bios virusser?
Fra : nick

Dato : 20-01-03 21:08

hej gruppe
jeg har to computere der ikke virker. Det startede med at den ene gik ned.
Når jeg trykker på power on starter lortet op, men skærmen tænder ikke og
det lyder som om harddisken bliver genstartet hele tiden. Derfor prøvede jeg
at bytte delene ud fra en anden computer jeg har(de er næsten ens, så alle
dele er kompitable). Resultatet af det var, at nu gør den anden computer
precist det samme. Jeg har meget erfaring med sådan noget her, men har
aldrig opdaget noget lignende.
Jeg tænkte så om der var en virus der sletter biosen? Grunden er: Da jeg har
prøvet to ens motherboards i samme computer, sammenkoblet med samme
harddisk, som nu begge ikke virker. Kunne virusen sneget sig ned fra
harddisken til mainboard nr 2 under boot up?
hjælp!?

Hilsen nicklas

Fra : kutti

Dato : 21-01-03 06:16

Hej Nick

Jeg kan desværre ikke lige hjælpe dig men jeg har for 10 dage siden opdaget
det samme.
Først gik en maskine ned jeg satte harddisken fra den der gik ned over i den
anden computer for at redde de vigtigste filer med et program som kunne
dette. Næste gang jeg startede den computer der hvor harddisken midlertidig
havde været i var den også gal der.

1. computer der blev biosen helt ødelagt og kunne intet sort skærm.

2. computer efter genstart var alt hardware opsætning forandret det vil sige
en harddisk på 4gb blev til 73 gb men så virker den ikke og kunne ikke finde
bootsektoren.men jeg kunne så overskrive biosen inden den gik helt ned. Jeg
kan nu ikke installere win xp kun win 98

med venlig hilsen
Bornholmeren

Fra : Martin Fæster

Dato : 22-01-03 11:28

Jeg kan muligvis hjælpe, men først i aften eller i morgen.
Jeg har epox 8kta3+ bundkort og det stod af med samme symptom. Bliver HD
lampe tændt og intet at se , intet sker. Den er til reparation hos en god
tekniker men jeg er forberedt på at skulle skaffe et andet kort.
By the way: Hvad er forskellen på dette og 8kta3+ PRO ?

Martin
Taastrup.

Fra : Martin Fæster

Dato : 22-01-03 14:49

(Se tidligere indlæg i tråden)
Svaret fra reparatøren er at cpuen brænder af pga. for mange volt. Den kan
ikke laves.

Mvh.
Martin