MS Windows
briani 27239
Rep. af WinXP ?
Fra : Hagman

Dato : 21-01-03 10:35

Hejsa Genier.

Min outlook Express er meget lang tid om at starte op, derfor tænkte jeg at
jeg ville prøve med en reperation med WinXP-CD'en.

Men, når jeg booter fra CD og alt det der, kommer jeg ind, og så spørger den
om et kodeord ?
Jeg har ikke sat kodeord på min PC overhoved

Anyway, hvad gør jeg ?

Kan det evt. ordens fra Windows ?

Jeg har kører WinXP Pro DK med ServicePack 1 (som også er intregeret i
WinXP-CD'en).
Hvis det hjælper, er mine specs:
AMD Athlon XP 2000+
512 MB RAM (SD)
GeForce 4 TI 4200 128 DDR RAM.
DFI motherborad.
Soundblaster Live! lydkort.
....etc. etc. etc :)

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : ASKF

Dato : 21-01-03 11:00

Hagman ytrede sig i <3e2d144b$0$2548$ba624c82@nntp04.dk.telia.net> med
dette:

> [...]
>om et kodeord ?
>Jeg har ikke sat kodeord på min PC overhoved

Se mit svar til PC33:
Subject: Reperation af XP Pro

>Kan det evt. ordens fra Windows ?

Det kunne det måske nok med en oprydning i dine filer, komprimering af
arkiverne og derefter en defragmentering.
Prøv at hente hjælp i
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Alan

Dato : 21-01-03 12:18

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message

> Men, når jeg booter fra CD og alt det der, kommer jeg ind, og så spørger den
> om et kodeord ?
> Jeg har ikke sat kodeord på min PC overhoved

Det er recovery consolen du kommer ind i hvor den øvede har nogle forskellige
muligheder for at reparere en windows installation.
Hvis du ikke har noget password på Administrator kontoen burde du kunne komme
videre ved blot at trykke på enter når den beder om password, jeg har lige
prøvet på en testinstallation på en gammel HD, som jeg lavede for et par dage
siden hvor jeg heller ikke havde sat password på Administrator kontoen.

Men du vil jo nok gerne lade windows selv lave en automatisk reparation. ASKF
har forklaret hvordan du gør det. Jeg vil give ASKF ret i at det er en
forvirrende og ulogisk måde det hele er skruet sammen på.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-01-03 12:40

Jeg lavede dette her:

Sometimes removing or disabling Windows (or MSN) Messenger
causes OE to open slowly. This will shown by an entry in the
system error log: The server
{FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} did not register with
DCOM within the required timeout. To fix this, open Regedit
and navigate to this key:

HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID
\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
\InProcServer32

In the right-hand pane, double-click on the (Default) value
and delete whatever is entered there, leaving it blank.
Click OK. Now perform exactly the same step with the key
directly underneath, namely

HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID
\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
\LocalServer32

Once both (Default) values are empty, OE will open normally.

....det løste mit problem :)