Hunden glider
Fra : Kim Christensen

Dato : 20-01-03 14:58

Min gamle hund på snart 13 år er ikke helt sikker på bnene længere.
Han løber fint på ru underlag, men har det med at gå på maven som
bambi på linoleum, eller glatte fliser. Trædepuderne virker hårde, og
giver ikke sikkert ikke meget hold på glat underlag ("sommerdæk"). Kan
jeg smøre poterne med noget der giver ham bedre skridsikkerhed? Alm
potevoks hjælper ikke noget videre.

hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-03 15:04

"Kim Christensen" <nemoris@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> giver ikke sikkert ikke meget hold på glat underlag ("sommerdæk"). Kan
> jeg smøre poterne med noget der giver ham bedre skridsikkerhed? Alm

Desværre lyder det nu lidt som svage hofter (HD), jeg mener at hundens
problem er det modsatte af det du skriver: den står godt fast på ru
overflader, fordi trådepudens friktion forhindrer hoften i at skride ud. Når
så hunden går på glat gulv kan hoften ikke holde benene sammen, og så kommer
"Bambi-syndromet".

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 21-01-03 11:39

Hej Kim
Nu ved jeg af gode grunde ikke hvor stort gulvareal vi snakker om.
Men vi har laminat på køkkengulvet, og det kan Bella ikke stå fast på.
Vi har løst problemet ved at købe nogle løbere i jysk sengetøj, og lagt
skridsikker måtter under, så nu kan hun fint færdes i køkkenet også..
Mange venlige hilsner Annelise.

---

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-01-03 10:30

> [...]
> Vi har løst problemet ved at købe nogle løbere i jysk sengetøj, og lagt
> skridsikker måtter under, så nu kan hun fint færdes i køkkenet også..

Køkkenet er ikke det værste sted. Det største problem er et par
trappetrin udenfor. Nu har jeg fået fat på noget selvklæbende
skridsikkert bånd som bl.a. bruges på lystbåde. Det skulle kunne holde
til vand, skulle man jo tro. Det skal bare sættes på når trappen er
helt tør, så nu må jeg så se om vejret holder... Problemet med min
"gamle" hund er at han har så forbandet travlt at trappen helst skal
tages i ét spring.
På den anden side er jeg da ikke spor ked af at have en snart 13 år
gammel hønsehund der løber med på cykelture, ca 5-6 km dagligt, og
tosser rundt ved stranden efter sin bold.

Hilsen Kim

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 22-01-03 10:58

Hej Kim
Det lyder som en god løsning.
Det da dejligt at høre at en hund på 13 kan have så meget energi.
Den ældste hun jeg har haft blev kun 9, så jeg kan godt misunde dig alderen.
Vi har snakket om at finde en anden race ind newfoundlænderen men det
svært, for deres tempermang passer så perfekt til os.
Venlig hilsen Annelise

> [...]
> gammel hønsehund der løber med på cykelture, ca 5-6 km dagligt, og
> tosser rundt ved stranden efter sin bold.

---

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-01-03 19:39

> [...]
> Vi har snakket om at finde en anden race ind newfoundlænderen men det
> svært, for deres tempermang passer så perfekt til os.

Det er da rart med en gammel hund der kan det hele, også klatre i
træer. De ruhårede hønsehunde er lige krudtede nok, når de er yngre en
6 kræver de enorme mængder motion og motivation, mere end border
collie og det siger ikke så lidt. Min næste hund skal nok være noget
"andet en ruhår". Jeg elsker irkse ulvehunde, men de er ældgamle
allerede når de er 6 år, så det bliver det nok heller ikke.
De ruhårede er dejlige, de fælder ikke meget, og det eneste man skal
bruge dyrlægen til er at lappe poter efter "potespin" og
bremsemanøvrer der ligner noget fra en amerikansk film. (R)ukrudt
forgår ikke.

Hilsen Kim

Fra : Pia J

Dato : 22-01-03 12:29

> [...]

> trappetrin udenfor. Nu har jeg fået fat på noget selvklæbende
> skridsikkert bånd som bl.a. bruges på lystbåde.

Det brugte vi på vores lakerede trappe i lejligheden, det hjalp både hundene
og undertegnede fra at ryge på r.. og albuer og slå os halvt fordærvede,
hvad et par dybe ridser fra før tapen kunne vidne om. (45 kg hund der
bremser med neglene)

:Pia

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-01-03 19:33

> [...]
> og undertegnede fra at ryge på r.. og albuer og slå os halvt fordærvede,
> hvad et par dybe ridser fra før tapen kunne vidne om. (45 kg hund der

Jeg ser også frem til at bruge den omtalte tape. Nu var trappen lige
ved at være tør nok - men ikke helt - og så regner det igen. Øv.

Hilsen Kim