position:fixed virker fint i Mozilla og Ne~
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-01-03 18:43

Hej NG

Jeg fik i går via Anders Wegge Jakobsen en opskrift på, hvordan jeg kan få
billedelementer til at blive stående et bestemt sted i browservinduet, selv
om der scrolles.

Det virker efter hensigten i Mozilla og i Netscape, men i Opera er det kun
menuen, der bliver stående.

Er der nogen der kan fortælle, hvordan jeg får det hele til at fungere i
Opera?

Og er der nogen, der har en opskrift på, hvordan man kan opnå det samme i
MSIE 5.5?

Kig på www.vebel.dk/egin/privat/index.htm

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-01-03 22:24

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> Det virker efter hensigten i Mozilla og i Netscape, men i Opera er det kun
> menuen, der bliver stående.

Hvilken Opera. I O7beta2 står det hele hvor det skal.
Opera 6 havde/har nogle problemer med background på fixed elementer.

> Er der nogen der kan fortælle, hvordan jeg får det hele til at fungere i
> Opera?

Prøv at sætte
background-attachment:fixed;
på topbaren og søjleenderne (enten skriv det efter "background:url(...);"
eller på samme linje "background:url(...) fixed;").

> Og er der nogen, der har en opskrift på, hvordan man kan opnå det samme i
> MSIE 5.5?

Vent på IE7 :) Men nej, IE forstår ikke position:fixed eller
background-attachment:fix. Der er ikke nogen pæn måde at opnå
det samme på, men noge grimme hacks findes der sikkert derude.

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-03 22:45

Erik Ginnerskov skrev:

> Det virker efter hensigten i Mozilla og i Netscape, men i
> Opera er det kun menuen, der bliver stående.

Opera 7 viser den fint (se også indlæg i den anden tråd).

> Er der nogen der kan fortælle, hvordan jeg får det hele til at
> fungere i Opera?

Venter på at Opera får frigivet den endelige udgave af 7'eren - og
at operabrugerne får opgraderet.

> Og er der nogen, der har en opskrift på, hvordan man kan opnå
> det samme i MSIE 5.5?

Der findes nogle hack til at opnå position: fixed i IE. Til version
6 kan man bruge dette: <http://devnull.tagsoup.com/fixed/> - der
fungerer nydeligt, uden nogen flimmer. Tidligere versioner skal
bruge javascript til kontinuerligt at flytte de faste elementer på
plads - det resulterer i alle de eksempler jeg har set i en noget
flimrende oplevelse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-01-03 15:23

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> [...]
> bruge javascript til kontinuerligt at flytte de faste elementer på
> plads - det resulterer i alle de eksempler jeg har set i en noget

Tak til alle. Jeg må vel så bare finde mig i, at Opera 6 opfører sig
underligt og at MSIE 5.5 ikke forstår en skid.