MS Windows
briani 27239
defrag problemer!!!
Fra : Thomas

Dato : 20-01-03 18:29

Hej..

jeg har lige et lille spørgsmål!!!!

Kan det virkelig passe at man IKKE bær defragmentere de drev/mapper som man
har evt. MP3 filer og AVI filer liggende i.

jeg defraggede igår et drev med en masse musik på.
Resultat.. en hurtigere disk men også 10 gig corruptet musik der lød som om
det var rippet i 8 Bit...
ekko og forvrængelser!!!

jeg kan næsten kun konkludere at det er defragmenteringen der har lavet "
lort" i den. i samme moment kan det samme jo ske med avi filer og lignende
compressede filer.. eller er det forkert antaget??

jeg "glæder" mig til at høre om andre har de samme erfaringer

Ps. jeg brugte nortons defragger da jeg finder dne mere effektiv end den
indbyggede i windows Xp pro.

venligst

Thomas

det skal lige siges at det var filernes data der var ændret og ikke bare et
spørgsmål om driver probs.

Fra : kennybear

Dato : 20-01-03 19:16

Hej Thomas

Hvilken version af Norton Speed Disk har du brugt? Det kunne nemlig godt
tyde på at du har brugt en version der er Ukompatibel med NTFS
filsystemet.

Vil vente dit svar *SG*

Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 20-01-03 20:12

"kennybear" <kennybear.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken version af Norton Speed Disk har du brugt? Det kunne nemlig godt
> tyde på at du har brugt en version der er Ukompatibel med NTFS

se.. det ved jeg med 100% sikkerhed ikke er problemet... ellers et godt
bud..

det er den version der følger med norton systemworks 2003
så det giver en speeddisk version: 7.00.22

venligst

Thomas

Fra : Alan

Dato : 20-01-03 19:39

> [...]
> lort" i den. i samme moment kan det samme jo ske med avi filer og lignende
> compressede filer.. eller er det forkert antaget??

Jeg kan da sige at jeg har været ude for det samme et par gange, men det er
heldigvis sjældent det sker.

Nu bruger jeg Diskeeper 7.0 og jeg tror ikke det er sket for mig mens jeg har
brugt det. Det sjove er at det vist er Diskeeper der har lavet det
defrakmenteringsprogram der følger med Windows XP.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : kennybear

Dato : 20-01-03 20:07

> [...]
> brugt det. Det sjove er at det vist er Diskeeper der har lavet det
> defrakmenteringsprogram der følger med Windows XP.

Det er ganske rigtigt Diskeeper der har lavet defrag til XP, men det er
i en meget skrabet
udgave. Defrag i gamle Windows versioner var også en licenseret
teknologi som Microsoft
havde "lejet" hos andre firmaer, og de var lige så ringe, på nær den fra
Windows 3.11, men
nu var det også efter min mening det mest stabile Windows indtil XP/2000
kom.

Jeg vil i øvrigt varmt anbefale Diskeepers produkt efter egen erfaring,
jeg har aldrig kørt med
en mere stabil defragger.

Så til Thomas vil jeg bare sige at den er et kig værd, eller også
Nortons nyeste 2003, som
er designet til at kunne håndtere NTFS i både Win2000 og XP Home/Pro

Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Alan

Dato : 20-01-03 20:33

"kennybear" <kennybear.news@kandu.dk> wrote in message

> Det er ganske rigtigt Diskeeper der har lavet defrag til XP, men det er
> i en meget skrabet udgave.

OK. Så er jeg ikke helt galt på den, og ja du har ret i at den er skrabet i
forhold til Diskeeper 7.0

> Jeg vil i øvrigt varmt anbefale Diskeepers produkt efter egen erfaring,
> jeg har aldrig kørt med en mere stabil defragger.

Her kan jeg kun tilføje mig koret, jeg er rigtig godt tilfreds med den. Jeg
anskaffede den faktiskt på anbefaling efter jeg havde været ude for det fænomen
Thomas beskriver.

Jeg kan godt lide at man kan defrakmentere pagefilen ved næste boot. Det har
iøvrigt altid undret mig at selv om man har flere fortløbende gigabyte fri plads
på HD'en så hakker Windows altid pagefilen i stykker når man opretter en ny.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-01-03 00:49

Nogle der så lige ved hvor man kan downl denne ? sådan warez you now..

Michael

Fra : ASKF

Dato : 21-01-03 09:22

Michael Nielsen ytrede sig i
<3e2c8acb$0$83836$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med dette:

>Nogle der så lige ved hvor man kan downl denne ? sådan warez you now..

Hmm, nu koster det jo kun £20.28 (~230kr)
<http://www.execsoft.co.uk/html/diskeeper/dk_home_edt.htm> og kan også
hentes i en trail-udgave
<http://www.executive.com/diskeeper/diskeeper.asp>, derfor behøver du jo
ikke ligefrem at hente nogen af disse
<http://www.sharereactor.com/release.php?id=633>,
<http://www.sharereactor.com/release.php?id=2187>
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-01-03 10:07

> Hmm, nu koster det jo kun £20.28 (~230kr)
> [...]

takker

Michael Nielsen
Fjern ** ved svar via e-mail

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-03 12:30

In dk.edb.system.ms-windows, Alan <no.spam@my.place> says...
> på HD'en så hakker Windows altid pagefilen i stykker når man opretter en ny.

Hvorfor opretter du en ny?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Alan

Dato : 21-01-03 13:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> In dk.edb.system.ms-windows, Alan <no.spam@my.place> says...
>
> Hvorfor opretter du en ny?

Nogen gange eksperimenterer jeg med den faste størrelse, og flytter den over på
en anden partition.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-03 15:25

In dk.edb.system.ms-windows, Alan <no.spam@my.place> says...
> Nogen gange eksperimenterer jeg med den faste størrelse, og flytter den over på
> en anden partition.

Det giver ingen ydelsesforbedring hvis den ikke flyttes over på en anden
fysisk disk...

Fra : Alan

Dato : 21-01-03 16:25

> Det giver ingen ydelsesforbedring hvis den ikke flyttes over på en anden
> fysisk disk...

Nej det ved jeg, hvilket netop er årsagen til at den ligger på en partition på
en af den andre HD'ere

Det jeg mener er at når man installerer windows så er pagefilen ikke sat til en
fast størrelse og så er det jo ikke mærkelige af den bliver frakmenteret ved
brug da størrelsen kan ændre sig after behov. Men så kommer det.... hvis man så
definerer en fast størrelse, og der er masser af fri fortløbende plads hvorfor
vælger Windows så ikke at oprette pagefilen inden for det område uden af
frakmentere den? Og det er ligegyldigt om man bruger systempartitionen, eller en
partition på en af de andre fysiske HD'ere.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-03 16:54

> [...]
> frakmentere den? Og det er ligegyldigt om man bruger systempartitionen, eller en

Spørg Billy-boy og hans lakajer...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-03 12:31

In dk.edb.system.ms-windows, kennybear <kennybear.news@kandu.dk> says...
> Jeg vil i øvrigt varmt anbefale Diskeepers produkt efter egen erfaring,

Og jeg kan på det varmeste anbefale O&O Defrag Free.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-03 14:21

In dk.edb.system.ms-windows, Alan <no.spam@my.place> says...
> brugt det. Det sjove er at det vist er Diskeeper der har lavet det
> defrakmenteringsprogram der følger med Windows XP.

Jeg synes ikke forskellen mellem Diskeeper 7 og den der medfølger i
Win2k er særligt stor, eller rettere, de er lige dårlige.