Når man sætter et excelark i FP2000....
Fra : Hansen

Dato : 20-01-03 12:58

Hej ng.

På en side lavet i FP2000 vil jeg gerne indsætte et stykke af et excel
regneark. Ikke for at det skal regne, men fordi det er lettest at have
dataene heri.

Jeg har prøvet at se om jeg kunne se det på en computer uden excel
installeret.
Det var ikke muligt. Findes der noget som jeg kan gøre for at alle kan se
det jeg har lavet som et excel ark i en webbrowser?

Hvad kan jeg gøre?

Mvh

Poul

Fra : hcma

Dato : 20-01-03 14:16

"Hansen" <pehansen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var ikke muligt. Findes der noget som jeg kan gøre for at alle kan se
> det jeg har lavet som et excel ark i en webbrowser?

Tegn en tabel og sæt dine data deri, hvis du ikke skal regne på dem. Du kan
med fordel benytte "blyanten" pog tegne en stor encellet tabel, og så igen
med blyanten opdele den i det antal kolonner og rækker du vil have.
m v h
HC

Fra : ha

Dato : 20-01-03 14:24

> Hvad kan jeg gøre?

Hvis det ikke er data der løbende skal udskiftes, kan
du jo lave et skræmprint af dit excel-ark og indsætte
det som et billede på hjemmesiden.

mvh
ha

Fra : Hansen

Dato : 20-01-03 14:55

Ja, jeg har også sat et billede ind. Jeg syntes bare at det er smart at
kunne redigere sine data i Excel og så copy dem ind.
Derudover havde jeg en formattering med forskellig baggrund og yderligere en
scrolle down så arket var langt selv om man kun kan se et par linier på
websiden

Mvh

poul

Fra : Torben Olsen

Dato : 20-01-03 15:17

> [...]
en
> scrolle down så arket var langt selv om man kun kan se et par linier på

Så vidt jeg kan se så kan man i Excel gemme sit regneark som en Web-side har
du prøvet det?
MVH
Torben

Fra : Hansen

Dato : 20-01-03 15:25

Ja det har jeg prøvet, men det kræver åbenbart at den der skal se siden har
excel installeret samt at man har installeret MS Webcomponents.

Det var nemlig den løsning jeg helst ville have.

Mvh

Poul

Fra : Viggo

Dato : 20-01-03 18:17

> [...]
> Det var ikke muligt. Findes der noget som jeg kan gøre for at alle kan se
> det jeg har lavet som et excel ark i en webbrowser?

http://www.jak.dk/forening/blad03/z1-03_regnskabstal.htm ser det for mig
i Frontpage helt ud som en tabel - kan den heller ikke ses uden Excel? Det
er et Excel ark kopieret ind på en htm-side.
Vh
Viggo

Fra : Hansen

Dato : 20-01-03 22:58

Jeps det virker. Der er noget i den retning, og den virker uden at have
excel i computeren.

Det gør så bare at jeg ikke kan have excelarket lagt ind som en slags
"rulleliste" under nogle billeder.

Jeg må klare det på anden vis i stil med Viggos

Tak til alle

Mvh

Poul

Fra : Ulrik Friis

Dato : 20-01-03 23:07

> [...]
>
> På en side lavet i FP2000 vil jeg gerne indsætte et stykke af et excel
> regneark. Ikke for at det skal regne, men fordi det er lettest at have

I den html fil du vil have vist dataene fra regnearket i, indsætter du
følgende, præcist der hvor regnearket skal vises:

<!--##Tabel##-->

I regnearket afmærker du det, der skal vises på websiden.
Filer => Gem som HTML... en guide dukker frem.
Guiden viser dig 4 dialogbokse:
1. Bekræfter data, klik Næste
2. Markér 'Sæt de konverterede data ind i den eksisterende HTML fil...' klik
Næste
3. Her skal du angive din webside med <!--##Tabel##--> kode i. Sæt prik i
'Åbn filen fra FrontPage web-stedet'. Adressen skal angives som en URL altså
http://sti
4. Resultatet skal gemmes. Sæt prik i 'Føj resultat til FrontPage
web-stedet' og giv filen et nyt navn. Hvorfor? Fordi du ved en opdatering
ikke skal lave en ny fil med <!--##Tabel##--> kode i. Du kan bruge den du
allerede har oprettet.

Guiden husker disse indstillnger, så en opdatering går hurtigt.

mvh

Ulrik

Fra : Hansen

Dato : 21-01-03 08:07

Det lyder spændende. Må jeg lige prøve.

Virker det i FP/Excel 2000?

Mvh

Poul

Fra : Hansen

Dato : 21-01-03 23:50

Ups, det kræver vel at man har FP understøttelse på sit web eller hvad???

Det har jeg ikke pt.