin hund...

-beklager hvis du mener jeg af den grund lyder dømmende, det har jeg
da vist SLET INGEN grund til vel....undskyld hvis jeg lyder ironisk og
lidt sarkastisk også men jeg har måske alligevel lidt at ha' det
i...men er da glad for der findes andre der tænker over hunden bør
have legesager m.m. i haven som den befinder sig i det meste af døgnet
når man ikke har tid til den...og glad for at jeg selv bor i lejlighed
og har tid til at bruge 2 timer om dagen på at aktivere mine
hunde...og jeg er en af dem der vælger ikke at slippe dem af syne på
noget tidspunkt, ej heller på gåture så jeg ved de er udenfor fare for
bl.a. hunde ude af kontrol... ;-D

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Therese

Dato : 24-01-03 23:45

"Jeannette Svensson" skrev
....og glad for at jeg selv bor i lejlighed
> og har tid til at bruge 2 timer om dagen på at aktivere mine
> hunde...

Hvad bruger dine hunde så tid på resten af dagen, hvis du kun aktiverer dem
i 2 timer?
Jeg bruger da også mindst 2 timer hver dag på aktivering sammen med min
hund. Derudover render han rundt i haven et par timer i alt i løbet af dagen
og leger med sine guffeflasker indenfor osv. osv. Jeg tror Bernhard er noget
mere glad for at snuse rundt derude i haven end at skulle ligge inde i
lejligheden og glo, efter den har opbrugt sine to timers daglig aktivering
*LOL*

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 25-01-03 23:06

Hej igen

Jeg bruger dagen på mit job...det er der jo nogen der også er nød
til...og når hundene er vel aktiveret sover de når jeg ikke er hjemme,
og tillykke med du har en have at lukke hunden ud i...hvis hund der er
gladest er vist ingen af os to i stand til at svare på...

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 21-01-03 14:53

Hej Christian
Godt indlæg!!! Jeg er sikker på at Martins problemer er løst nu!
/Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 21-01-03 15:21

Tue, 21 Jan 2003 14:53:27 +0100, Kim Vestergaard Hornbech wrote:

>Hej Christian
>Godt indlæg!!! Jeg er sikker på at Martins problemer er løst nu!
>/Kim

Ja så er det sgu godt med det hakkeri!
Tal dog ordentligt til folk!

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 21-01-03 19:40

Hej!

Selvom det ikke lige er min smag, mener jeg at jeg har set det hos Calles
dyrerige i Aalborg (City syd)..
(Ved ikke om de reklamerer med det på deres hjemmeside, men eller kan man jo
prøve at kontakte dem via mail.. : http://www.callesdyrerige.dk/ )

Mette

PS. Jeg troede egentligt at det var forbudt at bruge i DK?)

Fra : Jo-Ann Nielsen

Dato : 21-01-03 21:33

Dog Butterfly -Usynligt Hegn
v/ Henning Thrane
Bastrup Skolevej 24
6580 Vamdrup

Fra : Winther

Dato : 22-01-03 00:49

Fåes også her: www.Poda.dk

Hilsen Winther

Fra : Winther

Dato : 22-01-03 01:03

"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Fåes også her: www.Poda.dk
>
> Hilsen Winther

I stedet for dog butterfly og hvad disse produkter nu hedder, er det langt
at foretrække med en hundegård med støbt bund. Evt. kan du nøjes med fliser
ind mod hegnet. Kan du ikke holde den inde i haven nu, tror jeg ikke du 100%
kan stole på ham trods træning. Det er rart at vide hvor hunden er, når den
bliver lukket ud.
Problemet med dog butterfly er, at er hunden kommet ud, tør den ikke komme
tilbage igen. Det koster også en hel del i anskaffelse, så brug hellere
pengene på en flugtsikker indhegning, som bruges når du ikke har hunden
under opsyn.

Vh. Winther

Fra : Martin

Dato : 22-01-03 07:12

Hej

Jeg ville helst undgå at lave en decideret hundegård, hun skulle gerne kunne
bruge hele haven, hvor hun kan grave i græsplænen, kaste bold, gemme sin mad
og gø ad folk på vejen - alt det en hund nu syntes er sjovt. Eftersom jeg
havde tænkt at placere grænsen på den anden side af hækken, skulle hun gerne
opfatte, at det er forbudt fallerede ør end hun begynder at grave under
hegnet, som jo står op ad hækken.

Det optimale ville vel være en sensor som aktiverede en højttaler med min
stemme hver gang hun rørte ved hegnet - NEJ FRIDA! Sådan et system er jeg
køber til, så kan man altid tage diskussionen med naboerne bagefter.

