søger hjælp til config af mit netværk, sam~
Fra : J.F.K

Dato : 20-01-03 17:53

Hej!

Lige fra begyndelsen!
Jeg har købt Asus A7N8X-Deluxe motherboard, det har 2 onboard netkort! et
nvidea og et 3com.
jeg har 3 pc'er (pc1, pc2 og pc3) forbundet med en switch.
Jeg bruger nvidea onboard netkortet til mit kabelmodem (webspeed) virker
perfekt!
så ville jeg gerne bruge 3com onboard netkortet til mit lokal-netværk, det
virker ikke perfekt, så derfor har jeg af nød installeret et 3. netkort (pci
surecom indstikskort) det virker perfekt!

Problem:
Jeg vil jo helst kunne tage det 3. netkort ud af pc'en igen og kunne nøjes
med at bruge de to onboard ketkort, når de jo er der.

pc1 kører winxp sp1 + webspeed (internet)
pc2 kører winxp (pci surecom indstikskort)
pc3 er pt ikke sat til, mangler at blive opgraderet!

når jeg på pc1 kører Com TCAUM90X NIC self tests, siger den følgende:
Register Access Test: Passed
EEPROM Test: Passed
FIFO Loopback Test: Passed
Ethernet Core Loopback Test: Passed
Encoder/Decoder Loopback Test: Passed
Interrupt Test: Passed

når jeg på pc1 kører 3Com TCAUM90X Network Connectivity test, siger den
følgende:
Error: No packets were received.
men der er hul igennem idet jeg fra pc1 godt kan pinge pc2!
Der i mod kan jeg ikke flytte filer fra pc1 til pc2 uden at det fejler.

fra pc2 der i mod kan jeg også pinge pc1, og jeg kan hente filer på pc1, men
jeg kan ikke flytte filer fra pc2 til pc1.!?

På begge pc'er siger sisandra soft, at de kan se hinanden og at der er en
ca. bånbredde på 9mb/s.

Pc1 har følgende ipadr. 192.168.11.11 / subnet 255.255.255.0
Pc2 har følgende ipadr. 192.168.11.15 / subnet 255.255.255.0

Hvad gør jeg forkert?
Hvorfor virker nettet med et externt netkort
Hvorfor virker netværket den ene vej men ikke den anden?
Er der noget som kan hjælpe mig?

mvh. John

Fra : J.F.K

Dato : 22-01-03 10:29

Er der virkelig ingen der har mod på at hjælpe med at løse dette problem?!

mvh. John