MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Repararation af XP Pro ?
Fra : PC33

Dato : 21-01-03 08:57

Hej alle,

er der nogen, der kunne give et bud på flg. i forbindelse med reparation af
XP pro ?

1) Maskinen blev slukket utilsigtet og ved genstart kan windows ikke starte
hverken normalt, fejlsikret eller ved "sidst fungerende konfiguration"

2) Jeg forsøger at boote fra CD Rom og kommer til menu med 3 muligheder
"exit", "reparation" og "ny installation". Jeg vælger "reparation" og skal
derefter vælge hvilken windowsversion jeg vil reparere samt indtaste
administratorpassword. Efter dette går systemet til C:\windows og så kan jeg
ikke komme videre.

Nogen bud ?

På forhånd tak.

Claus

Fra : ASKF

Dato : 21-01-03 10:54

PC33 ytrede sig i <3e2cfc95$0$2554$ba624c82@nntp04.dk.telia.net> med
dette:

> [...]
>derefter vælge hvilken windowsversion jeg vil reparere samt indtaste
>administratorpassword. Efter dette går systemet til C:\windows og så kan jeg

Vælg "ny installation", lidt senere i forløbet bemærker
installationsprogrammet at der er en eksisterende XP og tilbyder dig at
reperere denne. Dette siger du så blot ja til.

Det er lidt ulogisk at MS ikke har valgt at placere denne automatiske
reperationsfunktion under "reperation", men deres veje er som bekendt
altid uransalige.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-01-03 14:31

PC33 wrote:
[snip]
> Efter dette går systemet til C:\windows og så kan jeg ikke komme
> videre.
>
> Nogen bud ?

Prøv at skrive "chkdsk /r" i denne konsol.

Mvh.
Mikael

Fra : Edmund

Dato : 21-01-03 15:51

PC33 wrote:
> [...]
> reparere samt indtaste administratorpassword. Efter dette går
> systemet til C:\windows og så kan jeg ikke komme videre.

Du skal vælge ny installation i den beskrevne menu, så kommer du til den
rigtige reparation i en af de næste skærmmenuer.

--
Mvh Edmund