MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
At skifte "Vis skrivebord" ikonet....
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-01-03 22:17

Hvordan er dette muligt uden brug af nogen programmer? Jeg mener kan man,
ligesom man f.eks ændre ikonet til Explorer, ændre ikonet til "Vis
skrivebord" i proceslinjen?

Mvh.

Kenneth

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-01-03 22:28

In dk.edb.system.ms-windows, (: MarlboroMan :) wrote:

> Hvordan er dette muligt uden brug af nogen programmer? Jeg
> mener kan man, ligesom man f.eks ændre ikonet til Explorer,
> ændre ikonet til "Vis skrivebord" i proceslinjen?

Tja, jeg ved ikke hvor smart det er, men man kunne vel flytte filen
til en anden mappe (en der ikke er en værktøjslinje) og oprette en
genvej i værktøjslinjen til filen i den anden mappe. Genvejes ikoner
kan jo nemt udskiftes. Ikke særligt elegant, men det virker.

--
Lars Stokholm

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-01-03 22:53

> [...]
> genvej i værktøjslinjen til filen i den anden mappe. Genvejes ikoner
> kan jo nemt udskiftes. Ikke særligt elegant, men det virker.

Hej Lars.

Tak for svaret....Jeg håber nu at der findes en bedre og mere "holdbar"
løsning.

Mvh.

Kenneth

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-01-03 23:26

In dk.edb.system.ms-windows, (: MarlboroMan :) wrote:

> Tak for svaret....Jeg håber nu at der findes en bedre og mere
> "holdbar" løsning.

Ok, ok, så lad gå. Lav en tekstfil med følgende indhold:

[Shell]
Command=2
IconFile=dit_ikon.ico
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Og gem den som "Vis skrivebord.scf". Voila!

--
Lars Stokholm

Fra : MadsD

Dato : 21-01-03 08:23

> [...]
> [Taskbar]
> Command=ToggleDesktop
>
> Og gem den som "Vis skrivebord.scf". Voila!

Man ku også vænne sig til bare at trykke Windowstast + D, så har man
pludselig en ekstra plads til et mere spændende ikon nede i "Hurtig
start"!!, hehe.

Mvh
MadsD

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 22-01-03 13:25

>Man ku også vænne sig til bare at trykke Windowstast + D, så har man
>pludselig en ekstra plads til et mere spændende ikon nede i "Hurtig
>start"!!, hehe.
[...]

Hmm.. Eller Start+M ?

/Henrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-01-03 13:36

In dk.edb.system.ms-windows, Henrik Koksby Hansen wrote:

> Hmm.. Eller Start+M ?

Win+D viser skrivebordet (Desktop), Win+M minimerer kun (næsten) alle
vinduer (Minimize), så skrivebordet nogle gange bliver vist. Det er
nemlig ikke alle vinduer der reagerer på Win+M. De fleste retter sig
til gengæld efter Win+D.

--
Lars Stokholm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-01-03 15:44

Forskellen ligger i om et vindue er Modalt eller ikke Modalt.
Det sidste gælder for almindelige program vinduer mens det første
gælder de fleste dialoger.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-01-03 11:18

> [...]
> [Taskbar]
> Command=ToggleDesktop
>
> Og gem den som "Vis skrivebord.scf". Voila!

Tak for det Lars. Det var præcist det jeg søgte

Mvh.

Kenneth

Fra : Madsen

Dato : 22-01-03 16:16

Jens Peter Karlsen skrev:

> Forskellen ligger i om et vindue er Modalt eller ikke Modalt.

Hvad betyder Modalt?

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-01-03 02:25

From The Free On-line Dictionary of Computing (09 FEB 02) (foldoc)

modal

1. (Of an interface) Having {mode}s. Modeless interfaces are generally
considered to be superior because the user does not have to remember
which mode he is in.

2. See {modal logic}.

3. In {MS Windows} programming, A window with the label "WS_MODAL"
will stay on the screen and claim all the user-input. Other windows
can only be accessed if the MODAL window is closed. Such a window
would typically be used for an error {dialog box} to warn the user for
something important, like "Critical error, shut down the system and
restart".

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 09:39

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen wrote:

["Modalitet" ;)]

Så f.eks. "Egenskaber for skrivebordet" er altså modalt og kræver
derfor brugerens input - er det sådan det hænger sammen? Jeg ved ikke
om jeg ville kalde det en dialog, det er det vel egentlig ikke.

Det er vel også et tilfælde at netop dette vindue ikke har nogen knap
på startbaren, ikke? Det har nogle dialoger jo, især dem som ikke er
knyttet til et bestemt program.

--
Lars Stokholm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-01-03 17:27

Ja, det er et godt eksempel på et Modalt vindue. Et andet er
tilføj/fjern programmer eller device manager.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 17:30

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen wrote:

> Ja, det er et godt eksempel på et Modalt vindue. Et andet er
> tilføj/fjern programmer eller device manager.

Ok, tak for forklaringen.

--
Lars Stokholm