Skærme
Fijala 3554
Samsung 900NF
Fra : Brian Bilenberg

Dato : 10-03-01 14:07

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med Samsungs 900NF
skærm?? - på papiret ser den jo ret fornuftig ud.

Mvh. Brian

Fra : Apollon

Dato : 11-03-01 00:14

Njaaa, jeg ved nu ikke rigtig alligevel, jeg synes at have hørt fra flere
sider af at de har problemer med ditten og dat. Og at helhedsindtrykket
derfor måske ikke helt rigtigt lever op til Samsungs fine specf. for
skærmen.... De kører meget på den der med de 3 års ON-site garanti - og det
kan jo også opfattes meget sikkert fra købers side af - men hvis denne
garanti skal underforståes som en slags "skalkeskjul" for at dække over
manglende teknologisk kvalitet vedr. indmaden i skærmen, ja så ville jeg
ikke købe en Samsung skærm... Sony, ViewSonic og NEC/Mitsubishi konsortiet
har helt uden diskussion et langt større antal OEM
kvalitets-komponenter/kredsløb som indmad i deres respektive skærme. Der er
slet ingen tvivl om dette.

Apollon

Fra : PH

Dato : 11-03-01 15:24

On Sun, 11 Mar 2001 00:14:23 +0100, "Apollon" <tmptomcat@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>har helt uden diskussion et langt større antal OEM
>kvalitets-komponenter/kredsløb som indmad i deres respektive skærme. Der er

Kunne du ikke uddybe lidt nærmere hvad det er for nogle fejl som 900NF
har,da jeg lige har købt en 900NF her i denne uge.
Jeg er fuld ud tilfreds med denne skærm, den står meget skarp og
farverne er utrolig flotte.
Hvis man kigger på forskellige reviews på nettet så roser de den
meget,og den har kan køre højere hz end sony cpd-g400. 1600`1200 87 hz
Så jeg vil gerne spare ca 2000kr og købe en 900 NF istedet for en sony
g400.

Mvh Gothix

Fra : Kole

Dato : 11-03-01 20:35

> meget,og den har kan køre højere hz end sony cpd-g400. 1600`1200 87 hz
> Så jeg vil gerne spare ca 2000kr og købe en 900 NF istedet for en sony
> g400.

http://www.sony-cp.com/_E/Products/Monitors/office/g400/specifications.html

- Altså samme specs, og et LANGT bedre billedrør!

Dog må jeg erkende at hvis man er heldig og får en god Samsung-skærm, kan
det måske godt betale sig, hvis 2000,- betyder meget.
Jeg har selv en G400 og elsker den... :)

- Kole

Fra : Apollon

Dato : 22-03-01 00:46

Det lyder jo kun godt hvis du er heldig og have fået et godt eksemplar af
900NF. Rent grafisk/billedmæssigt set, ja så tror jeg nu heller ikke den
står ret meget tilbage for Sony's 400-serie...Hvis man så samtidig betænker
sig at Sony's dyreste 21" skærm F500R næsten koster fire gange så meget for
2 tommer mere, så synes jeg nu nok, at 900NF er et ret godt valg på mange
måder...

Fra : Lasse Bigum

Dato : 22-03-01 16:58

Apollon wrote:

> [...]
> 2 tommer mere, så synes jeg nu nok, at 900NF er et ret godt valg på mange

Jeg har just erhvervet mig subjekt og modtog den så i dag med stor
spænding. Farverne på skærmen er virkeligt gode, men jeg synes ikke helt
at tekstskarpheden er optimal, men nu er jeg heller ikke den store
kender. Tidligere havde jeg en Digital 17", som faktisk var ret god, men
synes ikke at teksten var så meget dårligere. Der er en virkelig god
kontrast på 900NF'eren også.
Der var noget geometri der skulle rettes til og der mangler da stadig
lidt, men af 15 minutters legen rundt med indstillingerne er jeg ret
godt tilfreds med resultatet.

Men helt klart et godt køb til pengene!

/Lasse

Fra : Lasse Bigum

Dato : 23-03-01 00:40

> [...]
> Der var noget geometri der skulle rettes til og der mangler da stadig
> lidt, men af 15 minutters legen rundt med indstillingerne er jeg ret

Har lige opdaget irritationsmoment numero uno: Skærmen fovrænger
billedet svagt, det skal forståes på den måde at den klemmer billedet i
siderne svagt sammen, men nok til at det bemærkes! Meget irriterende i
forhold til en 17"/15" hvor det ikke er til stede.

/Lasse

Fra : Lasse Bigum

Dato : 23-03-01 01:06

> [...]
> siderne svagt sammen, men nok til at det bemærkes! Meget irriterende i
> forhold til en 17"/15" hvor det ikke er til stede.

Lille rettelse: Denne "abnormalitet" KAN være unik for min skærm, idet
jeg har opdaget at det faktisk kun er tilfældet i venstre side af
skærmen, men dette gør ikke problemet mindre, idet det stort set er der
alt navigation (-menuer) på nettet er.

/Lasse