Martin
Winther <falk-petersen@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2ddfc2$0$191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Pia J

Dato : 22-01-03 08:09

"Martin" <marclausen@hotmail.com> wrote in message news:3e2e3535$0$238

> Det optimale ville vel være en sensor som aktiverede en højttaler med min
> stemme hver gang hun rørte ved hegnet - NEJ FRIDA! Sådan et system er jeg
> køber til, så kan man altid tage diskussionen med naboerne bagefter.

Sådan en har min mand også fantaseret om! :) Vi "opfandt" endda et system
med sensor ligesom når man går forbi døren i en butik og ikke har taget
mærket af - de skulle så kunne mærke, om hunden gik ind eller ud, så der kun
blev sagt nej den ene vej.

Men jeg tror ikke det ville virke på vores den mindste. Hun er godt nok
udspekuleret, hun checker om man kigger på hende. Ude af øje, behøver ikke
være sød... HVIS man kigger, så venter hun bare til senere!

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 22-01-03 08:16

Wed, 22 Jan 2003 07:11:54 +0100, Martin wrote:

>Det optimale ville vel være en sensor som aktiverede en højttaler med min
>stemme hver gang hun rørte ved hegnet - NEJ FRIDA! Sådan et system er jeg
>køber til, så kan man altid tage diskussionen med naboerne bagefter.

Fed idé! Det er jeg også køber til!

Fra : bettina

Dato : 22-01-03 08:59

> [...]
> stemme hver gang hun rørte ved hegnet - NEJ FRIDA! Sådan et system er jeg
> køber til, så kan man altid tage diskussionen med naboerne bagefter.

hehe, fed ide
Jeg tror dog ikke den vil firke i længden. Min Mocka ville i hvert fald
hurtigt gennemskue, at der ikke lige ville komme en konsekvens ud af, IKKE
at adlyde højtaleren..og så er pointen røget

De er desværre ikke så nemme at narre

bettina

Fra : x Vuf x

Dato : 22-01-03 08:14

Wed, 22 Jan 2003 01:03:13 +0100, Winther wrote:

> [...]
>tilbage igen. Det koster også en hel del i anskaffelse, så brug hellere
>pengene på en flugtsikker indhegning, som bruges når du ikke har hunden

Og husk at gøre indhegningen/hundegården stor nok. Den kunne evt. bygges i
forbindelse med en terrasse, hvor I også selv går ud i om sommeren.
Som en slags udestue...

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-01-03 19:46

> [...]
> VIL bare ikke blive i indhegningen og det duer bare ikke, hun risikere at

Hvis problemet er at din hund springer over et hegn, så kan du gøre
det sværere ved at udspænde en snor - helt uden strøm - ca 50 cm fra
hegnet (på hundesiden). Snoren skal være i højde med hundens brystben,
og forhindrer et godt afsæt til springet over hegnet. Det er endda
lovligt, og garanteret billigere end det elektroniske dillerdaller.

Hilsen Kim

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 23-01-03 01:22

Jeg forstår simpelthen ikke hele denne her diskussion.... I en anden tråd
(omhandlende løbske tæver) argumenteres der for, at regler og love afholder
folk fra at gøre de ting samfundet nu engang har bestemt er forkerte.....
Dette er tilsyneladende ikke tilfældet! Jeg citerer: Bekendtgørelse om brug
af halsbånd m.v. ved dressur af hunde

(Halsbånd)

I medfør af § 11, jf. § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lov nr. 386 af 6.
juni 1991 som ændret ved lov nr. 183 af 14. april 1993 fastsættes:

Stk. 2. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat,
der hæftes på hunden, og som, når det aktiveres, påfører hunden elektrisk
stød eller anden væsentlig ulempe, er forbudt.

§ 3. Overtrædelse af §§ 1 og 2 straffes med bøde.

§ 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. august 1993.

§ 5. Bekendtgørelse nr. 246 af 9. juli 1938 angående brug af halsbånd ved
dressur af hunde, ophæves.

Justitsministeriet, den 12. juli 1993

Desuden siger hundeloven, at besidderen af en hund til en hver tid er
ansvarlig for, at den ikke forvolder skade... Det vil sige, at hvis hunden
skal opholde sig i haven, skal den være forsvarligt hegnet ind.

Derudover beskytter et elektrisk hegn jo ikke hunden mod udefrakommende
farer, så som andre hunde o.l.

--
-Trine