Senge i campingvogne, hvorfor?
Fra : Pipeline

Dato : 20-01-03 00:54

Jeg var lige et smut i Bella med nogle venner for at se lidt på nyhederne.
Stor var min forbløffelse over at se at der i (næsten) samtlige campingvogne
er faste senge?
Jeg kan simpelthen ikke se det praktiske i at have en dobbeltseng i en
campingvogn, medmindre man kun er 1-2 personer. Og selv i den situation
ville jeg da nødig undvære fleksibiliteten en ekstra siddegruppe giver. Hvis
man ikke gider at rede sengen kan man jo bare trække døren/forhænget for?

Hvad synes I, om denne sengetrend?

MVH
Pipeline

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-01-03 01:11

Pipeline <exciter@tiscali.dk> skrev:

[ ... ]> Hvad synes I, om denne sengetrend?

Vi er utrolig glade for vores soveværelse i vores Adria 562! Vi vil
ganske enkelt ikke undvære det mere (vi er fastliggere).

--
Se også min hjemmeside om Bibel og kristendom:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 20-01-03 01:48

> Hvad synes I, om denne sengetrend?
>
> MVH
> Pipeline

Vi havde i 4 år en cv med 2 siddegrupper hvor vi redte seng op hver aften,
har for 3 år siden anskaffet en vogn med 2 enkeltsenge og vil på ikke noget
tidspunkt bytte tilbage.

De væsentlige ulemper for os med siddegruppe der skal opredes er:
Jeg føler vognen roder hvis ikke sengen er fjernet og siddegruppen brugelig.
Det er besværlig at rede op og fjerne igen.
Sengetøjet optager magasinplads.
Hynderne får med tiden en forskellighed i hårdhed, og det kan mærkes
Der skal en tyk rullemadras til for at man ikke mærker hyndernes samlinger.
og mange mange flere ting .

Fordele for os med enkeltsenge.
Soveafdelingen ser altid pæn ud.
Sengene står efter en lang feriedag indbydende og er lige til at smutte i
efter sengetæpperne er fjernet.
Supergode springmadrasser med en god hvilekomfort.
Sengen kan bruges straks til et hvil undervejs, man skal ikke til at ændre
noget.
Under sengene har vi 2 store og dejlige magasiner hvor sengetøj ikke fylder
op.

Jeg kunne nævne mange andre fordele som vi skønner på, men der er sikkert
også nogen der mener det helt modsatte af mig, vi har jo alle forskellige
behov og krav til cv.

Vi er meget glad for vores sengevogn, og det er det helt rigtige for os.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : PHK

Dato : 20-01-03 10:38

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var lige et smut i Bella med nogle venner for at se lidt på nyhederne.
> Stor var min forbløffelse over at se at der i (næsten) samtlige
campingvogne
> er faste senge?

Da vi købte campingvogn i 97 fik vi at vide at folk gad ikke rede seng.

Går man i seng på forskellige tidspunkt, så er det ret smart med en seng i
stedet for at man skal til at rede op. Og hvad laver ægtefællen så når den
ene er gået i seng, måske er der ingen rundsiddegruppe tilbage (afhængig af
campingvogn, jeg ved det :)).

--
_
|_|

Fra : Thore Sorensen

Dato : 20-01-03 12:15

On Mon, 20 Jan 2003 00:54:28 +0100, "Pipeline" <exciter@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>man ikke gider at rede sengen kan man jo bare trække døren/forhænget for?

Vi er kun to. Har enkeltsenge på langs foran, siddegruppe til 2 (nogen
kalder det 4...) på midten og køkken/toilet bagi. Jeg synes det er
rigtig lækkert, at sengen altid er klar...så kan man tage en på øjet
uden at bygge hele vognen om...:)

Desuden er de store magasiner under sengene tilgængelige til mere
permanente ting som fortelt (som vi ikke bruger så tit, da vi har Fiamma
markise monteret i teltskinnen), vinkasse :), bord/stole undervejs,
vasketøj på ferier osv,...

