Vedr. Sabina
Fra : Camilla Larsen

Dato : 20-01-03 22:25

Hejsa...jeg smider hermed et indlæg ud i gruppen for at gøre det klart
at Sabina ikke bare havde grebet sine ideer ud i den blå luft, idet at
jeg pressede lidt på hende og sagde at når helles dyrlæge sagde hcm ja
så var jeg ikke i tvivl......jeg opgav et hende oplysninger som jeg
havde læst på felinehcm listen bla. om at hoste ofte er til stede
under sygdommen. samt hvad jeg har læst på andre hcm sider

....jeg sender sabina min uforbeholden undskyldning om at jeg nok
blæste det større op end det var, jeg lod mig vist rive lidt med af at
Helle rent faktisk havde en syg kat.

--
Camilla

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-01-03 22:33

Camilla Larsen wrote:

et sidste ord i denne sag... og en tak til Camilla og de andre der trods alt
støttede mig.....

og nu skal i vide at jeg er hudløs ærlig.....

jeg aner ikke et KVÆK om HCM eller MCO linier...... ikke det der ligner.....
jeg har fået mine oplysninger fra andre personer her i gruppen, der igen har
det andre steder fra, og de oplysninger har lagt grundlag til mine indlæg
herinde....

ja jeg er naiv... ja jeg er højtråbende, men i min bedste overbevisning og
efter hvad jeg fik fortalt blev Helle udsat for noget som jeg mente var
under al kritik.....

jeg har undskyldt derfor både offentligt og privat, men er til stadighed
skydeskive for ting og udtalelser som jeg har taget for gode varer.....

jeg er i denne sag blevet brugt som startsskud, og nu også som
skydeskive..... uden at have gjort andet end at handle ud fra hvad jeg fik
fortalt......
men so be it..... jeg er ked af at det er endt sådan, jeg har været glad for
gruppen men er nu på vej væk fra den ihvertfald en periode, fordi jeg ikke
længere føler der er plads til at man kan have en anden holdning......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Birgitte

Dato : 20-01-03 23:20

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppen men er nu på vej væk fra den ihvertfald en periode, fordi jeg ikke
> længere føler der er plads til at man kan have en anden holdning......

Hej Sabina
Ikke tale om, at du forlader denne NG, den er for alle uanset meninger og
holdninger.
Ja,- du er til tider råbende, men jeg har da læst mange flere indlæg hvor
stemmen har været meget højere.
Så søde, bliv i gruppen, og del ud af dine meninger
Mvh Birgitte

Fra : Helle

Dato : 20-01-03 23:45

> [...]
> stemmen har været meget højere.
> Så søde, bliv i gruppen, og del ud af dine meninger

Birgitte? har du noget reb eller lignende som vi kan binde Sabina med? skal
vi to ikke gå sammen og binde hende så hun bliver i gruppen? Ja Sabina kan
være satans rap i tonen og damn hvor har jeg tider tider været GAAAAL på
hende *GGG* men jeg holder sq af hende fordi jeg ved at hun er ærlig og
meget kontant og det er det man kommer længst med. Så Sabina, du går ingen
steder! Du er hermed sat fast i gruppen og jeg skal personligt sørge for at
anskaffe et slæng som kommer efter dig hvis du vover dig udenfor gruppen
*sss*.
Ej spøg til side - det ville være trist hvis du forlod gruppen.

Knus Helle

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 21-01-03 00:07

> [...]
> stemmen har været meget højere.
> Så søde, bliv i gruppen, og del ud af dine meninger

Klart Sabina ikke render nogle vejne, uanset holdninger, temperment,
modstandere og medløbere, er det her et frit forum og alle må deltage med
det de formår. Sabina, hvis du føler jeg har hængt dig ud, har du her min
undskyldning. Det har på intet tidspunkt været meningen, og selvom du er
frisk på tasterne, så har du altså min respekt for at sige undskyld.

Nina

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 21-01-03 00:23

Hej

Somme allerede sagt så smutte Sabina da ingen steder, det er et frit land og
vi har alle ret til vores meninger, også selv om man heldigvis ikke deler
den samme.
Så det ville være en skam vist vi alle jo sad og var enige hele tiden *SS*

MVH
Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-01-03 08:41

Hej søde Sabina

Vil du ikke godt blive ?? Ja du er højtråbende, men
dem skal der altså også være nogle af, og jeg er ikke et sekund i tvivl om
at det var efter din bedste overbevisning.

