Rottegift! (Langt)
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 20-01-03 16:15

Rocco kæmper for livet.
Torsdag aften i sidste uge syntes jeg at hans mave var lidt udspændt og han
virkede noget urolig.
Fredag morgen kontaktede jeg så dyrlægen, da jeg syntes at Rocco så værre
ud. Vi fik en tid med det samme, og en bekendt af mig kørte os til dyrlægen.

Dyrlægen kunne ikke umiddelbart sige hvad han fejlede, men hans temperatur
var helt nede på 36.6 C, og hans slimhinder var næsten flomme hvide.

Dyrlægen tog et par blodprøver på ham, for at checke lever, nyre og
bugspytkirtel.

Da jeg bad om hendes ærlige mening om hvad Rocco fejlede, sagde hun at hun
ikke vidste det, men at hun var bange for at det var kræft i leveren.

Men at jeg skulle tage Rocco med hjem, og så ville hun ringe med blodprøve
resultatet senere på dagen. Men at jeg skulle forberede mig på det værste.

Uha, hvor jeg græd. Selvom vi har 4 hunde, så betyder de hver og een meget
for os. Og især Rocco som er min første hund, og hvor jeg var med til hans
fødsel.

Og hvor kan tiden gå langsomt når man venter på så vigtig en afgørelse. I
mellem tiden snakkede min mand og jeg om hvad vi skulle gøre hvis det var
kræft.

Vi var enige om ikke at vente weekenden over, men at lade ham få fred med
det samme.

Så ringede dyrlægen: Leveren havde det godt, ingen tegn på sukkersyge,
nyrerne var oxo oki og vigtigst umiddelbart: INGEN tegn på kræft.

Men hvad fejlede han så?? Han havde det jo stadig ikke godt....Faktisk
værre.

Efter at hun havde konfereret med een kollega var diagnosen klar: Rocco har
fået en forgiftning, og højstsandsynlig af rottegift.

Den eneste behandling hun kunne tilbyde, var at gi' ham nogen piller, der
kunne stoppe den massive indre blødning, som er grunden til hans udspillede
mave, lyse slimhinder og lave temperatur.

Og så måtte vi bare se tiden an.

Det er der vi er nu. Så vidt vi kan vurdere er blødningen stoppet, men Rocco
har kvalme, er træt og har ondt. Ikke meget mad jeg kan lokke i ham og meget
af det kommer op igen. Så i morgen skal jeg hente nogen kvalmestillende
piller til ham.

Og han får 150 mg morfin, fordelt over 3 omgange i døgnet. Lige nu sover han
dybt, for første gang siden i torsdags. Han er totalt væk.

Vi skal skåne ham så meget som muligt: Ingen længere gå-ture. Og forkæle ham
med alle hans livretter, så vi kan få lidt mad i ham. Og helst noget der
stimulerer hans appetit.

Og gendannelsen af blod.

Det har været en meget hård weekend for os alle. Såvel fysisk som psykisk.
Jeg får ikke sovet meget, da jeg vågner bare Rocco er lidt urolig.

VH Pernille

Fra : Camilla Larsen

Dato : 20-01-03 16:56

On Mon, 20 Jan 2003 16:15:05 +0100, "Pernille Lauridsen"
<pl@NOSPAMpraxis-it.dk> wrote:

Puhhhhh sikke da en grim historie Pernille, føler med dig.

Har I nogen teorier om hvordan han er kommet i nærheden af det
rottegift???
--
Camilla

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 23-01-03 21:56

> Har I nogen teorier om hvordan han er kommet i nærheden af det
> rottegift???

Der ligger en forladt gård små 300 m væk, som vi går forbi, når vi skal
hente reklamer små 800 hjemmefra.
I onsdags var vi forbi gården, og Rocco snusede en del rundt på deres gamle
mødding. det er det eneste vi kan komme i tanke om, at der måske lå noget
kasseret rottegift eller lign.

VH Pernille

Fra : Camilla Larsen

Dato : 23-01-03 22:08

On Thu, 23 Jan 2003 21:56:21 +0100, "Pernille Lauridsen"
<pl@NOSPAMpraxis-it.dk> wrote:

> [...]
>mødding. det er det eneste vi kan komme i tanke om, at der måske lå noget

Hejsa Pernille

Håber da sandelig ikke at det er kasseret rottegift, folk burde have
omtanke med sådanne gifte.