Hvis konen vil i seng før mig, (eller omvendt ) kan hun jo bare gøre
det..:)

Så er man kun to er det efter min mening ideelt, er man kærnefamile på
3½ kan det selvfølgelig blive et problem...:(

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Pipeline

Dato : 20-01-03 14:26

Tak for Jeres gode svar! Den ekstra magasinplads, samt spingmadras er da
rigtigt gode argumenter jeg ikke havde tænkt på. Jeg undrer mig dog stadig
over det spinkle udvalg der var i Bella uden senge. For hvor skal ungerne
spille/tegne etc. når der bliver dækket bord eller forældrene læser
Berlingeren?
Nå, men indtil videre er jeg selv på teltstadiet, fik købt det blå Outwell
Windfield Plus (messetilbud) til mig og knægten. Bare det dog snart er
sommer!

MVH
Pipeline

Fra : PHK

Dato : 20-01-03 16:14

> [...]
> over det spinkle udvalg der var i Bella uden senge. For hvor skal ungerne
> spille/tegne etc. når der bliver dækket bord eller forældrene læser

Ude i forteltet ;)

> Nå, men indtil videre er jeg selv på teltstadiet, fik købt det blå Outwell
> Windfield Plus (messetilbud) til mig og knægten. Bare det dog snart er
> sommer!

De må til at holde den messe i Jylland først ;)

--
_
|_|

Fra : T. Hartung

Dato : 20-01-03 17:12

> [...]
> over det spinkle udvalg der var i Bella uden senge. For hvor skal ungerne
> spille/tegne etc. når der bliver dækket bord eller forældrene læser

Næ hov - så skal du have en køjevogn med eks. eget børneværelse. Har man
køjer på langs af vognen er der meget gulvplads og en lille sidegruppe
modsat der kan redes op til dobbeltseng. Jeg ved godt at vognen nu er ca.
5,3 - 5,5 m lang, men det er sagen har selv en på 9 år

mvh
T. Hartung

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 21-01-03 06:22

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
For hvor skal ungerne
> spille/tegne etc. når der bliver dækket bord eller forældrene læser
> Berlingeren?

Man har forteltet, - hos os er det der vi dækker bord og spiser alle
måltider, og skulle det være regnvejr er der plads til ungerne ved bordet i
rundsiddegruppen hvor de hygger sig med at være med til madlavningen. Er
det varmt elsker de at få badedragt på og lege ude i regnvejret.

Vi har i flere år haft vores 2 pige børnebørn med en uge hver sommer, og de
har slet ikke tid til at sidde inde og lege.

Da vi kun havde 1 barnebarn fik jeg min mand til at lave en lamelbund der
passede til mellemrummet mellem vores enkeltsenge, den blev lagt så den
hvilede på kanten af sengene, jeg fik et stykke godt madrasskum skåret til,
så det passede nøjagtig, sengene blev så til en stor doppeltseng hvor der er
god plads til 2 voksne og et barn, når vi kørter ned gennem Europa lader vi
det være som det er i dagtimerne så vi alle tre kan tage et hvil uden at
rede op, men når vi kommer frem og skal være fast et sted bliver det fjernet
om morgenen og er lige til at putte i de rummelige magasiner, og både hurtig
og nemt at montere igen.
Lamelbunden bliver stadig brugt når vi kun har et barnebarn med.

Venlig hilsen
Bente Jørgensen

Fra : T. Hartung

Dato : 21-01-03 18:08

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> For hvor skal ungerne
>
> Man har forteltet, - hos os er det der vi dækker bord og spiser alle
> måltider,

jo jo men det er sku' koldt i november - i forteltet uden gasvarmeovn - er
man normade ejer man måske ikke engang en sådan.

> [...]
> passede til mellemrummet mellem vores enkeltsenge, den blev lagt så den
> hvilede på kanten af sengene, jeg fik et stykke godt madrasskum skåret

kom ikke her og sige at campister ikke er opfinsomme
God idé !! og CV er uden store ændringer som reducere prisen ved salg

mvh
T. Hartung