Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digitalt kamera for 699 kr.
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-03-01 14:52

Så er det ganske vist....!

- på forsiden af Fakta's reklame, som er gældne fra 12/3 til 18/3, er
der et slagtilbud, på et PenCam 3IL digital kamera til 699 kr., så nu
kan alle være med....

Så vi må nok forberede os på nybagte PenCam ejere, der skal have gode
råd og hjælp.....

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : P.C.

Dato : 10-03-01 15:26

Hi.

Niels Ebbesen skrev i meddelelsen <3AAA318B.3EC92F2A@niels-ebbesen.net>...

> [...]
>kan alle være med....
>
>Så vi må nok forberede os på nybagte PenCam ejere, der skal have gode

Ja, ----- og det spørgsmål vi så må forvente er nok " hvorfor er der en næse på
alle mine billeder" :))
(forsøg på en vandet vittighed).
P.C.

Fra : Langgaard

Dato : 10-03-01 17:16

Hej

Jeg skal bruge et kamera til at fotografere ting (fotoudstyr) som jeg gerne
vil sælge over nettet.
Spørgsmålet er om dette PenCam kan gå tæt nok på.

Prisen passer mig, men er det omtalte kamera velegnet ?

Det lyder som om du ved noget om dette !

På forhånd tak.

--
Venlig hilsen

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

PS: Jeg samler på gamle kameraer og udstyr, har du noget ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-03-01 18:53

Langgaard wrote:

> Hej
>
> Jeg skal bruge et kamera til at fotografere ting (fotoudstyr) som jeg gerne
> vil sælge over nettet.

Hvor store billeder vil du lave, det PenCam der er på tilbud er en ældre
model, og dets opløsning er så vidt jeg husker under 400 x 300 pixel, og
det har ikke en skærm, kun en søger, og det har vist kun fast RAM, så
der er nok ikke mulighed for løse momorycards.

> Spørgsmålet er om dette PenCam kan gå tæt nok på.

Det ved jeg ikke, det er faktisk ret vanskeligt, at finde reele data om
det pågældne kamera.

> Prisen passer mig, men er det omtalte kamera velegnet ?

Du skal nok ikke forvente mere af et PenCam, end du gør af et Kodak
Istermatic, og så kan du jo gøre op med dig selv om det er godt nok.

> Det lyder som om du ved noget om dette !

Sidste gang du rejste spørgsmålet om et billigt digitalt kamera, postede
jeg faktisk et link til http://www.aiptek.com og http://www.handelskartellet.dk

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-03-01 19:10

Langgaard wrote:

> Prisen passer mig, men er det omtalte kamera velegnet ?

Jeg har fundet flg. data på det pågældne kamera, jeg savner bl.a.
oplysninger om CMOS'ens følsomhed og farve-dybden, men det er nok ikke
værd at reklamere med.

PenCam Trio

System Requirements:

Microsoft Windows 98/ Windows ME/ Windows 2000 P 200 MHz (or equivalent)
32 MB of RAM (64 MB recommended) Video card with 2 MB of RAM for minimum
16 bit (High Color) display 4X speed CD-ROM An available USB port

Specifications:

Sensor Type: CIF (352 x 288) CMOS
Interface Type: USB
Image Performance: 9 fps for CIF (352 x 288)
for Video Stream: 20 fps for QCIF (176 x 144)
Memory and Images: built in 8 MB of SDRAM 80 pictures for CIF (High
Resolution) 320 pictures for QCIF (Low Resolution)
TN LCD Display:
Hr- CIF Mode
Lr- QCIF Mode
Battery Low Status- Display Blinking
St- Self Timer (10 seconds)
Ct- Continuous Mode (Shooting Video)
CL- Clear All Pictures

Dimension: 4.9" x 1.2" x 0.8"
Battery: AAA x 2 Alkaline Batteries
Battery Capacity: Continuous Snapshots for 2 hours, Stand-by can work
about 2 weeks

USB Power: When connected to USB port, the camera can drive power from PC
View Angle: 54 degrees
Effective Focal Length: 5.6mm
Software Support: Microsoft Windows 98/ Windows ME/ Windows 2000

PC Camera- Attach the camera to your system using the supplied USB
cable. Then open any of the video-based programs included to use the
PenCam as a PC camera. Try using it for video-conferencing in a program
like Microsoft NetMeeting

Digital Camera- You can take the PenCam with you anywhere. Take
snapshots in either high resolution, or low resolution. In Hr, you can
take up to 80 snapshots. In Lr, you can take 320 snapshots. After
downloading the pictures taken, you can edit any of the photos.

Digital Camcorder- You can also take video with your PenCam.
In high resolution, you can take up to 32 seconds of video. In
low resolution, you can take up to 40 seconds of video.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 10-03-01 18:45

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message news:3AAA318B.3EC92F2A@niels-ebbesen.net...

> - på forsiden af Fakta's reklame, som er gældne fra 12/3 til 18/3, er
> der et slagtilbud, på et PenCam 3IL digital kamera til 699 kr., så nu
> kan alle være med....

Vidste ikke de havde en 3IL model .. mon ikke der er tale om deres 3 in 1 (klassikeren med 1-tallet der blev til et l) one-fidus
("Pencam Trio"), som der er specs på og billeder af her:

http://www.aiptek.com/Products_PenCam-Trio.htm
(el. http://www.pencam.co.uk/)

Kvaliteten af billeder er som antydet, ikke (og heller ikke ikke efter min mening) overbevisende, eksempler på streams og billeder
kan fx ses på:

http://www.troutman.org/pencam.shtml

En anden sjov ting er tweakningen af stats på det - det her er søreme et PenCam 64Mbit! (i stedet for at skrive 8MB intern memory
... )

// Step