Re: Farvel mikkel/ må jeg få indført et or~
Fra : Pierre Roland

Dato : 20-01-03 14:15

Jeg er ny i denne gruppe, faktis første gang idag. det første indlæg jeg
læste var "MÅ JEG FÅ INDFØRT ET ORD", det var godt skrevet af Helle og jeg
blev nysgerrig hvad det var der var sket med hendes kat.
Så jeg gik igang med at lede efter den anden tråd, og jeg kan godt forst at
Helle valgte at starte for fra, for F... den er lang og overskulig. jeg
læste kun helles indslag + det første svar, og så skriver fordi at Helle
omtaler hendes kat som en MCO, hvad er det? En race kat som jeg kunne forstå
på det første svar fra Elwart.Men hvadfor en?????

Helle jeg føler med dig da min mor lige har fået aflivet sin angoarkat
(håberat det erstaver ok) idag pga. sygdom.
Så skriver du at du ikke har råd til en ny race kat, jeg har 2 små hun
persere som jeg længe har tænk på at finde en han perser til.
hvis du hjælper med at finde den rette perser han til mine små katte ( den
ene er blåcreme og den anden er sort silvershaded som stamtavlen kalder dem
jeg siger nu bare at den ene er grå og den anden hvid) så vil jeg her med
donnere 1-2 stykker efter dit valg.

Har det din interesse så skriv til mig på mail pierre-roland@stofanet.dk

Hilsen

Pierre

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-01-03 14:21

On 20/01/2003 14:15, in article
3e2bf65f$0$24674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, "Pierre Roland"
<pierre-roland@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> omtaler hendes kat som en MCO, hvad er det? En race kat som jeg kunne forstå
> på det første svar fra Elwart.Men hvadfor en?????

MCO står for Maine COon
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Pierre Roland

Dato : 20-01-03 14:25

Og hvad er detså for en kat, har du et link så jeg kan se et billede?

Pierre

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 20-01-03 14:29

hejsa

du kan se en her http://www.wytopitlock.dk/
VH
Sanne

Fra : Ida

Dato : 20-01-03 14:27

--
"Pierre Roland" <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvad er detså for en kat, har du et link så jeg kan se et billede?
>
> Pierre

Hej Pierre og velkommen til denne NG

Vi er flere herinde som har MCOs og du skal være velkommen til at se et par
af slagsen på min side www.maine-coons.dk

Ida

DK CorkyCoon

Fra : Steffler@Home

Dato : 20-01-03 22:50

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> wrote in message

> Hej Pierre og velkommen til denne NG
>
> Vi er flere herinde som har MCOs og du skal være velkommen til at se et
par
> af slagsen på min side www.maine-coons.dk

Lige et hurtigt sp.. Hvordan kommer man på navne til
racekatte ?... Er der en speciel opskrift eller hur ?

Mvh

Steffen

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-01-03 23:11

> Lige et hurtigt sp.. Hvordan kommer man på navne til
> racekatte ?... Er der en speciel opskrift eller hur ?

Mange racer er opkaldt efter det område, de stammer fra
Korat - stammer fra Korat plateauet i nordøst Thailand
Siameser - stammer fra Siam (Thailand)
Burmeser - stammer fra Thailand (Burma)
Japanese Bobtail - stammer fra Japan
British Shorthair - stammer fra UK
Russian Blue - stammer fra Rusland
Osv osv

Nogle af de "fabrikerede" racer har fået navne, der kombinerer navnene på de
racer, de er blandinger af... For eksempel Burmilla - Burmeser og Chinchilla
(Perser)

Fra : Ida

Dato : 20-01-03 23:18

--
"Steffler@Home" <steffen.hansen@SPAMFILTEREDdba.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> par
>
> Lige et hurtigt sp.. Hvordan kommer man på navne til
> racekatte ?... Er der en speciel opskrift eller hur ?

Hej igen *S*

Der er ikke - hvad jeg ved af - nogen speciel opskrift, når det gælder
navngivning af de kære små. Nogle vælger at navngive deres kuld efter
alfabetet : 1. kuld starter alle med A 2. kuld med B osv. Det gør det nemt
at huske hvilket kuld killingerne er fra, hvis man støder på dem senere og
er i sig selv ret smart *s*
Jeg har valgt at finde mine navne forskellige steder indefor mytologi,
historie, religion, astrologien og så lige et "ninja-kuld", men det er en
anden historie
Jeg vil gerne give mine killinger nogle navne med betydning fx hedder en af
mine killinger Lazarus, fordi han nær døde fra os, men "opstod" med vores
hjælp. Den fuldblå hankilling hedder Galahad, da det betyder "hår som regn"
Jeg har forskellige sider på nettet, hvor jeg henter min inspiration og har
chatvenner rundt omkring i verden, som hellere end gerne vil komme med
forslag til kattenavne på deres eget sprog - herfra fx Miyukki, som er
Japansk og betyder "smuk morgensne" *s*

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-01-03 14:51

On 20/01/2003 14:24, in article
3e2bf896$0$24672$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, "Pierre Roland"
<pierre-roland@stofanet.dk> wrote:

> Og hvad er detså for en kat, har du et link så jeg kan se et billede?
>
> Pierre

Undskyld, selvfølgelig skal du have et link med info Jeg henviser til
MCO klubben http://www.mainecoonklubben.dk/

Fra : Helle

Dato : 20-01-03 17:10

KLIP

> [...]
dem
> jeg siger nu bare at den ene er grå og den anden hvid) så vil jeg her med

Hej Pierre.
Tak for din støtte og tak for tilbuddet om en perserkilling. Nu er jeg
desværre ikke til persere men dit tilbud er meget pænt og sødt af dig.

Mvh Helle