link til program
Fra : Jan Stone

Dato : 21-01-03 02:18

ved ikke lige om det er det rette sted...

vil gerne lave et html link til et program på pceren
kan det lade sig gøre..??
eks..

på forhånd tak

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-01-03 09:53

Jan Stone wrote in <3e2c9fd4$0$176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> vil gerne lave et html link til et program på pceren
> kan det lade sig gøre..??
> eks..

Ja. Det vil nok virke i nogle tilfælle. Det er vel noget du kun skal bruge
på din egen computer?

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-03 09:57

Jan Stone skrev:

> ved ikke lige om det er det rette sted...

Jo - den er god nok.

> vil gerne lave et html link til et program på pceren
> kan det lade sig gøre..??

Både og. Du kan godt lave et link til en lokal fil i en html-side -
men der er en række begrænsninger på hvordan det virker.

Først og fremmest skal du ikke regne med at et link til en lokal
fil fra en hjemmeside der ses via en webserver vil virke. Ser du
html-filen direkte fra filsystemet (så browservinduet viser
C:\webfiler\test.html i stedet for http://dinmaskine/test.html) vil
browseren ofte tillade lidt mere.

Desuden skal du specielt med programfiler være opmærksom på at der
er forskel på hvordan et file-link til en programfil håndteres af
forskellige browsere. IE starter programmet (hvis
sikkerhedsindstillingerne tillader det), mens Opera og Mozilla
spørger hvor filen skal gemmes.

Det korte af det lange er, at du godt kan lave et link til en lokal
fil, hvis din html-side også er lokal - ellers ikke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-03 13:08

"Jan Stone" <netven@hotmail.com> skrev :

>vil gerne lave et html link til et program på pceren
>kan det lade sig gøre..??

Se evt. http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/active_x.htm.

Fungerer kun med de programmer som ligger i Windows, såsom
calc.exe og notepad.exe.

Hvis du ikke vil ændre dine sikkerhedsindstillinger i browseren,
så gem siden lokalt.

Fra : Jan Stone

Dato : 23-01-03 16:27

> [...]
> calc.exe og notepad.exe.
>
> Hvis du ikke vil ændre dine sikkerhedsindstillinger i browseren,

-----
Jeg ville gerne have en masse links til min egen computer som bruger
windows systemet.. så det er ikke nok med en....