MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp: jeg har installeret media player 9 ~
Fra : Carlo Pedersen

Dato : 20-01-03 06:25

Hjælp.
Jeg er blevet lokket til at installere media player 9 og den har gjort sådan
at jeg ikke kan se nogle af mine DIVX film og næsten låser maskinen når jeg
forsøger at bruge den.
Hvordan fjerner jeg den igen.
Jeg har prøvet at fjerne windows komponenten media player , genstarte og
installere den igen, men det er media player 9 der kommer frem,

PLEASE hjælp mig

På forhånd tak Carlo

Fra : ASKF

Dato : 20-01-03 09:35

Carlo Pedersen ytrede sig i
<3e2b881d$0$71670$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>Jeg har prøvet at fjerne windows komponenten media player , genstarte og
>installere den igen, men det er media player 9 der kommer frem,

Nu skriver du ikke hvilken Windows version du benytter, så du får et
svar til XP og Me (da der ikke skulle være problemer for 2K/98):
Brug Restore funktionen, hvis du ikke har slået Restore fra, sætter MP9
automatisk et Restore Point ved installationen, og du skal blot retunere
til tilstanden før installation af MP9.

Jeg havde samme problem som dig og var glad for at jeg huskede at slå
Restore funktionen til igen, inden jeg installerede MP9 på XP. Desværre
skulle jeg have gjort det allerede inden jeg installerede updaten til
div. codecs. Jeg kunne dog fint få alle codecs til at virke igen (via
geninstallation af nogle), efter at have fjernet MP9.
MS nævner også selv at det er Restore funktionen der skal benyttes
(eller de gjorde i hvert fald opmærksom på det da den lå som beta).
<http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/player/readme.aspx#removeplayer>
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Carlo Pedersen

Dato : 20-01-03 17:26

Hvor finder jeg denne restore point og hvis jeg ikke har slået det til
hvordan gør jeg så for at få den fjernet.alting virkede så fint iden media 9
Det er XP jeg kører

HULK HULK

carlo

Fra : Alan

Dato : 20-01-03 19:08

"Carlo Pedersen" <carlo_p@privat.dk> wrote in message
> Hvor finder jeg denne restore point og hvis jeg ikke har slået det til
> hvordan gør jeg så for at få den fjernet.alting virkede så fint iden media 9
> Det er XP jeg kører

Hej, jeg bruger Engelsk version af Windows XP, så du får stien på engelsk.

start==>all programs==>accessories==>system tools==>system restore

Klik eventuelt et tomt sted på dit skrivebord og tryk på F1, så kommer Windows
indbyggede hjælp op og du kan lave en søgning på 'System Restore' eller
'Systemgendannelse'(tror jeg nok det hedder i DK versionen) så kan du læse alt
om den funktion.

Højreklik på 'My Computer' og vælg 'Properties(egenskaber på dansk)' og klik på
fanebladet 'System Restore(systemgendannelse på dansk tror jeg nok)' her kan du
slå system restore fra/til.

Som ASKF var inde på, hvis det ikke var slået til da du installerede WMP9 så har
du desværre ikke den mulighed, men jeg krydser fingere for dig.

Jeg kan iøvrigt anbefale af du laver et Restore point før du installerer et
program i tilfælde af at det skulle skabe problemer du ikke kan løse på anden
vis, så kan du nemt gendanne til før installationen. Det er ikke alle programmer
der selv automatiskt laver et restore point ligesom WMP9 gør, det hører faktiskt
til sjældenthederne.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Alan

Dato : 20-01-03 10:46

> [...]
> at jeg ikke kan se nogle af mine DIVX film og næsten låser maskinen når jeg

Prøv at afinstallere alle dine codecs, installer dem igen og se om Media Player
9 nu kan afspille de DivX kodet film du har problemer med.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Madsen

Dato : 20-01-03 11:44

Carlo Pedersen skrev:

> Jeg er blevet lokket til at installere media player 9 og den har
> gjort sådan at jeg ikke kan se nogle af mine DIVX film og næsten
> låser maskinen når jeg forsøger at bruge den.

Ud med Nimo Codec Pack og ind med DivXTotalPack i stedet. :)
Nej, jeg ved jo ikke hvilke codecs du har installeret, men det kan
godt være Nimo Codec Pack som laver rod med MP9, for jeg har selv
oplevet det (også med 8'eren for øvrigt), så jeg ville prøve det
samme som Allan foreslår i <news:b0ggrj$22du$1@news.cybercity.dk>.

Madsen.

Fra : Carlo Pedersen

Dato : 21-01-03 21:01

Genialt.

Mange tak for alle svarene, mediaplayer 9 er nu væk og alt virker lige som
det skal igen,

Sikke en dejlig dag

Mvh
En taknemlig Carlo