mikrohub/switch søges
Fra : Christian Liljedahl

Dato : 21-01-03 02:02

Jeg leder efter en lille 10/100M 2-ports hub/switch - Eller en "split"?

Den skal være *lille* for jeg vil gerne have den liggende i tasken til min
bærbare comp.

_Formål:_ Jeg er tit steder, hvor der blot er et enkelt netværksstik til
rådighed.
Det ville være smart at jeg liiige kunne hale en splitter frem og koble ind,
så min maskine kommer til at hænge med på netværket.

Jeg vil gerne undgå noget med strømforsyning. Findes der noget, som kan
drives af fx batterier eller fra en USB-port? (Bemærk: Det er *ikke* en
USB-hub jeg søger.)

Findes dette? Og måske oven i købet til en rimelig pris? (Hvad det så end
er.)

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Nick

Dato : 21-01-03 09:56

"Christian Liljedahl" <chrlilje@kfumscout.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter en lille 10/100M 2-ports hub/switch - Eller en "split"?

Du kan også vælge at sætte den ene LAN-forbindelse til dit RJ-45 stik i
notebooken, og så få den anden forbindelse via en lillebitte
USB-til-Ethernet adapter.

Du kan se et eksempel her http://www.danbit.dk/produkter/2110.phtml

/Nick

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-03 12:23

In dk.edb.netvaerk, Nick <nick@danbit.dk> says...
> Du kan også vælge at sætte den ene LAN-forbindelse til dit RJ-45 stik i
> notebooken, og så få den anden forbindelse via en lillebitte
> USB-til-Ethernet adapter.

Det vil ikke virke til Christians situation.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Nick

Dato : 21-01-03 12:56

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil ikke virke til Christians situation.

Næh, det så jeg også lige efter jeg sendte postingen..

/Nick

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-01-03 12:13

On Tue, 21 Jan 2003 02:01:54 +0100, "Christian Liljedahl"
<chrlilje@kfumscout.dk.dk> wrote:

> Jeg leder efter en lille 10/100M 2-ports hub/switch - Eller en "split"?

Din beskrivelse lyder som om, den skal have mindst 3 porte...

> Jeg vil gerne undgå noget med strømforsyning. Findes der noget, som kan
> drives af fx batterier eller fra en USB-port?

Ikke mig bekendt. De små, billige switche, jeg har set, er alle
med extern PSU.

-A

Fra : Mads Bahrt

Dato : 21-01-03 12:45

Asbjorn Hojmark wrote:

> Din beskrivelse lyder som om, den skal have mindst 3 porte...

> Ikke mig bekendt. De små, billige switche, jeg har set, er alle
> med extern PSU.
>
> -A

Jeg har læst mig til at der findes ikke strømforsynede hubs - i
forbindelse med disse skulle man blot i stedet for 100 m kabel på hver
side af hubben have 100 meter i forbindelse med den i alt. Jeg har dog
aldrig set en sådan enhed i praksis.
Der er muligvis lavet USB universal strømadaptere som kan bruges til at
forsyne en billig switch. Der er i hvert fald f.eks. USB-lamper (små
lamper som snupper deres strøm fra USBporten) og USB mobilladere.
Tilsvarende er det ikke umuligt at man kan få eller lave en
strømforsyning til en switch som tager sin strøm fra din USB-port. Dette
vil dog tære kraftigt på dit batteri.

MVH
Mads

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 21-01-03 22:04

> [...]
> Tilsvarende er det ikke umuligt at man kan få eller lave en
> strømforsyning til en switch som tager sin strøm fra din USB-port. Dette

Hmm. Jeg ville helst undgå at skulle fifle for meget selv.

Man skulle da tro at andre havde fået samme geniale ide før mig

Mvh
Christian Liljedahl

Fra : Morten Christensen

Dato : 23-01-03 21:45

Christian Liljedahl wrote in mail, at 21-01-03 02:01:

> [...]
> USB-hub jeg søger.)
>
> Findes dette? Og måske oven i købet til en rimelig pris? (Hvad det så end

Faldt lige over denne her side:

http://www.w-linx.com.tw/products/network/mini-hubs.htm

Morten Christensen