fra Via til Nvidia
Fra : Carsten Hansen

Dato : 20-01-03 21:52

De sidste 5-6 bundkort jeg har kørt med har været med Via chipset - seneste
var er asus a7v266
Nu har midlertid investeret i et med nvidia chipset - så du er det slut med
4in1 drivere.

Men er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, nu jeg skifter
chipset?

Fra : Sven

Dato : 20-01-03 22:43

> [...]
med
> 4in1 drivere.
>
> Men er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, nu jeg skifter

Istedet for 4in1 hedder driverpacken All-in-1. Vær dog meget opmærksom på,
at det IKKE er alle bundkort med Nforce2 chipsættet der kan bruge
standard-driveren fra Nvidia's hjemmeside. Er det et ASUS A7N8X du har købt
(sådan et har jeg), bør du hente driveren fra ASUS og IKKE fra Nvidia.

Sven

Fra : Carsten Hansen

Dato : 20-01-03 22:55

> [...]
købt
> (sådan et har jeg), bør du hente driveren fra ASUS og IKKE fra Nvidia.

tak for det svar - det er nemli´ lige netop et a7n8x deluxe som jeg modtager
med posten i morgen tirsdag. Sjovt det med driverne - driverne fra asus er
noget nyere end nvidia...

Fra : Sven

Dato : 21-01-03 01:44

> tak for det svar - det er nemli´ lige netop et a7n8x deluxe som jeg
modtager
> med posten i morgen tirsdag. Sjovt det med driverne - driverne fra asus er
> noget nyere end nvidia...

Ja, det påstår ASUS jo.
Nå, men glæd dig til et hurtigt og stabilt MB, som dog ikke er helt gode
venner med MBM5 (kan give små "hak" i nogle D3D spil). Hvad skal du have i
af ram og CPU?

Jeg har en AMD 2400+ samt 2x 512MB PC3500 GEIL ram.

Sven

Fra : Carsten Hansen

Dato : 21-01-03 23:48

Hvad skal du have i af ram og CPU?

I første omgang min gamle 1400 t-brid og 2 x 256 mb apacher ddr 2100 ram...
Til gengæld består resten af mit system bl.a. af en 15000 rpm scsi disk -
det hjælper en anelse på det meste...

Har ikke helt fundet ud af hvad det der dual ram går ud på.
Er det noget du benytter dig af?