paste et fra Excel som billed
Fra : Angels

Dato : 20-01-03 21:21

Hej i gruppen

Jeg har følgende problem (jeg benytter Windows XP samt en Office XP)

Jeg har en tabel i Excel; som jeg gerne vel benytte i Powerpoint. Jeg vil
gerne indsætte denne tabel som et billed, da jeg syntes, det er nemt at
arbejde med (samt mindsker størrelsen på filen). Jeg kan sagtens få tabellen
over i Powerpoint ved at benytte copy og herefter paste - special - picture.
Problemet er, at dette medfører at jeg får en tabel med sort skrift selvom
noget af skriften i min tabel står med en anden farve? Jeg har en ven som
bruger samme version af Windows og Office, som ikke har noget problem med
ovenstående.

Jeg syntes det er temmeligt mærkeligt, da jeg f.eks. godt kan farve en hel
celle grøn (som baggrundsfarve), og få det med i mit billede. Jeg får blot
ikke farven med på selve teksten (anden end sort)

Jeg ville sætte stor pris lidt hjælp.

MVH

Kim T. Christensen
angels@post11.tele.dk

Fra : pre

Dato : 21-01-03 15:38

Et gæt kunne være en manglende indstilling af Text Color Scheme. Har du
i øvrigt prøvet de forbedrede muligheder med Indsæt Speciel?

© pre 2002

"Angels" <angels@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
: Hej i gruppen
:

Fra : Angels

Dato : 22-01-03 21:33

Tak for svaret.

Jeg har prøvet med de andre måde at indsætte data på, og indsætter jeg som
f.eks. et bitmap billede får jeg farven med. Dette format giver dog et
"uklart" billede, og jeg får så problemer med f.eks. at lave baggrunden
transparrant i Excel (da dette format stadig tager linierne med).

Jeg er ikke sikker på, hvor man kan indstille "Text Color Scheme". Jeg kan
indstille farve palletten i tools-options-color, men jeg tror ikke det var
det du mente (den står i øvrigt til standard farverne).

Jeg ved at resultatet med at "paste-speciel-picture" giver et klart billede,
og ville derfor langt foretrække det - så er der nogle derude, der kan give
en hjælpende hånd vil jeg være taknemlig.

Med venlig hilsen

Kim T. Christensen

Fra : pre

Dato : 23-01-03 15:07

Måske den smarteste løsning er at hente tabellen over som et objekt, du
får så samtidig mulighed for at bruge Excel i PP.
Brug nogle minutter til at lege med disse muligheder:

I PP vælg Insert/Objekt. Rul igennem mulighederne og vælg. Vælg derefter
"Fra Fil". Du kan f.eks. få hele arbejdsbogen indsat - den kan så
redigeres med Excel ved at dobbeltklikke, jeg har netop prøvet med det
DEMO-diagram der hedder XI8Galry, det går fint igennem med alle farver
og et klart billede. Du får hele bogen med og kan vælge mellem alle
arkene. De kan bearbejdes med PP og Excel efter behag.
Nævnt i øvrigt så kan du i Excel fjerne tabel- og hjælpelinier
fuldstændigt
(Funktioner/Indstillinger-Vis).
I PP viderebehandler du sliden gennem indstillinger for Multimedier,
er du i tvivl om objektnummeret så markér et og se på previewet.

© pre 2002

PS. Det siges at farverne i et diagram kan være uheldige/for ensartede.
Hvis problemer vedbliver/opstår så kom igen for en oversigt for
rettelser.

"Angels" <angels@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
: Tak for svaret.
:

Fra : Angels

Dato : 26-01-03 11:45

Tak for hjælpen

(undskyld forsinkelsen i svaret, men jeg har haft nogle meget lange dage på
arbejd og har mere eller mindre ikke været hjemme)

Fra : pre

Dato : 26-01-03 19:29

Selv tak forsåvidt. Godt at det endelig lykkedes at få nogen til at
bruge de muligheder i praksis.

© pre 2002

"Angels" <angels@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
: Tak for hjælpen
[...]
[...]
[...]