CPU på Gigabyte GA-7ZX
Fra : Simonsen

Dato : 21-01-03 10:41

Er der nogen der har erfaringer med dette bundkort mth. hvor stor cpu det
kan køre.
Iflg. manual supporterer det 500 mhz - 1 ghz and faster.... men hvor højt...
er der nogen der kan hjælpe???
FSB 100-133 mhz og Ram 100-133 mhz..

På forhånd tak

Fra : o&u

Dato : 21-01-03 11:08

On Tue, 21 Jan 2003 10:41:21 +0100, "Simonsen"
<s.simonsen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>kan køre.
>Iflg. manual supporterer det 500 mhz - 1 ghz and faster.... men hvor højt...

Bundkortet understøtter jo kun fsb200 AMD cpu'er.

De fleste hurtigere cpu'er er fsb266.

http://www.giga-byte.com/products/products.htm

Chipset er kt133. Det er ikke engang kt133a.

Chipset kt133 kan faktisk ikke komme højere end fsb 110 MHz. Du
skriver 100-133, men det er ikke så praktisk relevant.

Men ram kan sættes til at køre 33 MHz hurtigere.

Hvis du skal have noget for sdram, så kig på jetway v266b.
Det har kt266a chipset og tager enten sdram eller ddr ram.
Koster 800 kr.

hilsen

John

Fra : Leony

Dato : 21-01-03 13:08

"Simonsen" <s.simonsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har erfaringer med dette bundkort mth. hvor stor cpu
> det kan køre.
> Iflg. manual supporterer det 500 mhz - 1 ghz and faster.... men hvor
> højt... er der nogen der kan hjælpe???

Ifølge deres BIOS update page så correcter den nye BIOS Athlon XP 2100+
(sikkert en fejl i detekteringen), dette tolker jeg som om at denne
processor er understøttet.
http://tw.giga-byte.com/support/viakt133.htm#link7zx
Vær dog opmærksom på at det kun gælder for rev5.1 af boardet.

Rev-versionen vil typisk stå trykt på selv motherboardet - som regel
mellem PCIslotsne eller i et hjørne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Søren

Dato : 21-01-03 18:22

> [...]

>kan køre.
>Iflg. manual supporterer det 500 mhz - 1 ghz and faster.... men hvor højt...

Jeg havde en 1200 Duron uppet til 1420 kørende indtil jeg upgraderede
bios R.I.P.
BIOS

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-01-03 04:44

Søren wrote:

> Jeg havde en 1200 Duron uppet til 1420 kørende indtil jeg upgraderede
> bios R.I.P.

Så skal den da bare flashes om.
Vi er da et par stykker der har en ekstern bios-flasher, omend det er
forskelligt hvad folk vil have for at gøre det.

Jeg gør det gratis, bare folk betaler porto.

Fra : Søren

Dato : 22-01-03 07:04

Kan du flashe en SMD bios ?

Hvad er adressen ????