At nogle mennesker ikke er store nok til at acceptere
en undskyldning, er ikke dit problem, men deres.

mange knuåpo øhhh også fra Baby Hong Kong
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Denise

Dato : 21-01-03 10:30

Hej Sabina
Det kan godt være at du er højtråbende og skyder med skarpt, men du rammer
jo faktisk også plet en del gange, også nogle gange, som er ret ubehagelig
for nogle andre. Så jeg synes du skal blive i gruppen, og du plejer da også
selv at sige, at gruppen er for alle meninger og holdninger, ikke.
Spring op og fald ned over de ubehagelige toner, der har været i nogle
indlæg og vælg at ignorere og kun svare på dem der vil debatere ordentligt.
Iøvrigt, du kan da heller ikke undvære os vel
Hilsen Denise

Fra : Maj-Britt

Dato : 21-01-03 10:48

> [...]
har
> det andre steder fra, og de oplysninger har lagt grundlag til mine indlæg

Lidt sent at komme med den udmelding - _efter_ at Løvehulen er blevet hængt
godt og grundigt ud i denne gruppe Det er en halvfarlig *leg* at spille
djævlens advokat og præsentere udokumenterede andenhånds -eller endda
tredjehånds - oplysninger som fakta.

> klip
> jeg har undskyldt derfor både offentligt og privat, men er til stadighed
> skydeskive for ting og udtalelser som jeg har taget for gode varer.....

Måske ville din undskyldning have faldet i bedre jord, hvis den havde været
uforbeholden og oprigtigt ment - og ikke bare stukket ud fordi situationen
påkrævede det .

> [...]
> gruppen men er nu på vej væk fra den ihvertfald en periode, fordi jeg ikke
> længere føler der er plads til at man kan have en anden holdning......

Jeg tror helt ærligt ikke det har så meget med differentierende holdninger
at gøre, som den måde du præsenterer dem på . Du farer op som trold af en
æske og slynger en masse højtravende beskyldninger og anklager ud - og når
det så yderligere senere hen viser sig, at du intet belæg har for det, ja så
må du altså også tage konsekvenserne Du lagde selv nok så flot ud med,
at du jo måtte tage de (moralske)øretæver der nødvendigvis måtte følge - nu
har du så fået dem Sabina og hvad gør du så? Du beklager dig og vil forlade
gruppen - helt ærligt det er sg. da vattet.

Mvh Maj-Britt

Fra : Pil

Dato : 21-01-03 13:04

Maj-Britt wrote:
> [...]
> godt og grundigt ud i denne gruppe Det er en halvfarlig *leg* at spille
> djævlens advokat og præsentere udokumenterede andenhånds -eller endda

Maj-Britt, jeg kunne ikke være mere enig!

Pil

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-01-03 19:15

Maj-Britt wrote:

> Måske ville din undskyldning have faldet i bedre jord, hvis den havde
> været uforbeholden og oprigtigt ment - og ikke bare stukket ud fordi
> situationen påkrævede det .

hvorfra konkluderer du at min undskyldning ikke er oprigtig ment?? det var
den i allerhøjste grad, og er den stadig..... da jeg sender min undskyldning
her i gruppen og til Rita selv, var det jo netop kommet frem at dyrlægen
mente det IKKE var HCM, hvilket præcist var hvad jeg forholdte mig til......
siden hen er der så kommet andre oplysninger til, men det kan jeg da hverken
gøre fra eller til, andet end at forholde mig til det seneste der bliver
oplyst...... jeg gider ikke rippe op i debatten igen..........
forskellen i mit tilfælde er nok at jeg har adgang til usenet næsten 24/7 og
derfor læser de nye indlæg som de kommer...... andre læser måske en hel flok
indlæg på en gang og får dermed ikke tidsfaktoren med på helt samme måde, og
kan på den måde nemt komme til at læse indlæggene i en forkert
rækkefølge........