Det gør mig ondt at høre om Rocco

--
Camilla

Fra : BN

Dato : 20-01-03 17:28

Hejsa

det var da en grim historie.

Sidste forår gik vi tur i vores kolkonihaves område (har den ikke mere, pga.
flytning), hvor vi fandt en pose, dog uden rottegift. Det var inde i
kolonihavens lukkede område, så vi blev ret foruroligede over, at nogle
havde "glemt" posen. Vi kunne ikke vide, om posens indhold var smuttet ud på
stien, eller om den var tom før placeringen. Vi tænkte meget på, hvordan
vores hund ville reagere ved "smagning", dette har jeg så lige læst nu...
faktisk somjeg regnede med.
Jeg synes folk skulle tage lidt mere hensyn, omkirng hvor de lægger
rottegift ud, netop fordi, at det er så farligt. Det er jo ikke kunfordyr,
at det er farligt, men kan få katastrofale følger hos alle.

Bare lige en lille hilsen for at vi medfølelese for jeres hunds lidelser.

Hilsen BN

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-01-03 17:30

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> writes:

> [...]
> med alle hans livretter, så vi kan få lidt mad i ham. Og helst noget der

I stakler, alle sammen. Sørg for at give ham noget råt oksekød. Der er
masser af jern i og det er det der skal bruges til dannelsen af nyt
blod. Jeg håber at han i det mindste vil drikke, så han får væske nok.

Jeg krydser fingre for jer.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : x Vuf x

Dato : 20-01-03 18:23

20 Jan 2003 17:29:41 +0100, Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
>masser af jern i og det er det der skal bruges til dannelsen af nyt
>blod. Jeg håber at han i det mindste vil drikke, så han får væske nok.

Ja oksekød er vejen. Krydser fingre og tæer.

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-01-03 17:59

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> skrev i en meddelelse
> Rocco kæmper for livet.

Forfærdeligt for jer ... forfærdeligt for Rocco .. føler med jer alle ..
og håber det bedste ...
giv Rocco aer og nus fra mig
og trøstekram til jer ..
fra Ami

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-01-03 18:34

> "Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> skrev i en
meddelelse

Hej Pernille

Sikke en grim historie, stakkels Rocco!
Jeg krydser fingre for, at han klarer sig og snart er sit gamle
frække jeg igen!

mvh Eva

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 20-01-03 23:39

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> wrote in message news:<3e2c1699$0$10996$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Det har været en meget hård weekend for os alle. Såvel fysisk som psykisk.
> Jeg får ikke sovet meget, da jeg vågner bare Rocco er lidt urolig.

Hej Pernille,
det er af afgørende betydning at din hund for væske nok, og det kunne
umiddelbart lyde som om han er så dårlig lige nu, at han ikke selv
ville kunne tage tilstrækkeligt med væske til sig? Får han suppleret
med væske på anden vis? Dyrlægen kan give noget væske ( Nacl, muligvis
suppleret med glucose, hvilket kan hjælpe lidt på trætheden) i huden.
Dvs der kan lægges væske ind, hvorved hunden får en slags pukkel pga
væsken. Dette absorberes i løbet af et par timer. Hvis hunden er meget
dårlig, vil denne metode ikke være nok, og en stærkt dehydreret hund
vil have brug væske her og nu, dvs at der skal gives væske i.v.
Rigtig god bedring til Rocco.

Mvh
Mette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-03 00:10

"Mette N. Sørensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Rigtig god bedring til Rocco.
>
> Mvh
> Mette

Hej Mette

dit indlæg er da både godt og lærerigt hvis ikke man ved noget om emnet
... men helt ærligt så er det altså drøn hamrende irriterende .... og
stik mod alt netettikette at man skal rulle hele vejen ned gennem
Pernilles indlæg for at læse dit svar .. lær da for søren at skære alt
overflødigt væk og kun lade det stå du besvarer .. gode regler siger at
der skal være mere besvaret end det man lader blive stående fra tidl.
indlæg og det lever dit indlæg i al fald ikke op til ... også af hensyn
til de der sidder på alm. modem og skal betale pr minut de er på er det
uhensynsløst for de skal betale for samme indlæg mange gange bare fordi
andre mennesker ikke beskærer ordenligt og overholder netetikette ...
hejhils fra Ami

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 21-01-03 11:21

Så er der bestilt tid til aflivning. I dag kl. 14.15

Damn, hvor er det svært. Først nu forstår jeg rigtigt hvor svær en
beslutning det faktiks er. Og jeg prøver at klamre mig til hvert lille
græsstrå af håb.

