Baldrian - go'nat cirkus
Fra : Hedda

Dato : 20-01-03 21:40

Kære alle

Vi har lige fået en ordentlig griner.

Gemalen har sovet dårlig et par nætter, så hus-heksen (det' mig) har
været hos Matas og proviantere Drogen's Baldrian-B+.

I skulle ha' set missernes reaktion, da de fandt ud af, at han spiste
noget, der indeholdt baldrian uden at dele. Specielt Oscar gik
fuldstændig bananas. (Christian syn's i øvrigt, de smagte
skrækkeligt). Oscar, som ellers ALDRIG napper i vores hænder eller har
søm i vanten, når vi leger, var simpelthen ved at æde Christian hånd -
han var helt tummelumsk og ænsede slet ikke, at det var hans menneskes
hånd, han så brutalt prøvede at få lov at gumle i.

Mens Christian spurtede ud og fik vasket duften af sin hånd, måtte jeg
ud i gemmerne og hente noget baldrianrod til rødderne Og så gik de
for alvor basærk...

Det er da noget underligt noget.. Det er ganske underholdende at
betragte de ellers søde nuttede misser, når de ruller og gnubber og
fnyser - men også en lille smule skræmmende/tankevækkende at de sådan
kan ændre karakter a la Docter Jekyll/Mr. Hyde.

Nåmen, nu er der fred i hytten igen - og pillerne, som ikke er til
misserne, er lagt ned i en skuffe, hvor de ikke kan benytte sig af
høflig selvbetjening.

(Gad vidst, hvad der egentlig ville ske, hvis de kom til at æde en af
dem. På mennesker virker det jo, om alt går som lovet, sløvende)

Er der i øvrigt nogen der ved, hvor man kan købe baldrian rod på
Frederiksberg og omegn - vi er lige ved at løbe tør..

Go' nat - og sov godt.

Stadig smågrinende hilsner
Hedda

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 20-01-03 21:58

"Gad vidst, hvad der egentlig ville ske, hvis de kom til at æde en af dem.
På mennesker virker det jo, om alt går som lovet, sløvende"

- Jeg har faktisk fået baldrianpiller anbefalet som let beroligende middel
til en hysset hunkat, så det er nok ikke helt ved siden af .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Pia Thomsen

Dato : 20-01-03 22:30

Hej Lisbeth

Er det dem ,som man "ordinerer" til mennesker, eller findes der en variant
til dyr?? ....og virkede de?

Hilsen Pia

Fra : Ida

Dato : 20-01-03 22:54

--

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lisbeth
>
> Er det dem ,som man "ordinerer" til mennesker, eller findes der en variant
> til dyr?? ....og virkede de?
>
> Hilsen Pia

Hej Pia *s*

Jeg ved rent faktisk ikke, om det er samme slags til katte, men virker.. det
gør de
Manden her i huset har i perioder lidt svært ved det at falde i søvn og blev
anbefalet baldrianpiller, som et naturligt søvndyssende middel. Han tager et
par stykker og går derefter i seng, kun for at vågne til synet og
fornemmelsen af ikke mindre end 4 katte, der forsøger at hoppe ind i hans
mund *G*
Pillerne bliver lagt væk, da dette ikke kan kommer under kategorien "gode
søvnoplevelser", men ikke lagt langt nok væk. En af hunkattene finder æsken
med baldrianpiller, flår den fra hinanden og får spist 4 eller 5 af
pillerne, inden vi får set, hvad balladen går ud på - det er lidt ligesom
med børn.. er der stille, er det lig med ballade - og resten af dagen ligger
denne dame i husets bedste stol med et saligt missesmil om læberne og halvt
lukkede, lettere svømmende øjne.

Men det jeg ville sige var : forsøg med én i første omgang

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Pia Thomsen

Dato : 21-01-03 10:16

Ha ha, det lyder effektivt Måske skulle manden i huset her også prøve
dem...så "sover" kattene måske hos ham og jeg ka brede mig

Hilsen Pia

Fra : Katrine Nederby

Dato : 21-01-03 11:55

> Hej Lisbeth
>
> Er det dem ,som man "ordinerer" til mennesker, eller findes der en variant
> til dyr?? ....og virkede de?

Hej Pia.

Jeg har også fået dem anbefalet - helt alm. Drogen's Baldrian fra
apoteket/supermarkedet. Og efter at have spurgt dyrlægen, om det var OK har
jeg også (for ca. 2 år siden) prøvet at give en kat dem. Det var Patsy, da
hun i sin tid opførte sig som en rejekælling på landets udstillinger, men
det blev hun altså ved med på trods af pillerne. Derfor sluttede hendes
udstillingskarriere (som garanteret elllers ville være blevet helt enormt
lang og meget meget imponerende )

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Pia Thomsen

Dato : 21-01-03 17:05

"Katrine Nederby" <katnederbyFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det blev hun altså ved med på trods af pillerne. Derfor sluttede hendes
> udstillingskarriere (som garanteret elllers ville være blevet helt enormt

Hmmm, sådan er har jeg nemlig også lige for øjeblikket - bare en ung
herre....jeg prøver hvad som helst for øjeblikket, inden jeg evt. må erkende
at det vil han ikke...

Hilsen Pia

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 22-01-03 22:19

Hejsa

Uff.. de der tabletter kender jeg godt, jeg hvade nogle liggende engang og
skulle tage nogle stykker så jeg kunne sove, men kom til at tabe en på
gulvet. Desværre kunne jeg ikke finde den. Pjevs gloede jo dumt på mig, mens
jeg kravlede rundt på gulvet og morede sig kosteligt. Nåja tænkte jeg, den
er nok røget ind under reolen.
Så gik jeg i seng, nogle timer senere hørte jeg tabletfolien rasle og jeg
for op og så vidste det sig at Pjevs havde travlt med at få tabletterne ud,
men heldigvis var det ikke lykkes for ham. Jeg fik revet dem væk fra ham.
Men da han var nede på gulvet fant han den tablet jeg ikke kunne finde og
spiste den. Jeg blev helt nervøs og vidste ikke hvad jeg skulle gøre og blev
enig om at jeg ville holde mig vågen og holde øje med ham. Pjevs blev efter
et stykke tid meget kælen og ville bare snakke hele tiden. Uff det var
næsten for meget af det gode. Men så blev han træt og lagde sig til at sove
ved siden af min hovedpude og så kom det værste..... han begynte at snorke
som jeg ved ikke hvad. Jeg prikkede lidt til ham for at se om der var liv i
ham endnu og så brummede han som svar på at det ikke passede ham at blive
vækket. Og det i mange timer efter endnu. Skøre kræ.... Man gør sig mange
bekymringer og han er bare træt og sover og snorker. Om morgenen var han
bare som han plejede.
mvh Cindie, Pjevs og Gismo