> [...]
> (moralske)øretæver der nødvendigvis måtte følge - nu har du så fået
> dem Sabina og hvad gør du så? Du beklager dig og vil forlade gruppen

du misforstår mig eller opfatter ihvertfald mine ord forkert....
jeg beklager mig ikke, jeg forklarer...... jeg beklager at det er sket som
det er sket (læs: jeg er ked af det er sket som det er sket) men det er ikke
ens betydende med at jeg "beklager" mig........
og jeg har faktisk ikke skrevet at jeg vil forlade gruppen, kun at jeg er på
vej væk i en periode fordi jeg ikke længere føler der er plads...... det
faktum at jeg stadig føler der ikke helt er plads nok, er der ikke ændret
på, trods alle de søde hilsner.....

vattet eller ej, det er sådan det er..... jeg er i det mindste kvinde nok
til at indrømme det, når jeg har begået en fejl, lige som andre herinde har
været modige nok til at indrømme de fejl de har begået i hele denne sag.....
men det er langt fra alle der har mandsmod nok til at stå frem på samme
måde......
det kan så skyldes de ikke mener de har begået fejl, det må de jo gøre op
med sig selv..... men det retfærdiggør stadig ikke de udfald der har været
imod mig og andre..... det minder mig lidt for meget om en skolegård, hvor
der er en in og en yt klike, og så alle dem ind i mellem....
desværre har jeg også måtte erkende at adskillige af de ørertæver der er
blevet delt ud har gået utrolig meget på min person i stedet for mine
holdninger.... så er føler jeg at vi altså ikke længere er ude i moralske
øretæver, men regulær mobning.... og det synes jeg ikke nogen bør eller skal
stå model til, uanset alder og status......

måske burde jeg i grunden bare rulle om på ryggen og spille død ;) , men jeg
vil dog gerne forklare mig hvis jeg føler jeg bliver misforstået.... og det
håber jeg i vil tage pænt imod...... :)

Fra : KatjaStrofen

Dato : 21-01-03 20:38

Sabina Hertzum <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:g7gX9.41922$Hl6.4994187@news010.worldonline.dk...
Snip en masse :)Snap>

Hej Sabina!

Jeg kan godt forstå du gerne vil holde en pause...
Du har brugt enormt meget energi herinde.. - og føler nok nu, at du lidt går
ind i en mur! - og så er det sgu meget godt lige at lade tingene falde til
ro, genvinde sin energi.. og ikke mindst lysten til at debattere! - Jeg
ville ihvertilfælde have det sådan, hvis jeg stod i den situation :)

Så mit råd vil være, kør på lav blus.. og slå så til! *GG* når vi andre
mindst venter det hehe :)
¨For selvfølgelig er der plads til dig herinde :) både din person og dine
holdninger

Katja - Som ser frem til dit come back :) hehe

Fra : Helle Andersen

Dato : 21-01-03 23:59

> [...]
> gøre fra eller til, andet end at forholde mig til det seneste der bliver

Jeg tror, at Maj-Britt konkluderer det, fordi du godt nok undskyldte,
men i
samme åndedrag kom med en masse forklaringen om, at det ikke var din
skyld,
at du ikke kunne tro andet, det blot var for at hjælpe Helle ect.

Det er heller ikke just hvad jeg forstår ved en uforbeholden
undskyldning
og er en undskyldning ikke uforbeholden, skal man lade være med at give
den - men det er blot min mening.

Men hvis du selv har en anden opfattelse og ved, at din undskyldning var
uden forbehold, er det jo det eneste, som tæller.

> [...]
> faktum at jeg stadig føler der ikke helt er plads nok, er der ikke ændret

Det er dit valg at du vil forlade gruppen og hvis det er sådan du føler
det, må vi andre respektere det. Husk blot, at det er *dig* som føler
sådan
og ingen kan være ansvarlige for hvad andre føler.

> [...]
> men det er langt fra alle der har mandsmod nok til at stå frem på samme

Den hentydning kommer du nok til at uddybe - jeg er ikke god til den
slags
"kvindeting". Hvem er det, at du mener ikke har mandsmod nok og hvad er
det hun/hun/de bør undskylde ?

> [...]
> imod mig og andre..... det minder mig lidt for meget om en skolegård, hvor
> der er en in og en yt klike, og så alle dem ind i mellem....

Nej, du har ret i, at det ikke bør være for personligt - og derfor
bryder jeg
mig egentlig heller ikke om overskriften på denne tråd :-/ Men Sabina -
du
var fra starten *meget* personlig - og det kan godt være, at det ikke
var
din hensigt, men det var du.

