MS Windows
briani 27239
Priser på OEM-windows...
Fra : Martin J

Dato : 20-01-03 19:52

Da jeg er i den forberedende fase til et computerfirma, kunne jeg godt tænke
mig at vide hvad MS-Distribibutørerne i Danmark CIRKA tager for
OEM-versioner af Windows 98.
Jeg spørger her, fordi at OEM-Distributørerne ikke vil give mig deres
priser overhovedet, før jeg bliver kunde hos dem.
Og da prisen på disse oem-versioner er ret afgørende for noget af
planlægningen ville jeg godt vide det før mit kommende firma bliver
registreret etc etc.

Mvh

Martin

Fra : Johnny

Dato : 20-01-03 21:21

On Mon, 20 Jan 2003 19:52:29 +0100, "Martin J" <doggersen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Og da prisen på disse oem-versioner er ret afgørende for noget af
>planlægningen ville jeg godt vide det før mit kommende firma bliver

Regn med omkring 700 - 750 kr stykket

Venligt
Johnny Christensen

Fra : Martin J

Dato : 20-01-03 22:09

"Johnny" <Johnny@Starkonline.info> wrote in message

> Regn med omkring 700 - 750 kr stykket

Jeg takker!

Fra : Martin J

Dato : 20-01-03 22:10

"Johnny" <Johnny@Starkonline.info> wrote in message

> Regn med omkring 700 - 750 kr stykket

Nogen ide om hvorfor det er så dyrt?

Fra : Per S. Christensen

Dato : 20-01-03 21:25

wrote:

>Da jeg er i den forberedende fase til et computerfirma, kunne jeg godt tænke
>mig at vide hvad MS-Distribibutørerne i Danmark CIRKA tager for
>OEM-versioner af Windows 98.

Du ved sikkert nogen lunde hvad dine konkurrenter tager for en oem
windows. Du bør også vide hvilken dækningsgrad der skal til for at
tjene penge, så kan jeg atlså ikke se det vildt sværre i at regne en
ca kost pris ud.

Forresten så skriver vi 2003 og PT er det vist Windows XP der er det
fortrukne styresystem.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen

Fra : Martin J

Dato : 20-01-03 22:07

"Per S. Christensen" <sortkaer@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> windows. Du bør også vide hvilken dækningsgrad der skal til for at
> tjene penge, så kan jeg atlså ikke se det vildt sværre i at regne en

Men det havde jeg åbenbart

> Forresten så skriver vi 2003 og PT er det vist Windows XP der er det
> fortrukne styresystem.

Hvis du dermed mener at et flertal af mennesker foretrækker Win XP i dag
frem for Win 98 - så har du da sikkert ret...
Men hvad er din pointe? :)

Fra : Per S. Christensen

Dato : 20-01-03 22:47

On Mon, 20 Jan 2003 22:06:42 +0100, "Martin J" <doggersen@hotmail.com>
wrote:

>Hvis du dermed mener at et flertal af mennesker foretrækker Win XP i dag
>frem for Win 98 - så har du da sikkert ret...
>Men hvad er din pointe? :)

Ikke andet end jeg ikke kan se ideen i at spørge efter Windows 98
priser, da den er 3 generationer gammel. Jeg tror kun at man kan få
windows ME og XP i dag.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen

Fra : Martin J

Dato : 21-01-03 04:07

> Ikke andet end jeg ikke kan se ideen i at spørge efter Windows 98
> priser, da den er 3 generationer gammel. Jeg tror kun at man kan få
> windows ME og XP i dag.

Du kan slet ikke komme i tanke om nogle tilfælde hvor win98 kunne være at
foretrække fremfor XP (ud over prisen)/ME ?

Fra : Leony

Dato : 21-01-03 11:15

"Martin J" <doggersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan slet ikke komme i tanke om nogle tilfælde hvor win98 kunne
> være at foretrække fremfor XP (ud over prisen)/ME ?

Ville til enhver tid foretrække 98 fremfor ME, men det er min personlige
præference.
Hvis du skal sælge brugte computere vil 98 nok være at foretrække frem
for XP.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin J

Dato : 21-01-03 12:01

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> "Martin J" <doggersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ville til enhver tid foretrække 98 fremfor ME, men det er min personlige
> præference.

Fuldstændig enig :)

> Hvis du skal sælge brugte computere vil 98 nok være at foretrække frem
> for XP.

Fuldstændig enig igen :)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-01-03 12:27

Ikke på nye computere.

Fra : Martin J

Dato : 21-01-03 13:08

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Ikke på nye computere.

Det viser sig vi er enige :)

Det harmonerer bare ikke med din indledende forudindtagede nedladende
kommentar:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-01-03 02:48

Prøv at læse tråden inden du kommer med beskyldninger.

Fra : Martin J

Dato : 22-01-03 05:54

> Prøv at læse tråden inden du kommer med beskyldninger.

Beklager at min irritation på en anden skulle gå ud over dig fordi jeg i
træthed forvekslede jeres navne ...
endda i flere tråde ser jeg nu ... pinligt pinligt - beklager igen :)

Mvh

Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-01-03 21:25

> [...]

>Da jeg er i den forberedende fase til et computerfirma, kunne jeg godt tænke
>mig at vide hvad MS-Distribibutørerne i Danmark CIRKA tager for

De må da være billige, det er jo flere år siden, den er udgået.

Fra : Martin J

Dato : 20-01-03 22:09

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> De må da være billige, det er jo flere år siden, den er udgået.

Det tyder det desværre på de ikke er, efter det første svar på mit spm. at
dømme.
Sørgeligt nok!

Fra : Hans

Dato : 21-01-03 01:05

> [...]
> Og da prisen på disse oem-versioner er ret afgørende for noget af
> planlægningen ville jeg godt vide det før mit kommende firma bliver

Aktuelle priser er 700 for W98 og 730 for Me, begge + moms, og er det nye
maskiner som skal installeres kan du bruge rigtig mange timer på at få 98
til at køre fornuftigt, så jeg ville helt klart vælge Me.

--
Mvh, Hans

Fra : Martin J

Dato : 21-01-03 03:37

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> wrote in message
> [...]
> maskiner som skal installeres kan du bruge rigtig mange timer på at få 98
> til at køre fornuftigt, så jeg ville helt klart vælge Me.

ok, tak tak.

men, de 700 kr. for win98 - er det eksklusiv eller inklusiv moms ... jeg
bliver lidt i tvivl med dit "+", im sorry :)

Fra : Hans

Dato : 21-01-03 04:21

> men, de 700 kr. for win98 - er det eksklusiv eller inklusiv moms ... jeg
> bliver lidt i tvivl med dit "+", im sorry :)

Begge priser er ex. moms.

En XP OEM Home Ed er faktisk billigere, men skal i kobles op på en
domæneserver duer den selvfølgelig ikke.

Hans