Vise flashfiler fra min Mysql base
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-01-03 20:36

Hej NG
Har en Mysql base med JPG og flaser filer.
Hvor jeg har lavet en søgning, og får mine billeder vist på siden.
Det virker fint med mine JPG filer, men desværre ikke med flashfilerne.
Er der ind der ved og vil fortælle mig hvordan jeg kan få det til at virke ?
vh Thomas J.

Udtræk fra min kode:
$query = mysql_query("SELECT * FROM sendcard2 where sendcard2.katid = '3'
");
$antal_billeder = mysql_num_rows($query);
$i = 0;
while($i < $antal_billeder) {
echo "\n\t<tr align='center'>";
for($j = 0; $j < 4; $j++) { /// 4-tallet er det antal billeder der skal
være ved siden af hinanden
if ($i < $antal_billeder) {
$r = mysql_fetch_array($query);
$navn = $r["navn"];
$ref = $r["ref"];
echo "
<form method=\"post\" action=\"sendcard.php\">
<input type=\"image\" border=\"0\" value=\"Submit\"
src=\"".$ref."\" width=\"200\" height=\"140\" name=\"image\" style=\"width:
200px; height: 140px;\">
<input type=\"hidden\" name=\"image\"
value=\"".htmlentities($ref)."\">
</form>
}
else {
echo "\n\t\t\t<td>&nbsp;</td>";
}
$i++;
}
echo "\n\t</tr>";
}
?>

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-03 00:40

On Mon, 20 Jan 2003 20:36:05 +0100, "Thomas Jørgensen"
<tjodense@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Er der ind der ved og vil fortælle mig hvordan jeg kan få det til at virke ?

[SNIP]
> <input type=\"image\" border=\"0\" value=\"Submit\"
>src=\"".$ref."\" width=\"200\" height=\"140\" name=\"image\" style=\"width:
>200px; height: 140px;\">

[SNIP]

Nu skal jeg ikk gøre mig helt klog på flash filer (det var det du
mente ikk?) - men mon de skal ligges i en <image src="xxx"> ?

Jeg tror det ikke? - Jeg mener de skal have en speciel meta tag for at
kunne bruges?

Fra : thomas j

Dato : 21-01-03 12:29

Jo, lige netop..
Men hvordan ser koden så ud for Flash-filer ?
Kan du eller andre hjælpe ?
vh tjodense

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-01-03 12:55

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, thomas j wrote:

> Men hvordan ser koden så ud for Flash-filer ?

Find en side med flash, og kig på kilden?

If you're not part of the solution,
you're part of the precipitate. - Steven Wright

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 22-01-03 07:31

Der er flere måder at gøre det på, men flash på http://www.se.dk/ vises
såvidt jeg ved på alle browsere.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : thomas j

Dato : 24-01-03 11:50

Jeps.
Jeg er med.
Men ville da gerne se koden ?.
Altså at den connecter til min mysql-base og viser mine flash-filer
vh thomas

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 24-01-03 12:46

thomas j wrote:
> Men ville da gerne se koden ?.

HTML-koden ser du på linket.

> Altså at den connecter til min mysql-base og viser mine flash-filer

PHP-koden er magen til den, der sender jpeg billeder fra din mysql database.
Du skal dog selvfølgelig i begge tilfælde huske at sætte Content-Type med

Header ("Content-Type: image/jpeg");

i starten af php-filen, hvor image/jpeg udskiftes med den tilsvarende for
flash når det er flash, du sender.

I øvrigt kan jeg kraftigt anbefale dig at teste dine sider med Mozilla eller
Netscape browserne, da Microsoft Internet Explorer ofte ignorerer lige
netop Content-Type og derfor ofte skaber stor forvirring når man udvikler
websider. Det kunne være, at du fik en "ahaaaa" oplevelse, hvis du prøvede
at se din jpeg-kode med Mozilla

Lars.