Skærme
Fijala 3554
Hvilken skærm er god til grafik
Fra : Tina H.

Dato : 20-01-03 00:53

Hejsa

Jeg skal ud og købe en ny 17" eller 19" skærm. Den skal bl.a. kunne bruges
til grafik og videoredigering.

Desværre har jeg ikke alverden penge, så den må ikke koste over 4500,-. Den
skal osse kunne bruges til en Mac. Den skal altså have en adaptor til Mac.

Har I nogle forslag.

hilsen Tina

Fra : TBC

Dato : 20-01-03 01:25

"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skal ud og købe en ny 17" eller 19" skærm. Den skal bl.a. kunne bruges
> til grafik og videoredigering.

I så fald bør du ihvertfald holde dig til CRT, gerne i den bedre ende som
f.eks FDTrinitron.

> Desværre har jeg ikke alverden penge, så den må ikke koste over 4500,-.
> Har I nogle forslag.

F.eks Sony MultiScan CPD-E450 (19" FD Trinitron), den koster under 4000,- de
rigtige steder, men hvad med en 21" når nu det er til videoredigering (Så
skal du slippe 6.846 for den billigste 21" Sony FD trinitron) ?

> Den
> skal osse kunne bruges til en Mac. Den skal altså have en adaptor til Mac.

Det er bare et spørgsmål om det rette kabel eller adapter stik.
Bruger MAC ikke HD15 til RGB signaler ?

TBC

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-01-03 12:48

TBC wrote:
> Det er bare et spørgsmål om det rette kabel eller adapter stik.
> Bruger MAC ikke HD15 til RGB signaler ?

Der plejer at følge en adaptor med til de gode Sony skærme og de har
også to indgange, men det gælder ikke for E-modellerne og jeg ved heller
ikke om det gælder for G-modellerne at der er en adaptor med.

Mvh

Bruno

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-01-03 14:49

iddqd@worldonline.dk skrev tidligere:

> Der plejer at følge en adaptor med til de gode Sony skærme og de har
> også to indgange, men det gælder ikke for E-modellerne og jeg ved
> heller ikke om det gælder for G-modellerne at der er en adaptor med.

Prøv evt. at kaste et blik på denne test:
http://www6.tomshardware.com/display/20020319/index.html Selv er jeg ret
lun på Iiyama'en der også har to indgange. Iflg.
http://www.iiyama.co.uk/ er den også Mac kompatibel og den kan fås her i
DK til under 4500,-

--
Lars

Fra : Tina H.

Dato : 21-01-03 03:59

Hejsa

Tak for jeres svar.

Nu har jeg kigget Iiyama skærmen. Den lyder rigtig interessant. Når jeg
kigger på edbpriser, kan jeg ikke se nogle forhandlere her I København. Det
ville klart være nemmere. Ved I om det findes.

KH Tina

------

Fra : Lestat

Dato : 20-01-03 20:08

> [...]
> rigtige steder, men hvad med en 21" når nu det er til videoredigering (Så
> skal du slippe 6.846 for den billigste 21" Sony FD trinitron) ?

Sony's E-serie er ikke specielt god, den er bare dyr. Jeg har selv haft en
E-serie, og generelt gør det sig gældende at de har ret lave refreshrates,
og ikke er så skarpe.

Et par strålende producenter er: NEC/Mitsubishi, Eizo, Ilyama og La Cie.
Sony's F-serie er også god, deres G-serie er ok.

L.

Fra : TBC

Dato : 21-01-03 14:20

"Lestat" <kristian@wireframed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> E-serie, og generelt gør det sig gældende at de har ret lave refreshrates,

Jeg kan kun give dig ret i at E serien er lige lovligt sparet, men det
vigtigste er at man får det gode billedrør. Selv har jeg en "gammel" G-500,
og ifht min kammerats E-500 kan man godt se at der er kælet lidt mere for
detaljen( eks. vis fabriksindstillingen af convergens o.l.), og sidder lidt
bedre elektronik i G end i E

> Et par strålende producenter er: NEC/Mitsubishi, Eizo, Ilyama og La Cie.
> Sony's F-serie er også god, deres G-serie er ok.

Som sagt, det vigtigste er at man får et godt billedrør, men ikke
ubetydeligt at der sidder elektronik der kan "fodre" det ordentligt.

TBC