Personligt har jeg normalt ikke de store problemer med din facon
- højtråbende eller ej - men lige præcis i denne sag, synes jeg, at
du gik langt, langt over stregen. Nu ved jeg ikke, om du opfatter det
som værende personligt, men hvis du gør, then so be it.

> [...]
> øretæver, men regulær mobning.... og det synes jeg ikke nogen bør eller skal
> stå model til, uanset alder og status......

Nej, det kan jeg kun tilslutte mig. Men Sabina - det var jo netop mit
problem med din attitude i denne sag. Du gennemførte en gennemgribende
mobning og det kan jeg simpelthen ikke acceptere. Men det lader til
at du nu har forstået, hvordan det føles, så jeg formoder at du vil
tænke tilbage på dette en anden gang. Nemesis lever i bedste velgående.

Men nu har denne diskussion vist også snart udlevet sig selv
Ingenting
kan ændres nu, du har undskyldt og andre af os har lært, hvilke emner vi
ikke skal berøre i denne gruppe oftere. Træf de valg du føler for og
betragt det som endnu en erfaring i kommunikationens svære kunst.

Helle
Tick-Tag Abyssinians
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk

Fra : Maj-Britt

Dato : 22-01-03 02:11

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> hvorfra konkluderer du at min undskyldning ikke er oprigtig ment?? det var
> den i allerhøjste grad, og er den stadig.....

Det konkluderer jeg, fordi du ganske vist gjorde et stort nummer ud af din
undskyldning - men knapt en halv time senere fremturer du igen med nye
bebrejdelser og formodninger mod selv samme person, som angiveligt lige
skulle være blevet "frikendt" for dine anklager. Derfor har jeg skisme svært
ved at se oprigtigheden i netop den undskyldning. Men som Helle så rigtigt
har nævnt i sit indlæg, er det jo din egen opfattelse der tæller og intet
jeg mener/skriver kan rokke ved det vel? Godt så...jeg gider så absolut
heller ikke rippe op i den debat igen *gaaaab* men du spurgte og jeg har
hermed svaret.

> [...]
og
> kan på den måde nemt komme til at læse indlæggene i en forkert

Se her er det så at min kæde hopper af, fordi du kan da ikke i ramme alvor
mene, at fordi *man* læser indlæggene kronologisk så misforstår man meningen
i diskussionen??!!! Nej helt ærligt Sabina, den søforklaring køber jeg
ikke - [ironi] selvom jeg muligvis ikke er helt så velbevandret udi Usenet
som du [/ironi slut] .... Næh nej tro mig; uanset på hvilken måde og
rækkefølge indlæggene muligvis er blevet læst, så fremstod anklager og
ensidigheden i visse indlæg meget tydeligt.

> [...]
ikke
> ens betydende med at jeg "beklager" mig........

Det må være et spørgsmål om fortolkning, så her bliver vi vist heller ikke
enige.

> klip resten af indlæg, da jeg ellers ville ende op med at citere Helle
ordret - well næsten ihvertfald ( bortset fra jeg at _aldrig_ bliver så
diplomatisk som hun *suk*>

Til slut vil jeg bare nævne, at jeg da syntes det er trist, at du ser dig
som et offer for en modbydelig mobning, men jeg kan altså ikke helt begribe,
hvordan det kan undre og komme bag på dig, at du får kritik - konstruktiv
eller ej - når du ytrer dig i offentlige fora på den meget kontante og
markante måde som du nu engang gør.

Mvh Maj-Britt

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-01-03 07:41

Maj-Britt wrote:
[snip]
> Mvh Maj-Britt

jeg kan kun konstatere at du igen har misforstået eller mistolket mit
svar..... jeg havde håbet jeg kunne forklare mig på en rimelig forstårlig
måde, men det lader desværre ikke til at være tilfældet......
EOD :)

Fra : Birgitte

Dato : 22-01-03 12:08

> [...]
flok
>indlæg på en gang og får dermed ikke tidsfaktoren med på helt samme måde

Jeg forstår godt hvad du mener
Det er noget andet at sidde med hele tråden, og læse alt der er skrevet, end
at sidde med hvert nyt indkommende svar, og skal besvare ud fra hvert enkelt
nyt indlæg.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk