Gina er væk (langt igen)
Fra : basse

Dato : 20-01-03 17:18

Hej alle !

I dag tog vi så den virkelig svære tur til dyrlægen og fik Gina aflivet. Det
var utroligt hårdt og både min mand og jeg græd som piskede, men en
aflivning er jo heldigvis meget human og det foregik på en god måde - hun
tyggede godbidder lige indtil hun faldt i søvn af bedøvelsen.

Ja jeg troede jo, jeg havde brug for tid og havde derfor planlagt det til på
fredag, men da vi var helt afklarede med beslutningen, blev det alt for
hårdt at gå og vente. Desuden hvilede der en forfærdelig stemning over vores
hjem - en blanding af sorg og utryghed, fordi vi selvfølgelig var bange for,
at der skulle nå at ske noget alvorligt mellem Gina og Sarah inden fredag.
Gina, og alle andre i husstanden, kunne selvfølgelig ikke undgå at blive
påvirket af den ændrede atmosfære og vi valgte derfor at få det overstået.

Jeg tog fri i dag og da jeg havde afleveret Sarah i dagplejen kørte min mand
og jeg ud og gå en tur med hundene i et skønt område, der ligger i nærheden
af dyrlægen. Fra gåturen kørte vi direkte med til dyrlægen, hvor vi fik en
utroligt god behandling. Selve aflivningen foregik som nævnt meget
fredeligt, men derfor var det alligevel så forfærdeligt at skulle sige
farvel.

Da det var overstået følte jeg umidelbart en lettelse, men den varede kun
til vi kom hjem og jeg stod og kiggede på det sted, hvor Gina lå og sov i
morges. Savnet af hende er allerede enormt og jeg skifter imellem at synes,
vi måske har handlet for overilet ved at få hende aflivet allerede til at
synes, at det var en god beslutning og det eneste rigtige.

Det er en stor trøst, at Gina i hvert fald ikke har lidt - nu må vi andre jo
så bare prøve at komme os over tabet og over den dårlige samvittighed, jeg
ikke kan sige mig fri for at have, over at hun ikke fik lov til at leve sit
liv til ende.

Jeg kan desværre ikke holde fri imorgen pga. noget kursus, men det er
heldigvis kun tre timer, så jeg håber, jeg kan klare det. Det hjælper nok
også at få afledt tankerne lidt.

Vores gamle hund ser indtil videre ud til at klare det meget godt, selvom
hun ind imellem ser sig lidt søgende omkring. Hun har været alene-hund de
første tre år af sit liv, men det er jo snart længe siden. Heldigvis bor der
mange hunde i nærheden og her er en del løshundeskove og -områder, så hun
har god mulighed for at have kontakt med andre hunde.

Til sidst vil jeg bare sige jer allesammen tak for de gode råd og støtten -
det har været en stor hjælp i denne svære situation.

Mange rigtigt triste hilsner

Rebekka

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-01-03 17:39

"basse" <garp@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> ikke kan sige mig fri for at have, over at hun ikke fik lov til at

Min dybeste medfølelse i jeres sorg og de tanker og ting I nu skal
igennem .. både af tanker, savn, følelser og alt er der meget der skal
bearbejdes .. jeg føler med jer i jeres sorg .. lov mig at I ikke lader
evt. dårlig samvittighed trykke jer .. I har intet af have dårlig
samvittighed over .... og I viste jer så kærlige og trofaste over for
jeres hund at i valgte den for hunden letteste og bedste men for jer
sværeste udvej .. min dybeste beundring for jer .... og så stort
trøsteknus til jer ..
fra Ami

Fra : Smat

Dato : 20-01-03 18:07

Hvis jeg var en hund ville jeg gerne være det hos jer!
Du/I har vist en enorm kærlighed til jeres hunde, I har handlet efter
hvad I mente var bedst for alle. Det er så nemt at sige at I ikke må
have dårlig samvittighed, men ikke desto mindre er det tilfældet.
Ja jeg tænker fortsat på jer og Gina.
Margrethe

http://www.kandu.dk/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-01-03 18:32

Kære Rebekka

Jeg føler virkelig med jer og forstår jeres sorg og savnet af
Gina.
Men ud fra det, du har skrevet, så mener jeg, at I har taget den
helt rigtige beslutning både for Sarah´s og Gina´s skyld.
Jeg synes også, at det var godt I fik det gjort i dag, når nu
beslutningen var taget. Det ville kun trække pinen ud, at vente
til fredag. Og, som du siger, Gina kunne jo helt sikkert mærke at
noget ikke var, som det skulle være.
Men vist er det hårdt, meget hårdt, at træffe den afgørelse at et
elsket dyr ikke skal leve mere. Hvad enten det skyldes sygdom
eller, som I jeres tilfælde, umotiverede angreb på jeres datter.
Jeg håber, at I snart vil komme dertil, hvor I kan tænke tilbage
på alle de gode oplevelser, I har haft med Gina og tænke på hende
med al den kærlighed, hun var værd.
Mange trøstehilsner fra

Eva

Fra : Mallo

Dato : 20-01-03 18:32

> [...]
for,
> at der skulle nå at ske noget alvorligt mellem Gina og Sarah inden fredag.

Kære Rebekka.
Det har altså været noget af en følesesmæssig rutchetur at læse din lange
indlæg! Man må sige, du har taget os (mig) med igennem hele denne svære
process, og nu er det så overstået. :(
I har gjort hele processen til en respektfuld omgang, og husk nu - når
samvittigheden er ved at kvæle dig:
Du/I havde A L D R I G nogensinde tilgivet jer selv, hvis Sarah var blevet
skambidt i f.eks ansigtet næste gang... Hvad skulle I sige til hende når hun
blev stor? "Ja, mor og far prøvede jo at få jer 2 (Sarah, Gina) til at lære
lidt om hiraki mm., men det gik desværre ikke skat.. Beklager.." - Din
datter ville nok have prissat denne beslutning du/I jo så har taget nu.
Pas rigtig godt på hinanden i denne svære tid, og lad høre fra dig hvordan
det går med Bianca.. :)
Hav det rigtig godt og giv Bianca et par godbidder herfra :)
Stort knus fra Mallo.

Fra : BN

Dato : 20-01-03 21:56

Kære Rebekka

Normalt er det hyggeligt, sjovt og lærerigt at være med her i nyhedsgruppen.
I dag var det trist, men samtidig en lettelse. jeg synes det er flot, at I
handlede som I gjorde, og tænkte på jeres barn og hundens bedste. Det er jeg
stor respekt for, og tænker samtidig på, om jeg kunne gøre det samme. Dete
ved man sikert kun, når man står i situationen.
Efter at have læst, at I havde bestemt jer for, at aflive Gina, ringede jeg
til min gode ven fra dyrenes beskyttelse, som har over 50 års erfaringer.
Jeg spurgte hende, om hun evt. kunne finde et hjem til Gina, for dette er
nemlig hendes specialer. Hun mente det ville være synd for Gina at skifte
hjem, når en nu havde haft et kærligt hjem hos jer.
Dette gav jeg hende ret i, men håbede alligevel lidt, at høre, at hun lige
havde et hjem klart. Man vil jo bare prøve at gøre sit yderste for, at ingen
skal lide under opståede problemer, som min ven så også mente, ved at lade
hende aflive.
Jeg håber I hurtigt kan lægge de grimme hændelser bag jer, og tæmke tilbage
på allede dejlige stunder som I har oplevet sammen.

Knus BN og hundekrammer fra Sandra

Fra : BN

Dato : 20-01-03 22:00

Kære Rebekka

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-01-03 22:37

"BN" <sandruz@mailme.dk> skrev i en meddelelse
Man vil jo bare prøve at gøre sit yderste for, at ingen
> skal lide under opståede problemer, som min ven så også mente, ved at
lade
> hende aflive.

<> det vigtigste er at hunden ikke lider .. og hunden lider ikke ved at
blive aflivet .. den får fred .. og bliver ikke udsat for svigt eller
spor .. at lade en hund aflive er for hunden det bedste .. for mennesket
det sværeste .. men hunden fortjerner det for den bedste ....

> Jeg håber I hurtigt kan lægge de grimme hændelser bag jer, og tæmke
tilbage
> på allede dejlige stunder som I har oplevet sammen.

Helt ærligt har du nogensinde oplevet at sige farvel til en hund .. jeg
tvivler . .for så ville du vide at det er en hændelse man ikke hurtigt
lægger bag sig .. tvært om .. man kan... hurtigt begynde at mindes gode
oplevelser/sjove oplevelser osv med sin hund .. men det familien i dag
har været igennem er ikke noget man hurtigt lægger bag sig ... de er
lammede nu .. om et par dage begynder det hel at gå op for dem .. og de
kan begynde at tænke på gode oplevelser med Gina .. men der er stadig
sååååååååååå mange ting der skal bearbejdes og gennemtænkes at det bare
ikke er noget man hurtigt kommer over .. der går uger, måneder ja nåske
et år eller mere inden man er kommet over det den lille familie i dag
har måtte igennem .. min dybeste medfølelse med dem ... ...
en eftertænksom Ami

Fra : BN

Dato : 24-01-03 13:01

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in message
> [...]
> ikke er noget man hurtigt kommer over .. der går uger, måneder ja nåske
> et år eller mere inden man er kommet over det den lille familie i dag

Hej Ami

Ja, jeg har oplevet at sige farvel til en hund. Har også oplevet, at jeg
ikke fik muligheden for at sige farvel, da mine forældre dengang mente, at
jeg var for lille (ca. 8 år) til at kunne forholde mig til situationen.
Tid er et relativt begreb, og bliver derfor tolket forskelligt. Du skriver
et par dage, så begynder det et gå op for dem, hvor de måske mener o et par
uger. Jeg burde have uddybet mig lidt bedre, da der altid er nogle som tror
det værste om én. Sådan føler jeg, at du har gjort om mig! På den anen side,
så kunne du også være i et følelsebetonet øjeblik, hvor duføltedig stødt
over min hilsen, dette er også okay, men så læs det lige igennem en gang
til.
Det jeg mente var, at jeg ønkede for dem, at de hurtigt ville komme tilbage
til dagligdagen, som selvfølgelig vil blive anderledes, end da de havde
Gina, ingen tvivl om det.
Der er utrolig mange ting, som skal bearbejdes, og dette tager tid, og det
er også vigtigt at det tager tid, for ellers kommer det pludselig uventet
tilbage senere. Jeg håber dog for familien, at de hurtigt vil komme til at
tænke tilbage på alle de skønne oplevelser de har haft sammen med Gina, men
dermed ikke sagt, at de så har glemt smerten omkring det at miste og sige
farvel. Jeg føler virkelig med familien, men for deres egen skyld håber jeg
virkelig, at de hurtigt kommer ovenpå igen, således familien kan blive glad
igen sammen med hund og barn

Hilsen BN

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-01-03 22:35

Hej Rebekka

"basse" <garp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> I dag tog vi så den virkelig svære tur til dyrlægen og fik Gina aflivet.

Jeg vil ikke komme med noget langt indlæg, for det har du nok ikke brug for
lige nu, men blot gøre dig opmærksom på at jeg føler med dig/jer. I har
vælgt det rigtige og i må endelig ikke have dårlig samtittighed.

trøste knus fra

Bolette

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 21-01-03 12:13

Hej Rebekka
Jeg har ikke så meget at sige, for det jo allerede sagt.
blot vil jeg gøre opmærksom på at jeg også føler med jer.
Mange venlige hilsner Annelise

---