Hjælp: Outlook XP filer mangler efter ændr~
Fra : Søren Rohde

Dato : 20-01-03 21:26

Hej - håber virkelig at nogen herinde kan hjælpe med denne sag. Jeg har sat
nogle computere sammen til et netværk, og har i den forbindelse ændret
loginnavn på et par af maskinerne. Og nu kan Outlook ikke finde datafilerne
ved opstart. Det er lidt noget skidt for den ene maskine er chefens, og jeg
har ikke lavet backup.

Så jeg har _virkelig_ brug for en hjælpende hånd med denne her. Maskinen kan
vel ikke bare slette alle mails, kontaktpersoner mv. bare fordi der laves om
på brugernavnet.... Jeg går ud fra at den har gemt dem et andet sted, men
søgning på computeren giver intet resultat.

Hvad gør jeg? Begge maskiner kører Windows XP Pro og Office XP pro.

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Søren (kendes let på de røde ører).

Fra : John Drescher

Dato : 21-01-03 23:20

Søren Rohde wrote:
> [...]
>
> Hvad gør jeg? Begge maskiner kører Windows XP Pro og Office XP pro.
>
> På forhånd tak for hjælpen!
>

> Mvh. Søren (kendes let på de røde ører).

Hej Søren.

Da du ikke nævner noget om Exchange Server går jeg ud fra at der ikke
køres op imod sådan en. Når du ændrer loginnavnet er der tale om en
anden profil. Du kan browse de forskellige profiler i mappen "Documents
and Settings". Jeg kan ikke huske den nøjagtige sti, men mail bør ligge
i noget der slutter med ...\applikation data\outlook, og selve filen du
leder efter hedder .pst som extension. Det kræves at den konto du logger
på med har rettigheder som lokaladministrator, for at du kan browse de
forskellige profiler. Log evt. ind som administrator på maskinen (ikke
domænet hvis der er et sådant) for at have fulde rettigheder.
Bare rolig - mail og alt det andet er der et sted.

Når du skal have mail tilbage til den nye profil kan du forsøge enten:

1. Log på med den gamle konto hvor mail stadig gerne skulle kunne ses.
Eksporter mail til en c:\backup.pst fil (i roden af C-drev kan den også
ses af den anden profil). Log på med den nye profil og importer backup
filen.

eller
2. Afhængig af rettigheder kan du importere direkte fra den gamle
profils .pst fil.

Held og lykke

Fra : Søren Rohde

Dato : 22-01-03 22:22

"John Drescher" <john@drescher.com> skrev i en meddelelse

> Bare rolig - mail og alt det andet er der et sted.

Ja det regnede jeg jo også med. Men selvom jeg som administrator logger på
maskinen og søger efter filer der hedder noget med outlook, archivce,
mailbox eller .pst kan jeg ikke finde noget. Heldigvis var der ikke noget
pokkes vigtigt.

Et sted så jeg under "hjælp" at hvis man sletter en profil i Computeradm kan
filer og indstillinger ikke genfindes da de gemmes i en krypteret mappe...
Heller ikke selvom man skifter navnet tilbage er der håb.

Jeg har endda prøve et file recovery program og en systemgendannelse uden
held.

Som en anden skrev et sted som svar på "hvor finder jeg mine mails?": "i din
backup!" Men sådan en har jeg ikke - desværre.

Mvh. Søren