Men Rocco har haft en dårlig nat, og da han var ude og nifle kl 3, kolapsede
han på vej ind.

Hans venstre forpote er næsten iskold, hvilket tyder på at blodomløbet er
stadig værre, og han spiser intet. Drikker kun en smule.

Tak for de søde hilsner til mig og Rocco og for de gode råd.

VH Pernille

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-03 11:23

> [...]
> stadig værre, og han spiser intet. Drikker kun en smule.
>
> Tak for de søde hilsner til mig og Rocco og for de gode råd.

Det gør meget ondt at høre.
Det er åbentbart noget man skal passe meget på det med rottegift.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 21-01-03 12:02

Kære Pernille
Hvor er det Dog en sørgelig historie.
Jeg vil bare sige at jeg føler med jeg.
De varmest hilsner Annelise.
> [...]
> stadig værre, og han spiser intet. Drikker kun en smule.
>
> Tak for de søde hilsner til mig og Rocco og for de gode råd.

---

Fra : x Vuf x

Dato : 21-01-03 12:05

Tue, 21 Jan 2003 11:20:56 +0100, Pernille Lauridsen wrote:

> [...]
>stadig værre, og han spiser intet. Drikker kun en smule.
>Tak for de søde hilsner til mig og Rocco og for de gode råd.

Åh nej... Stakkels Rocco og stakkels jer.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-01-03 12:12

Hej Pernille

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> skrev i en meddelelse
> Så er der bestilt tid til aflivning. I dag kl. 14.15

Det gør mig meget ondt at høre, jeg føler med dig/jer

Mange varme trøste knus fra

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-03 14:17

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> skrev i en meddelelse
> Så er der bestilt tid til aflivning. I dag kl. 14.15

Min dybeste medfølelse ..

trøsteknus fra
Ami

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-01-03 14:23

Åh nej, Pernille! Jeg ønsker jer alt det stærkeste! Kan stadig huske ham fra
da vi var oppe ved dig... Sikke da en forfærdelig måde at miste ham på!
Håber i kommer stærkt igennem det! Nu kan han og Gizmo lege i dyrehimlem!

Mange kærlige trøste-tanker fra Vejen.

Rinnie

Fra : Musen

Dato : 21-01-03 16:00

Hvor er det trist at høre. Det gør mig virkelig ondt.

Kærlig hilsen Musen

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 21-01-03 16:55

Åh, din stakkel....

Du milde, hvor er det dog trist, at læse herinde for tiden.

Føler virkelig med både dig og Rebekka.

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 18-02-03 21:26

Dette er en meget trist historie og jeg kan sige at hvis land manden har
smidt gift på mødningen er han ikke kun uforsvarlig men bryder også loven,
ja han kan selvfølgelig sige at hunden intet havde at gøre på hans mødning.
Nu arbejder min man med rotte gift hver eneste dag og det må ikke bare
smides sådan frit i naturen der er strenge regler som siger at den skal
lukkes forsvarligt inde og helst med lås på.

Beklager denne hunds lidelser meget, ja og familien!!! Skulle nogen en anden
gang kommer ud for det samme så er det behandling med K vitamin som skal
bruges for at stoppe det igen. Selvfølgelig er en hurtig behandling meget
vigtig.
Jeg håber ikke nogen skal udsættes for dette igen, men dette var ment som et
lille råd, hvis nogen skulle støde ind i nogen som kommer ud for det samme.

Hilsen Sanne

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 19-02-03 09:55

On Tue, 18 Feb 2003 21:25:46 +0100, "Sanne Schmidt"
<sannefjern@spamsilver-heart.dk> wrotd:

> [...]
>lille råd, hvis nogen skulle støde ind i nogen som kommer ud for det samme.

,,,,,,,,,,havde hunden spist rottegift ? hvad var symtomerne ? og
k-vitamin det er vel kun dyrlægen der kan behandle med det ik ? eller
hvad ?

De kasser hvor rotten kan løbe ind og spise giften og så ud igen er
heller ikke så smarte da rotten jo bliver meget syg og gemmer sig og
dør et sted bagefter , jeg kender en der lige har brækket gulv op i en
hel lejlighed da der lå et par døde rotter under gulvene og rådnede ,
så det kan være en dyr historie at sætte de lukkede kasser op også ,
bare et lille sidespring.

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George.

DOG FIGHTING

"The moral progress of a nation can be judged by the way it treats its animals" - Gandhi