MS Windows
briani 27239
Slukke computeren, uden at trykke på knapp~
Fra : Lars Engbork

Dato : 19-01-03 19:53

Hey allesammen...

Hvordan får man ens computer til at slukke automatisk når man trykke
sluk computer!

Uden at man bagefter skal slukke for computeren manuelt nede på tænd
sluk knappen!

Jeg kører XP...

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 20:00

slet BSNMO skrev:

> Hvordan får man ens computer til at slukke automatisk når man trykke
> sluk computer!

Kontrolpanel > Strømstyring > APM > Flueben i 'Avanceret strømstyring'.

(Vi mangler efterhånden en FAQ til denne gruppe, gør vi ikke?).

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-01-03 20:03

> Kontrolpanel > Strømstyring > APM > Flueben i 'Avanceret strømstyring'.

Og så kan han nøjes med at trykke på powerknappen.... så lukker skidtet selv
ned

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-01-03 20:24

Bjarke Hansen 's insignificant opinion was stated in:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Og så kan han nøjes med at trykke på powerknappen.... så lukker
> skidtet selv ned

Hmm sådan ser mit kontrolpanel ikke ud ?
Har fanen strømstyrings modeller som styrer standby, sluk for skærm/hd
fanen avanceret hvor jeg kan vælge hvad der skal ske når jeg trykke på
afbryder og dvale knappen.Udover det er der dvale / ups fanerne.

Sikker på den forklaring er til XP ? Kører selv XP Pro, men erindrer ikke
nogen forskel i home..kan jo tage fejl..

/Sune

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 20:40

Sune Storgaard skrev:

> [...]
> skærm/hd fanen avanceret hvor jeg kan vælge hvad der skal ske når
> jeg trykke på afbryder og dvale knappen.Udover det er der dvale /

Hvis pc'en kører ACPI så har du ikke fanebladet APM, men så har du
højest sandsynlig heller ikke problemer med at computeren skriver:
'Du kan nu slukke for computeren...'. Den meddelelse kommer som
regel hvis pc'en ikke er fundet som en ACPI-PC af Win2000 eller XP
og så har man normalt APM-fanebladet inde i Kontrolpanel >
Strømstyring.

Madsen.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-01-03 00:19

Madsen 's insignificant opinion was stated in:

ahhh derfor..takker

/Sune

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 20-01-03 08:52

"> > Sune Storgaard skrev:

> [...]
Hej
Og så lige en sidste mulighed, ældre modeller kan ikke det der, jeg har en
af dem.
Gunnar

Fra : Madsen

Dato : 20-01-03 11:41

Gunnar Grooss skrev:

> Og så lige en sidste mulighed, ældre modeller kan ikke det der,
> jeg har en af dem.

Hvis det er en af de helt gamle ikke-ATX'er så vil den nok slet
ingenting, hvad automatisk lukning angår.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 12:07

> (Vi mangler efterhånden en FAQ til denne gruppe, gør vi ikke?).

Det synes jeg der gør til, stort set, alle grupperne.
Jeg vil gerne være bidragyder til en FAQ (både til denne gruppe, men
også til andre), men jeg føler ikke jeg har tid til at webmastre den.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/